سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است
Image

 

 

پرویز پرستویی با گلایه از وضعیت پیش آمده برای اکران فیلم «من و زیبا» گفت: شورای صنفی نمایش لطف کنند و بر سر این فیلم منت نگذارند. اگر می گویند به خاطر اربعین حسینی استثنا این فیلم را در سینمای «آزادی» اکران می کنیم چرا در ایام محرم این کار را نکردند؟!

 

 

 این بازیگر سینما با بیان اینکه به سهم خودم دیگر اکران شدن یا نشدن این فیلم برایم اهمیتی ندارد اظهار کرد: اگر مجوز اکران این فیلم را صادر کردند لطفی در حق صاحبان و فیلم «من و زیبا» نکرده اند چرا که نوش دارویی بعد از مرگ سهراب است.

 

وی افزود: اصلا این فیلم مناسبتی نیست که بخواهند به بهانه ی اربعین اکرانش کنند. «من و زیبا» فیلمی اجتماعی و به روز است و می توان نام عاشورایی مدرن را بر آن گذاشت.

 

پرستویی با اشاره به گلایه ی اخیر علی مصفا از عدم اکران فیلمش گفت: او حق دارد که معترض باشد و حرف او کاملا درست است. چرا که حق تقدم با علی مصفا است و اول باید فیلم او اکران شود.

 

این بازیگر با بیان این که هر روز به بدن نحیف سینما ضربه جدیدی وارد می کنند، با اشاره به تحریم سینما «آزادی» توسط شورای صنفی نمایش خاطرنشان کرد: ملت ایران یک تحریم بزرگ را از جانب دولت آمریکا و دیگر ابرقدرت ها تحمل می کنند. ظاهرا شورای صنفی نمایش هم از آنها یاد گرفته اند و سینماها را تحریم می کنند. پس چه فرقی بین ما و آنها هست؟!

 

وی افزود: فیلم «من و زیبا» و خیلی از فیلم های دیگر قربانی این سیاست ها شد. در صورتیکه باید کمک می شد این فیلم زودتر از این ها به نمایش درمی آمد و حالا که کار از کار گذشته منت سر ما نگذارید که به خاطر اربعین این فیلم را اکران می کنید.

 

پرستویی ابراز عقیده کرد: متاسفانه باید بگویم اگر شما به اربعین اعتقاد داشتید حق بچه مسلمان ها را تضیع نمی کردید.

 

وی که در دو فیلم «خرس» و «من و زیبا» سرمایه گذاری کرده است، اظهار کرد: یک ماه پیش از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا کردم فیلم «خرس» را ببینند و اگر چنانچه فیلم مغایر با ارزش هایی است که دم می زنیم، حاضریم آن را بسوزانیم ولی هنوز جوابی نگرفته ایم. چرا باید نمایش این فیلم برای غربی ها مجاز باشد اما برای مردم خودمان نه؟

 

بازیگر فیلم های «آژانس شیشه ای» و «لیلی با من است» با انتقاد از شرایط امروز سینما به ایسنا گفت: کار به جایی رسیده که همه درباره ی سینما نظر می دهند. ضمن اینکه دیگر تماشاگری نداریم که بخواهیم برایش فیلم نشان دهیم، ما مدام در حال شکنجه دادن سینما هستیم.

 

پرستویی با بیان اینکه دیگر اکران این دو فیلم برایش مهم نیست گفت: دیگر لطفی ندارد. من با عشق و نیت دیگری این دو فیلم را کار کردم و معتقد بودم، کار ارزشی کرده ام ولی متاسفانه مسئولین ارزشی قائل نشدند که هیچ، حتی برای اکران «من و زیبا» منت هم بر سرمان می گذارند.

 

*********

 

به گزارش ایسنا، صبح ۱۳ دی ماه خبر رسید که شورای صنفی نمایش حواله ی اکران «من و زیبا» را برای «سینما آزادی» صادر کرده است؛ خبری که بلافاصله توسط حبیب اسماعیلی پخش کننده «من و زیبا» و حبیب کاوش – سخنگوی شورای صنفی نمایش تایید شد.

 

کاوش در گفت وگویی با ایسنا، صدور حواله اکران «من و زیبا» برای سینما «آزادی» را به دلیل «درخواست انجمن سینماداران، ایام اربعین که مقاومت در برابرش برای شیعیان غیرممکن است و همچنین برای آنکه فیلم خوب "من و زیبا" در این ایام حیف نشود» دانست و در عین حال تاکید کرد: «شورای صنفی نمایش تنها حواله اکران "من و زیبا" را برای سینما "آزادی" صادر کرده است».

 

حبیب اسماعیلی هم این موضوع را تایید کرد و در عین حال از تلاش برای اکران هرچه سریع تر فیلم خبر داد.

 

جواد نوروز بیگی – تهیه کننده «من و زیبا» هم که چند روز قبل تاکید کرده بود در این شرایط از اکران فیلم انصراف خواهد داد، این بار در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: « اگر حواله ی اکران "من و زیبا" برای سینما "آزادی" صادر شود، مشکلی برای نمایش فیلم نداریم»

 

در حالی حواله ی اکران «من و زیبا» سرانجام به سینما «آزادی» داده شد که فیلم «پله آخر» علی مصفا در همین تایم زمانی با این سینما قرارداد داشت اما به دلیل عدم ارایه حواله از اکرانش صرف نظر کرد بنابراین این شیوه ی عملکرد شورای صنفی نمایش منجر شد که علی مصفا، کارگردان فیلم «پله ی آخر» که این روزها مقابل دوربین اصغر فرهادی است، درباره ی آخرین وضعیت اکران فیلمش ۱۴ دی ماه اظهار نظر کرد.

 

این کارگردان و بازیگر سینما در قالب یادداشتی که در اختیار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرار داد، آورده است:

 

«در خبرها آمده بود شورای صنفی نمایش به حرمت اربعین، تحریم سینما «آزادی» را لغو کرد و حواله اکران فیلم «من و زیبا» را صادر کرد.

 

فیلم «پله آخر» که قراردادش را قبل از «من و زیبا» ثبت کرده بود و تاریخ هشتم آذر ماه برای اکرانش تعیین شده بود، به دلیل تحریم سینما آزادی توسط همین شورا بهترین فرصت برای اکرانش را از دست داد و بعد با پیشنهاد اکران در سینما فرهنگ از تاریخ ۱۳دی مواجه شد که ما به خاطر اکران نامناسب، ناقص، تک سانس بودن و به صلاحدید پخش کننده ی محترم، آقای شایسته آن را نپذیرفتیم و به آن اعتراض کردیم.

 

بلافاصله همین اکران در سینما فرهنگ به فیلم «من و زیبا» پیشنهاد شد که تهیه کننده ی محترم آن فیلم هم آن اکران را نپذیرفت و اعتراض کرد و پیرو آن شورای صنفی نمایش به یکباره تحریم سینما آزادی را فراموش کرد و با اکران فیلم ایشان در سینما آزادی موافقت کرد و با بی انصافی تمام، حق مسلم و ثبت شده ی اکران فیلم «پله آخر» در سینما آزادی را به فیلم دیگری واگذار کرد و به حرمت اربعین حق مرا ضایع کردند»

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 23 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

هر چند هنوز تکلیف جوایز مجموعه "قهوه تلخ" به کارگردانی مهران مدیری شامل 6 دستگاه آپارتمان مشخص نشده‌است، وی به‌زودی مجموعه "ویلای من" را با وعده جوایزی همچون "سه ویلا در شمال کشور" روانه شبکه نمایش خانگی خواهد کرد.

 

حاشیه‌های مجموعه "قهوه تلخ" گویی مانند داستان آن قصد تمام شدن ندارد! اولین تجربه در حوزه ساخت و توزیع سریال ویژه شبکه نمایش خانگی چنان سرانجام عجیب و غریبی پیدا کرده‌است که صراحت کلام و صمیمیت مهران مدیری هم برای ابهام‌زدایی از آن مفید فایده واقع نشد.

انتشار متنی با عنوان "توضیحات مهران مدیری درباره سرانجام قهوه تلخ و مجموعه تازه‌اش" در برخی رسانه‌ها اگرچه به‌عنوان عذرخواهی با تأخیر اما رسمی خالق "قهوه تلخ" قابل توجه است اما باید پذیرفت که هیچ نقشی در ابهام‌زدایی درباره سرانجام "قهوه‌ تلخ" به‌ویژه عدم پایبندی عوامل آن به وعده‌هایی همچون "اهدای 6 واحد آپارتمان به مخاطبان" ندارد.
مدیری در این توضیحات که قرار است به‌زودی درقالب دی‌وی‌دی‌های رایگان در اختیار مخاطبان نیز قرار بگیرد با تأکید بر اینکه "خیلی زودتر از این باید خدمت می‌رسیدم ولی این فرصت دست نداد." می‌گوید: "حمایت شما از قهوه تلخ شگفت انگیز بود و این حق شماست که بدانید چرا قهوه تلخ قسمت پایانی نداشت و به بعضی از تعهدات خود عمل نکرد، این وظیفه من است که به شما توضیح بدهم؛ اما من بعضی چیزها را می‌توانم بگویم. بعضی‌ها را نمی‌توانم بگویم."
 
نمی‌دانستیم سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی این قدر سخت است!
 
کارگردان "قهوه تلخ" در ادامه ضمن تأکید چندباره بر اینکه ‌"حق با شماست و این‌ها مشکلات من است" گفت: "دو سه سال پیش، هیچ کس نمی‌دانست این کار (سریال‌سازی برای شبکه نمایش خانگی) آنقدر سخت و پیچیده است. یعنی از صفر تا صد این مسیر اینقدر سخت و پیچیده ‌است؛ موضوع قاچاق، موضوع لو رفتن DVD، نظارت کیفی و فنی، تولید کار، موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی، تکثیر و از همه سخت‌تر موضوع توزیع و پخش این کار در سراسر ایران، در هزاران هزار سوپرمارکت به فاصله یک صبح تا شب، موضوع وقفه نیفتادن در پخش، موضوع نظم هفتگی این کار و..."
 
مدیری می‌افزاید: "وقتی وارد کار شدیم فهمیدیم چقدر سخت و پیچیده‌است. همه سعی‌مان را کردیم! صد و دو قسمت از قهوه تلخ ساخته و پخش شد. فقط چهار قسمت آخر ماند؛ یعنی دو مجموعه! این کار باید تمام می‌شد و باید به تعهدات خود عمل می‌کرد. اما این سختی‌ها برای ما به‌عنوان اولین تجربه در شبکه خانگی پر از آزمون و خطا بود و الان تازه پیدا کردیم که چه کار باید بکنیم و چه کارهایی نباید بکنیم. فهمیدیم اصلا چه طور باید این پروژه های اینچنینی را مدیریت کرد و جلو برد."
 
کدام یک از کارهای قبلی من ناتمام مانده بود!؟
 
این بازیگر و کارگردان طنزپرداز در ادامه با فهرست کردن آثار قبلی‌اش همچون "پرواز 57"، "ساعت خوش"، "سال خوش"، "نوروز 76"، "مجموعه77"، "ببخشید شما"، "‌پلاک14"، "90 شب"، "طنز 80"، "پاورچین"، "نقطه‌چین"، "شب‌های برره"، "باغ مظفر"، "مردهزارچهره" و "مرد دوهزار چهره" گفت: "کدام یک از این کارها قسمت پایانی نداشت؟! این لیست هزاران هزار دقیقه برنامه است، هرکدام 90 قسمتی بودن، 100 قسمتی بودن، 136 قسمتی بودن و بعضی‌ها 170 قسمتی؛ کدام یک از این کارها که من ساختم قسمت پایانی نداشته؟! پس حتما اتفاقاتی افتاد که قهوه تلخ قسمت آخر نداشت! حتما اتفاقات عجیبی افتاد که این کار ته نداشت! اما حق با شماست و این‌ها مشکلات من است!"
 
مدیری در ادامه با اشاره به ابهام برخی رسانه‌ها درباره سرانجام پروژه جدیدی با استناد به سرانجام "قهوه تلخ" هم گفت: "این‌بار همه چیز کار با من است: مسئولیت تمام و کمال این کار با من است! تهیه‌کنندگی، کارگردانی، اجرای پروژه، ساخت و.. من پروژه‌ای را شروع کرده‌ام به نام ویلای من، در 44 قسمت. اصلا مهمترین دلیل شروع یک پروژه جدید، همین بود! ترمیم و پاک کردن هرآنچه که در کار قبلی اتفاق افتاد! این تنها کاری بود که من می‌توانسم بکنم! تنها کاری که الان می‌توانم بکنم این است که یک پروژه جدید شروع کنم، به اتمام برسانم، پخش منظم کنم، جوایزش را بدهم و تمام!" وی در پایان با تشریح بر امتیازات سخت‌افزاری مجموعه جدید به جوایز آن هم اشاره‌ای گذرا کرده و با نام‌بردن از شرکت "گلرنگ رسانه" به‌عنوان متولی توزیع این مجموعه قرعه‌کشی و اهدا جوایز را جزو وظایف این موسسه دانست.
 
قرعه‌کشی برای سه ویلا در شمال!
 
هم‌زمان با انتشار این توضیحات به نقل از مهران مدیری مصطفی بصیری مدیرعامل مؤسسه فرهنگی "گلرنگ رسانه" هم در گفت‌وگویی که از سوی روابط عمومی مجموعه "ویلای من" منتشر شد با بیان ویژگی‌های متمایز این سریال به جوایز گسترده آن اشاره کرد و گفت: "سه ویلا در شمال کشور به علاوه هزاران جایزه 100 میلیون ریالی، 10 میلیون ریالی، 2 میلیون ریالی و 500 هزار ریالی به مخاطبان اهدا خواهد شد." بصیری اعلام کرد: "زمان هر قسمت از این سریال، به صورت خالص تقریباً 40 دقیقه است و این به معنی احترام به بینندگان گرانقدر است. ضمناً به احترام مخاطبان زمان تبلیغاتی که پیش از هر قسمت مشاهده می‌شود به نسبت، محدودیت قابل توجهی دارد."
 
 

فروش سریال به قیمت دی‌وی‌دی خام!
 
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی گلرنگ رسانه افزود: "سریال ویلای من از قیمت مناسبی برخوردار است زیرا این سریال روی DVD-9 تکثیر خواهد شد که این امر برای نخستین بار در این سطح و گستردگی در شبکه نمایش خانگی کشور اتفاق می‌افتد. می‌دانید که قیمت DVD-9 خام در بازار بین 3000 تا 4000 تومان است. DVD سریال ویلای من 3000 تومان، به بهای یک DVD9 خام عرضه می‌شود."
 
بصیری با اشاره به تفاوت‌های DVD معمولی و DVD-9 تأکید کرد: "تفاوت DVD-9 با DVD معمولی در حجم ذخیره DVD9 است که تقریباً دو برابر دی وی دی‌های معمولی است. به دلیل حجم محدود دی وی دی معمولی، تنها در صورتی می‌توان محتوای جدیدی به دیسک اضافه کرد که محتوای اصلی فشرده گردد که باعث افت کیفیت تصویر می‌شود، اما در DVD9 قرارگیری متنوع محتوا، همراه با کیفیت مطلوب، تنوع دوبله، تنوع زیرنویس و... کاملاً امکان‌پذیر است."
 
هیچ کس پاسخگوی خلف‌وعده عوامل "قهوه تلخ" نیست
 
این توضیحات و تبلیغات برای پیشواز از مجموعه "ویلای من" در حالی است که نه توضیحات مدیری نشانی از تعیین تکلیف برندگان مجموعه "قهوه تلخ" دارد و نه تهیه‌کنندگان آن مجموعه به‌عنوان مسئولان اصلی پاسخگویی در این زمینه قصد شکستن سکوت خود را دارند.
 
نکته جالب توجه در این زمینه هم اینکه مدیری در توضیحات خود تلویحاً به نش برادران آقاگلیان به‌عنوان تهیه‌کننده اشاره کرده‌است. مدیری که در "ویلای من" تنها سمت تهیه‌کنندگی را بیش از مسئولیت‌های قبلی در خود در "قهوه تلخ" برعهده دارد می‌گوید "این‌بار همه چیز کار با من است" تا اینگونه تضمین دهد که این‌بار هیچ خلف وعده‌ای صورت نخواهد گرفت.
 
البته پیش از این نیز برخی دیگر از عوامل مجموعه "قهوه تلخ" به نقش تهیه‌کنندگان در ناتمام ماندن پروژه اشاره کرده بودند. خشایار الوند به‌عنوان نویسنده این مجموعه پیش از این به خبرنگار مهر گفته بود: " ما 10 روز برای گرفتن صحنه پایانی "قهوه تلخ" وقت لازم داریم اما متاسفانه هنوز خبری در ارتباط با ادامه مجموعه و گرفتن این صحنه‌ها از تهیه‌کنندگان کار (حمید و مجید آقا گلیان) نیست. هر چقدر هم به همراه دیگر عوامل پیگیر این موضوع می‌شویم به هیچ نتیجه مشخصی نمی‌رسیم. این در حالی است که آنها با عوامل نیز تسویه حساب نکرده‌اند و برای اییکه عوامل ضبط این صحنه‌ها را دوباره آغاز کنند، نیاز است که مبالغ تعیین شده و بدهی دوستان پرداخت شود."
 
با تمام این‌ها هنوز برادران آقاگلیان قصد شکستن سکوت خود را ندارند و مخاطبان و پیگیران "قهوه تلخ" هم با دلسردی ادامه آزمون و خطا در حوزه سریال‌سازی برای شبکه نمایش خانگی را رصد می‌کنند.
 
سریالی که فعلاً ادامه دارد!
 
البته نباید فراموش کرد که این سرانجام تنها محدود به "قهوه تلخ نمانده‌ و مجموعه "قلب یخی" به کارگردانی محمدحسین لطیفی نیز به همین سرنوشت دچار شد. حسین یاری به‌عنوان بازیگر اصلی دو فصل نخست "قلب یخی" در‌ آغاز سومین فصل از آن که با انصراف حسین لطیفی و تیم همراهش با داستان و سروشکلی کاملاً متفاوت روانه بازار شد، همچون مهران مدیری وعده انتشار دی‌وی‌دی تکمیلی‌ای را داد که احتمالاً در قالب آن داستان فصل اول و دوم به سرانجامی برسد و رها نماند!
 
 

جالب اینکه طبق شنیده‌ها مجموعه "ساخت ایران" (دیگر ساخته حسین لطیفی) هم در شبکه نمایش خانگی با همین سرنوشت مواجه است و احتمالا لطیفی قصد ادامه ساخت آن را ندارد! در شرایطی که شبکه نمایش خانگی جایگاه درخوری در ساختار سازمان سینمایی ندارد و در حوزه صنفی نیز متولیان ویدئو رسانه راه انشقاق در پیش گرفته‌اند طبیعتاً این پایان داستان نخواهد بود؛ این سریال فعلاً ادامه دارد!

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 3 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

جکی چان که برای رونمایی از فیلم جدید خود با نام «زودیاک چینی» به کوالالامپور سفر کرده است در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی از تمایل شدید خود برای سفر به ایران خبر داد و گفت: من سال‌های زیادی است که تلاش می‌کنم به ایران سفر کنم. من می‌دانم که در ایران و منطقه خاورمیانه طرفداران زیادی دارم و خیلی تلاش کردم تا به آنجا سفر کنم اما مشغله بسیاری دارم.

این هنرپیشه 58 ساله هنگ‌کنگی در حالی که می‌خندید گفت: فقط یک جکی چان وجود دارد و تمام جهان به من نیاز دارد. می‌دانم که اکنون من متعلق به کل جهان هستم!

او تاکید کرد: هر وقت زمان آن‌را پیدا کنم به طور یقین به ایران سفر خواهم کرد.

جکی چان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص تمایل برای همکاری با فیلم سازان ایرانی و همچنین میزان آشنایی‌اش با سینمای ایران که سال گذشته جایزه اسکار را هم به دست آورد، گفت: درباره سینمای ایران اطلاع چندانی ندارم. اجازه بدهید اول به ایران سفر کنم و بعد در این خصوص تصمیم‌گیری خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، آخرین ساخته جکی چان در مقام کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر نقش اصلی قرار است روز 20 دسامبر در کشورهای مختلف جهان به اکران عمومی درآید و این در حالی است که گفته می‌شود این فیلم آخرین حضور جدی او در عرصه دنیای اکشن است.

جکی چان تهیه‌کنندگی، نویسندگی، کارگردانی و هنرپیشگی این فیلم را برعهده داشته و مثل همیشه بسیاری از صحنه‌های اکشن و خطرناک این فیلم را خودش بدون حضور بدلکار ایفا کرده است.

ساخت این فیلم با هزینه‌ 50 میلیون دلاری هشت سال به طول انجامید و فیلمبرداری آن در کشورهای مختلفی چون فرانسه، چین، استرالیا، تایوان و لتونی انجام گرفته‌ است.

در فیلم «CZ12» جکی چان نقش اصلی را ایفا می‌کند و «ژانگ لان شین»، هنرپیشه معروف چینی و «کوون سانگ وو»، هنرپیشه سرشناس کره‌ای وی را همراهی می‌کنند.

داستان فیلم درباره سر 6 مجسمه برنزی به شکل حیوان است که بخشی از زودیاک چینی را تشکیل می‌دهند. جکی چان در این فیلم ماموریت پیدا می‌کند تا این شش سر برنزی را پیدا کند که بخشی از یک مجموعه 12تایی هستند و در جریان حمله اروپایی‌ها به چین در قرن نوزدهم از این کشور خارج شده است.

ماموریت او برای پیدا کردن این مجسمه‌های برنزی در حالی انجام می‌شود که در بخش‌های مختلف جهان، کمپین‌هایی برای بازگرداندن اشیاء قدیمی به کشورهای منبع آنها در جریان است. اما نکته‌ای که در میانه فیلم بینندگان را غافلگیر می‌کند این است که جکی چان تنها برای پول به دنبال این مجسمه‌های برنزی می‌گردد، اما در ادامه دچار تحول شده و مسیر فیلم تغییر می‌کند.

بحث حضور جکی چان در ایران چند سال پیش هم ازسوی یکی از فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی مطرح شده بود.

مصاحبه و گزارش از خبرنگار ایسنا در مالزی، سیاوش عدالت

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

حواشی دنباله‌دار "چ"

 

فریبرز عرب‌نیا بازیگر اصلی فیلم سینمایی "چ" در نخستین واکنش نسبت به اخبار غیررسمی درباره عدم حضورش در سکانس پایانی این فیلم، ضمن گلایه از برخی ناهماهنگی‌ها در مسیر تولید این فیلم اعلام کرد: "من سیستم برده‌داری را قبل ندارم" مخاطب واقعی این اعتراض کیست؟

حاشیه‌های تولید فیلم سینمایی "چ" تازه‌ترین ساخته سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا که با عدم حضور فریبرز عرب‌نیا در سکانس پایانی و رسانه‌ای شدن این جریان به اوج خود رسید حاوی نکات جالب‌توجهی است که از دل بازخوانی آن شاید بتوان یکی از صدها واقعیت جاری در پشت پرده سینما را کشف کرد؛ واقعیت‌هایی که برخی اهالی سینما را معترف کرده‌است این سینما "بیرونش دیگران را کشته و درونش ما را!"
 
تکذیب خبر "یکی از عوامل" توسط  تهیه‌کننده
 
داستان اختلاف میان کارگردان و بازیگر اصلی فیلم سینمایی"چ" برای نخستین‌بار دو ماه پیش رسانه‌ای شد؛ روزی که تنها روزنامه سینمایی کشور تیتر "بازیگر نقش چمران عوض می‌شود/ توقف فیلمبرداری چ" را به‌همراه تصویری درشت از ابراهیم حاتمی‌کیا به‌عنوان اصلی‌ترین مطلب صفحه نخست خود برگزید و در شرح آن خبر از احتمال تغییر بازیگر نقش اصلی این فیلم و فیلمبرداری مجدد آن داد!
 

انتشار این خبر بلافاصله با پیگیری رسانه‌ها همراه شد تا در همان ساعات ابتدایی روز سوم مردادماه، خبرگزاری‌های رسمی هم‌زمان تیتر بزنند: "اختلاف حاتمی‌کیا و عرب‌نیا تکذیب شد" مرجع تکذیب این خبر هم طبیعتاً کسی نبود جز مهدی کریمی، تهیه‌کننده کارکشته سینما که برای دومین‌بار پس از "آژانس شیشه‌ای" همکاری مشترک با ابراهیم حاتمی‌کیا را تجربه می‌کرد. کریمی ضمن تکذیب هر گونه اختلاف در گروه تولید تأکید کرده بود: "هیچ اختلاف نظری میان حاتمی‌کیا و عرب‌نیا وجود ندارد و بازیگر نقش شهید چمران کماکان فریبرز عرب‌نیا است."
 
به‌رغم این تکذیب البته کریمی هم‌زمان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها "بروز برخی اختلافات در یک پروژه سینمایی" را طبیعی توصیف کرد تا روزنامه بانی فیلم به استناد همین اظهارنظر باردیگر بر وجود اختلاف میان کارگردان و بازیگر اصلی "چ" تأکید کند. این روزنامه که مرجع اطلاع از این اختلاف را "یکی از عوامل" پروژه معرفی کرد، تکذیب تهیه‌کننده را نشانه‌ای دانست که "ظاهرا با پا درمیانی اطرافیان این اختلافات حل شده و خوشبختانهفیلمبرداری با حضور عرب‌نیا در نقش شهید چمران ادامه خواهد یافت."
 
اختلافی که این‌بار امکان تکذیب نداشت!
 
باگذشت دو ماه از انتشار این اخبار و اظهارات اگرچه کنجکاوی پیرامون حواشی این اختلاف به حداقل رسیده و تاحدودی اصل داستان فراموش شده بود انتشار خبر "عدم حضور عرب‌نیا برای ضبط سکانس پایانی چ" باردیگر توجه رسانه‌ها را به حواشی این پروژه جلب کرد. این‌بار اصل داستان قابل تکذیب نبود چرا که عدم حضور بازیگر اصلی فیلم سبب شد کارگردان نابازیگری را به جای او مقابل دوربین بفرستند تا کار طبق برنامه به سرانجام برسد.
 
در این میان اما ابهامات بسیاری به‌وجود آمد؛ مگر عرب‌نیا برای ایفای کامل نقش خود قرارداد نداشته‌است؟ بازیگری که پیش‌تر با حضور در برنامه تلویزیونی "هفت" مباحث مهمی را درباره لزوم رفتار حرفه‌ای در سینمای ایران طرح کرده بود چگونه با چنین رفتاری پروژه‌ای با مختصات "چ" را با دست‌انداز مواجه می‌کند؟ آیا شنیده‌ها درباره پایان قرارداد عرب‌نیا و عدم پای‌بندی گروه تولید به زمان‌بندی ابتدایی صحت دارد؟ اختلافات مالی چطور؟ اساسا چرا این‌بار برخلاف نوبت قبل رسانه‌ها با چنین وسعتی به داستان پرداختند؟
 
همه چیز در حد حدس و گمان بود تا اینکه که عوامل فیلم در ارتباط تلفنی با برنامه "هفت" هر یک از منظر خود روایتی از این اختلاف‌نظر ارائه کردند. پژمان لشگری‌پور به‌عنوان نماینده مستقیم فارابی در این پروژه سعی کرد این حواشی را طبیعی توصیف و بیش از پرداختن به اصل داستان، ارتباط آن با رسیدن یا نرسیدن فیلم به جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر را تکذیب کند.
 
علی‌ قائم‌مقامی به‌ عنوان مدیر تولید پروژه اما کمی صریح‌تر به اصل خبر پرداخت و صراحتا با انتقاد از عملکرد عرب‌نیا به جزئیات قرارداد این بازیگر اشاره و حتی تأکید کرد تا تاریخ 19 آذرماه دستمزد او به‌طور کامل پرداخت شده است. صحبت‌های قائم‌مقامی نشان‌دهنده صحت اختلاف‌نظر بر سر قرارداد بود که البته در آن هیچ اشاره‌ای به نقش ابراهیم حاتمی‌کیا نشده بود.
 
عرب‌نیا: با اطلاع حاتمی‌کیا نیامدم
 
اظهارات مدیر تولید "چ" اما بالاخره عرب‌نیا را مجاب کرد تا سکوت خود را بشکند. بازیگر نقش شهید چمران در ارتباط تلفنی با برنامه هفت تأکید کرد: "اول از همه به خاطر گرفتگی صدایم عذرخواهی می‌کنم. این صدا حاصل سرماخوردگی است که به واسطه کار در پروژه "چ" برایم به یادگار مانده‌است. من دوست نداشتم در این شرایط درباره فیلم حرف بزنم اما نه به خاطر خودم بلکه به خاطر ضعف‌های فراوانی که دامنگیر سینمای ایران است و پیش‌تر در همین برنامه "هفت" خودم به آنها اشاره کرده بودم مجبور شدم پاسخگوی آقایان لشگری‌پور و قائم‌مقامی باشم به خصوص که این دو نفر مسائلی را مطرح کردند که حداقل دو مورد از آنها کذب محض است."
 
 
عرب‌نیا در ادامه تصریح کرد: "به صراحت می‌گویم اینکه گفته‌اند من عامل بحران در فیلم بوده‌ام، نادرست است. من از ابتدای تولید به قراردادی که داشتم پای‌بند بودم اما دوستان دلشان می‌خواست قرارداد را زیرپا گذاشته و آن طور که خودشان دوست دارند اجرایش کنند. دوستان علاقه داشتند مانند برده با همکاران رفتار کنند اما من چنین سیستمی را قبول نداشتم."
 
وی در ادامه درباره دو دورغ طرح شده از سوی عوامل پروژه گفت: "اینکه دوستان می‌گویند من تا 19 آذرماه با پروژه قرارداد داشته‌ام که این مساله دروغ است. من چهارماه و 20 روز با دوستان قرارداد داشتم و بعد از آن برای تمدید قرارداد باید قبلا با من هماهنگ می‌شد. با این حال من سعی کردم همه جوره با تیم تولید راه بیایم و حتی سفر حج خود را نیز به خاطر آنها لغو کردم."
 
بازیگر نقش شهید چمران با اشاره ضمنی به اطلاع ابراهیم حاتمی‌کیا از عدم حضورش در سکانس پایانی گفت: "بعد از پایان مدت قرارداد هم به دوستان گوشزد کردم که شرایط را برای تمدید قرارداد فراهم کنند حتی به آقای لشگری‌پور هم گفتم که اگر نیاز به ادامه حضور من بعد از پایان قرارداد است با حاتمی‌کیا صحبت کرده و نظرش را به من بگوید؛ گویا حاتمی‌کیا هم گفته بود بدون عرب‌نیا هم می‌تواند سکانس آخر را بگیرد."
 
عرب‌نیا همچنین تصریح کرد: "درباره تجهیزات سنگین آماده شده برای اجرای سکانس آخر هم دوستان می‌گویند از ساعت‌ها پیش از شروع فیلمبرداری تجهیزات آماده بوده در صورتی که چنین مساله‌ای صحت ندارد. جالب است که حالا می‌خواهند نرسیدن فیلم به جشنواره را برآمده از عدم حضور من در سکانس پایانی بدانند که آن هم کذب است." وی درپایان تأکید کرد: "اگر تاکنون دربرابر این حواشی سکوت کرده بودن به دلیل احترامی است که برای کار قائل هستم و پس از این هم اگر آقای حاتمی‌کیا صلاح دانستند در همین برنامه به‌صورت زنده حاضرم با هریک از دوستان درباره پروسه تولید این فیلم مناظره کنم."
 
یک ابهام و چند سوال ساده
 
نکته جالب درباره شکستن سکوت فریبرز عرب‌نیا و نیز روایت عوامل اصلی پروژه از این اختلافات، نقش کم‌رنگ ابراهیم حاتمی‌کیا و نقطه‌نظراتش است. انتقاد اصلی عرب‌نیا در برخورد "برده‌وار" با بازیگر متوجه چه کسی است؟ شاید جالب باشد بدانیم در همین روزها فیلمی روی پرده سینماهاست که ابراهیم حاتمی‌کیا در قامت یک بازیگر در آن حضور داشته‌است. به تأیید کلیه عوامل "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" رفتار حرفه‌ای آقای کارگردان در مقام یک بازیگر آنقدر حرفه‌ای بوده‌است که حتی در قبال کارگردان جوانی چون روح‌الله حجازی نیز او نسبت "کارگردان-بازیگر" را رعایت می‌کرده است.
 
با توجه به این واقعیت و نیز مروری کوتاه بر کارنامه ابراهیم حاتمی‌کیا و بازیگران سرشناس متعددی که در پروژه‌های مختلف مقابل دوربین او حاضر بوده‌ و پس از آن هم حاصل همکاری را جزو افتخارات خود برشمرده‌اند، حال جای این سوال جدی وجود دارد که آیا می‌توان پذیرفت ابراهیم حاتمی‌کیا در هدایت بازیگرانش به‌دنبال "برده‌داری" است؟ انتقاد عرب‌نیا متوجه کدام "دوستان" است که او حتی حاضر به مناظره با آن‌ها البته "با صلاحدید حاتمی‌کیا" است؟
 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 

ریما رامین فر بیان کرد: با تآخیر در اجرای نمایش ترن عملا دیگر نمی توانم در این نمایش حضور داشته باشم و حسرت آن بر دلم باقی می ماند.

 

 ریما رامین فر بازیگرتئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس با بیان اینکه اجرای این نمایش را ازدست داده است بیان کرد: همه گروه از وضعیت پیش آمده برای این نمایش ناراحت هستند و من به ویژه از همه بیشتر ناراحتم زیرا از اول دی ماه قرار است که برای بازی در سریال پایتخت2 به شهرستان بروم و به هرحال این کار را از دست دادم و تا ابد حسرت آن بر دلم باقی می ماند زیرا امیدوارم بودم که در این یک ماه درنمایش حضور داشته باشم.

وی ادامه داد: «ترن» نمایشی شریف و قابل قبول در حوزه دفاع مقدس است و من اصلا نمی توانم دلیل این ممیزی ها و از دست دادن اجراهایمان را بفهمم.

رامین فر تصریح کرد: من به عنوان یک بازیگر نه تنها از این نمایش بلکه در همه کارهایم توقع دارم که کارها به موقع اجرا شود، اینکه من به عنوان یک بازیگر دغددغه این را داشته باشم که بالاخره چه پیش می آید موجب فرسوده شدنم می شود.

این بازیگر در مورد بخش های حذف شده در این نمایش خاطر نشان کرد: بازی شهرام حقیقت دوست در این صحنه حیرت انگیز بود و من با آنکه بارها این صحنه را در طول تمرینات دیده بودم اما هر دفعه تحت تأثیر قرار می گرفتم، هنوز سر در نیاوردم که چرا این اتفاق افتاد؟

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 بهاره رهنما که از ابتدای امسال در چند اثر نمایشی حضور داشته است، گفت: حس می‌کنم از اول باید به تئاتر می‌آمدم چون اینجا، جای من است.

 

 این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: تئاتر از نظر حسی، فوق‌العاده برایم راضی‌کننده است. دوستان و منتقدان کارهایم هم معتقدند در تئاتر بهاره رهنمای خلاق‌تری دیده می‌شود تا سینما و تلویزیون.

او که اخیرا با نمایش«چشم‌هایی که مال توست» به کارگردانی نسیم ادبی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت، درباره حضور کمرنگش در سینما، ادامه داد: هرچه بیشتر تئاتر کار می‌کنم سینما برایم غیرقابل تحمل‌تر می‌شود. نه اینکه این دو با هم در تضاد باشند چون در شکل اجرایی‌شان خیلی با هم فرق دارند.

رهنما مهمترین ویژگی‌ تئاتر را در نظم آن دانست و افزود: برنامه‌ی آدم دست خودش است. ولی سینما تمام زندگی آدم را تحت الشعاع قرار می‌دهد. زمان‌بندی‌اش بسیار مشکل است و زمان‌های پرت زیادی دارد.

بازیگر فیلم «نان، عشق و موتور هزار» و «سن پترزبورگ» از وضعیت بلاتکلیف اکران‌ به عنوان یکی دیگر از مشکلات سینما یاد کرد و ادامه داد: حتی سریال از سینما بهتر است چون دست کم سریع با مردم ارتباط برقرار می‌کند. الان یکی از مشکلات دیگر سینما بحث اکران است. فیلمی بازی می‌کنی اما اصلا نمی‌فهمی چه شد. مثلا دو فیلم کودک با دو کارگردان قابل قبول ‌، جلال فاطمی و وحید نیکخواه آزاد کار کردم اما اصلا نفهمیدم چه شد.

بهاره رهنما یادآور شد: در سینما پروسه رسیدن به بازخورد مخاطب خیلی کند است و از سوی دیگر، من خیلی به ماندگاری روی نوار سلولوئیدی اعتقاد ندارم.

نویسنده و بازیگر نمایش«چشم‌هایی که مال توست» درباره وجوه عاشقانه این اثر نمایشی توضیح داد:این نمایش هم در ادامه کارهایی است که قبلا نوشته‌ام و همان فضای عاشقانه را دارد.

رهنما درباره کم بودن آثار عاشقانه در تئاتر توضیح ‌داد: اصلا در ادبیاتمان هم پرداختن به موضوع عشق جسارتی می‌خواهد که شاید آدم‌ها ندارند و شاید هم فکر می‌کنند اگر از عشق بگویند کهنه به نظر می‌آیند. یا مسائلی را مهمتر از این می‌دانند و این چنین است که مدت‌ها است یک کار عاشقانه در حوزه ادبیاتمان نداشته‌ایم.

او از کم‌توجهی به مقوله عشق و شعر در زندگی‌های امروز اظهار تاسف کرد و به ایسنا گفت: تنها سلاحی که در مقابل این همه خشونت دنیا می‌تواند قد علم کند، کمی عشق است و شاعرانگی.اینها چیزهایی است که در هجوم زشتی‌های این دنیا کمرنگ شده است.

بازیگر نمایش «گروتسکی بر تبارشناسی دروغ و تنهایی» اضافه کرد: روزی به این فکر می‌کردم سیاستمدارانی مانند سیاست‌مداران مصر که این همه تصمیمات عجیب و غریب برای مردمشان می‌گیرند،‌ آیا اصلا قشنگی درخت‌ها یا آسمان را می‌بینند؟! و دیدم آدم‌هایی که این همه تصمیمات بسته می‌گیرند از این شاعرانگی دورند یا به هر علت دور افتاده‌اند.

بهاره رهنما که تابستان امسال نمایش «این تابستان فراموشت کردم» را در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه برده بود، متذکر شد: نمایشنامه «چشم‌هایی که مال توست» یکی از داستان‌های کتاب «این تابستان فراموشت کردم» است که قبلا در «گلستانه» هم چاپ شده بود اما نسبت به داستان‌های دیگر برگزیده‌تر به نظر می‌رسید. با این حال وقتی تصمیم گرفتم آن را به نمایشنامه تبدیل کنم،‌ برای همه عجیب بود .خوشبختانه با هم‌فکری بچه‌های گروه که خیلی همکاری خوبی با هم داریم این تبدیل انجام شد.

این بازیگر که بعد از اجرای نمایش «این تابستان فراموشت کردم» با همراهی نسیم ادبی‌، محمد قدس‌، ساقی عطایی‌، مریم جوکار و... گروهی را تشکیل داده‌اند، درباره این گروه گفت: در این گروه همه،‌ همه کاری انجام می‌دهند چون مهم دیدگاهی است که همه نسبت به تئاتر داریم. البته ممکن است خارج از اعضای گروه هم از بازیگران مهم هم دعوت کنیم ولی تصمیم‌گیری اصلی در مورد این است که چه نمایشنامه‌ای روی صحنه بیاوریم.

او درباره بقای گروه‌های تئاتری در شرایط دشوار فعلی تئاتر، توضیح داد: کار سختی است. درآمد تئاتر یک چهارم درآمد تصویر است به همین دلیل، کنار هم گذاشتن آدم‌ها در تئاتر سخت است اما آنچه می‌تواند نگهشان دارد دغدغه اجتماعی و دغدغه هنر است البته دیدگاه آدم‌ها باید به هم نزدیک‌ باشد.

بهاره رهنما که با وجود فعالیتهایش در عرصه بازیگری همچنان دغدغه نوشتن دارد، در این‌باره گفت: الان بیشترین کاری که انجام می‌دهم نوشتن است و تئاتر. امسال دو سه کار سینمایی پیشنهاد شد نمی‌گویم عالی بودند ولی حداقل متوسط بودند و جنبه مالی‌اش هم برجسته بود اما یک سال است تئاتر کار می‌کنم چون سینما دیگر خوشحالم نمی‌کند. دارم سعی می‌کنم قناعت کنم و درهمین فضا بمانم.

به گفته او، این گروه نمایشی قرار است بهمن ماه بعد از جشنواره تئاتر فجر در کارگاه نمایش تئاترشهر به صحنه برود. نمایشی به نام «غبار» که بهاره رهنما نویسنده و کارگردان آن است. این گروه البته نمایش‌های تک پرسناژه دوست دارند و بستر کاری‌شان همان کتاب «این تابستان ...» است که بیشتر داستان‌هایش تک نگاری هست. همچنانکه این دو نمایش‌شان آثاری تک پرسناژه بودند اما کار بعدی‌شان یک کار چهار نفره است و نسیم ادبی تنها بازیگری است که حضورش در این نمایش قطعی شده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 18 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 با پايان پخش سريال «خداحافظ بچه» از شبكه سوم سيما،‌ نويسنده و كارگردان اين سريال به انتقادات مطرح شده درباره‌ي بدآموزي‌هاي سريالشان پاسخ دادند و آن را براي پيشبرد داستان، ‌ضروري دانستند. نويسنده «خداحافظ بچه» نيز به اين مساله اذعان كرد كه پايان‌بندي ديگري را براي اين سريال در نظر گرفته بود.

بايد تصويري واقعي ولو تلخ ارائه داد

 منوچهر هادی ـ كارگردان ـ انتقادهایی که به بدآموزی و آموزش دزدی در «خداحافظ بچه» وارد شده، را با طرح اين پرسش، پاسخ داد: این چه بدآموزی است که ما نقد اجتماعی کنیم، تصویری از اجتماع را نشان دهیم و تلنگر بزنیم. اگر قرار باشد همه چیز را خوب و خوش نشان بدهم پس دیگر مفهوم کار اجتماعی چیست؟ ما برای مقابله با سریال‌های ماهواره‌ای باید حلقه نگاهمان را بازتر کنیم.

سجاد ابوالحسنی ـ نويسنده «خداحافظ بچه» ـ نيز كه در اين نشست در فرهنگسراي فردوس حضور داشت، درباره‌ي پايان‌بندي سريالش گفت: با اینکه در طول یک کار معتقدم باید تصویری واقعی ولو تلخ را به تماشاگر نشان داد، اما سلیقه‌ي من به شکلی است که پایان خوش را دوست دارم. نمی‌گویم این پایان همان چیزی است که خودم می‌خواستم، پایان دیگری در ذهنم بود، اما اینگونه هم نبود که تلویزیون بگوید این را انجام بده. در واقع من پایان خود را به شبکه ارائه دادم و آنها گفتند اگر پایان دیگری داری ارائه بده، من هم چند پایان مختلف به آنها پیشنهاد کردم که از بین آنها یکی را انتخاب کردند.

شرايطمان طبيعي نبود

 در ادامه اين نشست،‌ منوچهر هادي درباره‌ي روند توليد «خداحافظ بچه» توضيح داد:‌ در ایام جشنواره فیلم فجر در دیداری که با داوود هاشمی همراه علیرضا افخمی داشتم، گفتند می‌خواهند سریالی با نام «خداحافظ بچه» را برای ماه رمضان تولید کنند. سجاد ابوالحسنی نیز 100 صفحه سیناپس کامل نوشته بود که وقتی آن را خواندم خیلی خوشم آمد و تمایل پیدا کردم آن را بسازم.

او ادامه داد: قرار بود مجموعه در 20 اسفند کلید بخورد اما، 20 اسفند شد 5 فروردین، بعد 13 فروردین، بعد 20 فروردین و در نهایت به 29 فروردین موکول شد؛ بنابراین مشخص است که شما در این زمان کم نمی‌توانید 30 قسمت سریال را در شرایط طبیعی بسازید.

سجاد ابوالحسنی نيز در ادامه‌ي بحث شتاب‌زدگي خاطرنشان كرد: بحث تعجیل و رساندن کار چیزی است که فکر می‌کنم همه ما در آن دخیل هستیم، از نفر اول صداوسیما تا مدیران شبکه‌ها، مدیران گروه و حتی من نویسنده که کار را می‌نویسم.

براي نوشتن قسمت 26 فقط چهار روز وقت بود!

ابوالحسنی تصریح کرد: من برای نوشتن قسمت اول کار یک ماه زمان صرف کردم، اما مثلا برای قسمت 26 تنها چهار روز فرصت داشتم و این در نتیجه‌ي کار تاثیر می‌گذارد. این یک واقعیت است که برای نگارش یک مجموعه 26 قسمتی عالی که مخاطب تلویزیون ایران را هم همه جوره راضی کند، دست کم باید دو سال وقت گذاشت اما من سفارش نگارش این کار را دی‌ ماه گرفتم و این طبیعی است که در این زمان کم فرصت بسیاری چیزها از دست می‌رود.

او سپس در پاسخ به پرسشي درباره‌ي طولاني شدن مقدمه‌ي سريال، ‌گفت: درست است که مقدمه کمی طولانی شد، اما واقعیت این است که ما نیاز داشتیم بگوییم شرایط برای این زوج به گونه‌ای رقم می‌خورد که در نهایت زن می‌پذیرد که دست به بچه دزدی بزند. شاید اگر ما در همان قسمت دوم این موضوع را می‌گذاشتیم برای تماشاگر سوال پیش می‌آمد که چرا باید به طور ناگهانی قبول کند که دست به بچه دزدی بزنند؟ با این حال شاید این مقدار مقدمه کمی زیاد باشد.

با «مجتبي» غريبه نبودم

در بخش بعدی بیست و چهارمین خانه فیلم فرهنگسرای فردوس، سیروس همتی ـ بازيگر نقش مجتبي ـ درباره‌ي حضور در يك سريال مناسبتي، عنوان كرد: تجربه این نوع کارها را نداشتم و در نتیجه‌ي اعتماد منوچهر هادی به من، این نقش را پیشنهاد كرد و به من سپرد.

همتی درباره‌ي تفاوت‌های حضور در تئاتر و تلویزیون نيز گفت: ما در تئاتر شاید روزی 17 ساعت تمرین کنیم. به هر حال من وقتی سیناپس کار را خواندم همان جا شروع کردم به برنامه‌ریزی برای این نقش. اینکه این کارکتر چه خصوصیاتی دارد؟ چگونه باید عاشق شود؟ نحوه زندگی‌اش چگونه است؟ حرف زدنش چطور است؟ همان وقت با کارگردان به بحث نشستم و برای خودم این نقش را روشن کردم. به همین دلیل دیگر با شناختن این نقش غریبه نبودم و سعی می‌کردم تا خود را با گروه هماهنگ کنم.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

از این به بعد دزدها مجبور می‌شن از روش پردردسرتری استفاده کنند چون با این سریال همه شگردهاشون لو رفت!!! در واقع ما به ضرر دزدها عمل کردیم ولی خوب اونها چون تنها شغلی هستند که صنف ندارند نمی‌توانند اعتراض کنند!

 

مهراوه شریفی‌نیا بازیگر مجموعه تلویزیونی «خداحافظ بچه» که سریال حاشیه‌ساز و موفق «ساعت شنی» را نیز در کارنامه خود دارد در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با اشاره به این‌ نکته که اگر اصرار مادرش برای خواندن کامل سیناپس نبود بازی در نقش لیلا را از دست می‌داد چرا که حاضر نبوده در تلویزیون نقش زن حامله را بازی کند اما با خواندن دو قسمت از فیلمنامه پی برده که قضاوت عجولانه‌ای کرده است.
وی همچنین با انتقاد از نگرانی مسئولان تلویزیون در پرداختن به موضوعات ملتهب و مسائل مبتلا به جامعه گفته است: مردم وقتی ببینند تلویزیون به مشکلاتشون بها می‌ده و برای مطرح کردن نگرانی‌هاشون قدم بر می‌داره به شبکه‌های بیگانه پناه نمی‌برن. به نظر من بخشی از وظایف رسانه ملی نشان دادن مشکلات زندگی مردمه و حل کردن مشکلات به عهده مسئولینه. بخش‌های جالب این مصاحبه را به نقل از «بانی فیلم» در ادامه می‌خوانید:

مهدی صبایی و بهنوش بختیاری چطور می‌تونن نخندن!
روز اولی که مهدی صبایی اومد جلوی دوربین باید بچه به بغل در کنار بهنوش بختیاری دیالوگ می‌گفت سکانس خیلی حسی و سخت بود(سکانس پایانی قسمت5). بچه گریه می‌کرد و اونها باید تلاش می‌کردند که هم بچه رو آروم کنن هم درست دیالوگ بگن و هم مراقب حس و حالشون باشن. بچه آروم نمی‌شد. تقریبا همه گروه کارگردانی و صحنه از پشت دوربین برای آروم شدن بچه شکلک در می‌آوردند، تصویر جالبی بود. امکان نداشت بازیگر در اون لحظه بتونه متمرکز بشه. من واقعا متعجب بودم که مهدی صبایی و بهنوش بختیاری چطور می‌تونن نخندن و همونطور جدی دیالوگ بگن. اگه من جاشون بودم از خنده غش می‌کردم! هر چند که اون شب بچه اونقد گریه کرده که آخر ما نتونستیم سکانس رو بگیریم ولی من یک تمرکز عجیب و غریب را از این دونفر یاد گرفتم.

یاد «تا ثریا» می‌افتم کمی دلسرد می‌شوم
وقتی یاد کامل پخش نشدن «ساعت شنی» یا حتی«تا ثریا» می‌افتم کمی دلسرد می‌شوم . ترجیح می‌دهم یک کار ساده را شریف بازی کنم که نه از خط قرمزی عبور کرده باشه و نه شعاری باشه تا دچار مشکل پخش نشه. مثل «خداحافظ بچه» که دارای یک قصه ساده، جذاب و شرافتمند در مذمت دروغ هست.
دزدها چون تنها شغلی هستند که صنف ندارند نمی‌توانند اعتراض کنند
به عقیده من سریال «خداحافظ بچه» اصلا بدآموزی نداره. فقط داره شیوه غیرکلیشه‌ای تاثیر دروغ رو نمایش می‌ده. به شیوه «ادب از که آموختی؟ از بی‌ادبان». حتی در صحنه دزدی هم همینطوره. اون بخش واقعا بخش فانتزی ماجراست. اینو از هر دزدی بپرسی بهتون می‌گه. اون فقط فرضیه ما بود، برای این‌که تلخی اتفاق رو کمی تلطیف کنیم. باور کنید خودم امتحان کردم. با کارت ملی و عابر بانک و دم باریک در خونه باز نشد! تازه اگر هم روش دزدی باشه که ما دست دزدها رو پیش شما رو کردیم. از این به بعد دزدها مجبور می‌شن از روش پردردسرتری استفاده کنند چون با این سریال همه شگردهاشون لو رفت!!! در واقع ما به ضرر دزدها عمل کردیم ولی خوب اونها چون تنها شغلی هستند که صنف ندارند نمی‌توانند اعتراض کنند!

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

 نشست نقد و بررسی رمان «درخرابات مغان» نوشته داریوش مهرجویی روز سه شنبه 31 مراد با حضور این کارگردان در شهر کتاب برگزار شد.

در این نشست علی‌اصغر محمد خانی (معاون فرهنگی شهر کتاب)، شیوا مقانلو (نویسنده و منتقد ادبی)، امیر علی نجومیان (نویسنده و منتقد ادبی) حضور داشتند و در مورد رمان مهرجویی سخن گفتند .

 در این نشست علی‌اصغر محمد خانی (معاون فرهنگی شهر کتاب)، شیوا مقانلو (نویسنده و منتقد ادبی)، امیر علی نجومیان (نویسنده و منتقد ادبی)  حضور داشتند و در مورد رمان مهرجویی سخن گفتند.

کارگردان فیلم‌های «پستچی»، «گاو»، «هامون»، «اجاره نشین‎ها» و ... پیش از این نیز رمان «به خاطر یک فیلم بلند لعنتی» نوشته و منشر کرده بود.

مهرجویی جدا از نگارش داستان و رمان، ترجمه هم می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به « مفتش بزرگ و روشنفکران رذل» نوشته داستایوسکی،«کودک مدفون» اثر سام شپارد و جهان هولوگرافیک» اشاره کرد.

مهرجویی در این نشست در مورد نوشتن رمان و دغدغه اش در این حوزه صحبت کرد که گزیده ای از حرف‌های او به نقل از ایسنا  بدین شرح است:

 - من همیشه وسوسه نوشتن داشته‌ام و سناریوی همه فیلم‌هایم را خودم نوشته‌ام.

- با کلام و شیوه‌های نگارش انس دارم و سعی کرده‌ام خودم را در کوران ادبیات دنیا و ایران بگذارم و چون کار دیگری بلد نیستم، نوشته‌ام.

- مهم است وقتی آدم هنوز زنده است، بداند چه اتفاقی در آثارش افتاده است. اما من در کار حرفه‌ای‌ام در سینما و حتی ادبیات نمی‌خواستم جلوی دوربین باشم و بنازم. مردم ما فهیم با ذکاوت و زیرک هستند و حتی نسل جدید موشکاف و زیرک هستند و من خوشحالم که می‌توانم از طریق آثارم به ذهن‌های بارور آن‌ها کمک کنم.

 - حرف اصلی «فروید» این است که فرهنگ زادهٔ بیماری و مرض است و تا بیماری نباشد، فرهنگ نیست. سینما پر از سرمایه است، بگیر و بیار دارد. اما در ادبیات راحت‌تر می‌شود آنچه را که می‌خواهی اجرا کنی. 
 
 - من حتی این اثر را برای نمایندگی‌های مختلف در خارج فرستادم تا این اثر ساخته شود. اما گفتند که سیاسی است و آن را رد کردند. بنابراین ترجیح می‌دهم آن را در ادبیات بنویسم و در آرزوی اینکه فیلمی از آن ساخته شود، بمانم. 


 - به نظر من منتقدین ما در مقابل اثر سه روش دارند. یکی اینکه داستان رمان را تعریف می‌کنند یا داستان را بد می‌دانند یا خوب. نوع دوم منتقدانی هستند که وقتی با اثری روبرو می‌شوند، چون دوست داشته‌اند خودشان آن را بنویسند. در نتیجه دوست دارند شخصیت‌ها کارهایی که خودشان می‌خواستند، انجام دهند. نوع سوم امتزاجی از هر دوی آن‌ها است، همراه با مقایسه فرامتنی بسیار شدید آن اثر با آثار پیشین مولف. 


- «دلوز» می‌گوید مرگ مولف، ‌ مولف مرده چه کار به کارهای قبلی مولف دارید. من که نمی‌توانم به عنوان نویسنده خودم را با سلیقه تک تک شما وفق دهم. من آنچه را که از درونم می‌جوشد، می‌نویسم. اگر ریزه کاری‌های آن را درک کنند، کیف می‌کنم. در سینما فقط پرویز دوایی این حس را داشت و الان کسانی هم هستند که کلا انتقاد می‌کنند، برای مثال فراستی که از سینما، خودش و دیگران نفرت دارند، به نظرم ذهن این آدم بیمار است. 


 - از من می‌پرسند که چرا هامون نمی‌سازی؟ من هامون را ساختم. «پری‌»، «سارا‌» و «سنتوری» هم «هامون»اند. خسرو شکیبایی وقتی سنتوری را دید، گفت این هامون است. 
 
- ایدئولوژی و روایت بزرگ، دیگر مردود شده است. وقتی با یک اثر هنری روبرو می‌شوید باید بدانید از چه معیاری استفاده می‌کنید. «دلوز» 20 سال پیش از مرگ مولف حرف زده است. الان خود شما به عنوان یک انسان ایرانی با این تناقضات این اثر را چگونه می‌بینید؟

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

پرویز پرستویی گفت: سینمای من در حال حاضر همین زلزله‌ای است که اتفاق افتاده است. من در این مقطع به هیچ چیزی فکر نمی‌کنم چون این زمان به بحث زلزله اختصاص دارد.


به گزارش فارس، «پرویز پرستویی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی باشگاه خبری فارس «توانا» در‌خصوص ایده اولیه برنامه جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی، اظهار داشت: فرقی نمی‌کند که این برنامه برای اولین بار به پیشنهاد چه کسی بوده است، مهم این است که این افراد مثل خانواده خودمان هستند.

 

* آیا اگر برای اقوام خودمان این اتفاق افتاده باشد سکوت می‌کنیم‌؟

 

وی در ادامه افزود: اگر خواهر یا برادر خودمان در منطقه‌ای باشد که دچار این زلزله شده باشد آیا سکوت می‌کنیم؟ آیا اگر برای اقوام خودمان این اتفاق افتاده باشد سکوت می‌کنیم‌؟ پس وقتی هم‌وطنانمان نیز در این استان دچار مشکل و زلزله شده‌اند برایمان فرقی نمی‌کند که از خانواده خودمان و یا از هم وطنانمان باشند، باید برای آنان حرکتی کنیم و قدمی برداریم.

 

* باید بفهمیم مادری که دیگر فرزندی برایش نمانده است چه حالی دارد

 

پرستویی گفت: باید حال مردی را که تا دیروز وقتی به خانه‌اش می‌رفته است زن و بچه‌اش را می‌دیده و امروز دیگر خانه و زن و بچه‌ای برایش نمانده است، درک کنیم. باید بفهمیم مادری که تا دیروز فرزندانش در کنارش بوده‌اند و امروز دیگر فرزندی برایش نمانده است، چه حالی دارد.

* ما با وجود مخاطبانمان زنده‌ایم

 

بازیگر فیلم سینمایی «سیزده 59» در خصوص اعتماد مردم به هنرمندان گفت: این تعامل بین هنرمندان و مردم همیشه وجود داشته است. این اعتماد از آنجایی نشأت گرفته است که در عرصه کاری خودمان همیشه عنوان می‌کنیم که ما با وجود مخاطبانمان حرکت می‌کنیم، زنده هستیم و به نفس گرم آنان است که شور و امید برای انجام کار‌های جدید داریم.

وی در ادامه افزود: مخاطبان ما بسیار هوشیار هستند و به‌خوبی می‌توانند تشخیص بدهند که چقدر هنرمندان در کاری قابل باور هستند. این مسأله از تمام کار‌های هنرمندان مثل رفتار‌های اجتماعی و رفتار‌های روزمره‌شان پیدا است. مردم آن‌قدر هوشمند هستند که حرکت جمع‌آوری کمک‌های مردمی را درک و اقدام آنان را باور کنند و به کمک آنان برای این کار خیر بیایند. این رفتار از انتظار 9 ساعته آنان جلوی سینما مشخص بود. مردم خودشان را در این حرکت سهیم می‌دانند.

 

* ممکن است از این حرکت سوءبرداشت شود

 

پرستویی درباره سوء برداشت‌های احتمالی از این حرکت، گفت: ممکن است قضاوت‌ها و سوء برداشت‌‌هایی شود که مردم به هنرمندان‌شان اعتماد دارند و به دیگران ندارند. من نمی‌خواهم وارد این فضا‌ها و این سخنان شوم، فقط می‌دانم که مردم همه جا بوده‌اند و در هر عرصه‌ای به هم‌وطنان خود کمک کرده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: هنرمندان قسمتی از این حرکت خودجوش را برعهده دارند و مردم نیز قسمت دیگری را، که با عشق و به کمک هم، هنرمندان به یاری هم‌وطنان خود آمدند. مانند همه جای کشورمان که مردم به همراهی افراد دیگری مانند ورزشکاران به کمک زلزله‌زدگان شتافتند. فقط هنرمندان نیستند که این کار را انجام می‌دهند، ورزشکاران، موسسه‌های خیره و ... نیز هستند که در حال کمک‌رسانی به مردم هستند.

پرستویی خاطر‌نشان کرد: ما هنرمندان نیز به سهم خودمان وظیفه داریم که احساس خودمان را بروز دهیم و بگوییم متاثر و متاسف هستیم‌. این اتفاق برای خانواده ایرانی افتاده است و باید به هر شکلی که هست به بهترین نحو امدادرسانی شود.

 

* به تعبیر‌های سیاسی کاری ندارم

 

این بازیگر سینما در خصوص تعبیر‌های سیاسی از این فعالیت خاطر‌نشان کرد: همه می‌دانیم که کشور ما تحریم است و یا در کشورمان بحران‌هایی را داریم اما با توجه به همه این مسائل اگر فردی سر‌پناهی نداشته باشد و یا گرسنه باشد، آیا ما به آن‌ها کمک نمی‌کنیم؟ آن‌ها جزیی از خانواده ما هستند. نگاه‌هایی امروزه باب شده است که هرکاری که انجام می‌شود از آن تعبیر سیاسی می‌شود و یا قضاوت بدی درباره آن می‌‌کنند. من به این نگاه‌ها و تعبیرات کاری ندارم و سوالم این است که آیا این اتفاق و یا این زلزله برای اولین بار است که در کشور ما رخ می‌دهد؟

وی د ادامه خاطرنشان کرد: زلزله بوئین زهرا، رودبار، بم و ... در کشور ما وجود داشته است و امکان دارد خدایی ناکرده فردا هم دوباره این اتفاق بیافتد، اگر چنین اتفاقی بیافتد در آن شرایط مردم ایران به هیچ چیزی فکر نمی‌کنند جز خانواده‌ای که حداقل نیازش احساس همدلی دیگر هموطنانش است.

 

* مردم برای دیدن ما نیامده‌ بودند

 

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» گفت: مردم همیشه به هنرمندان‌شان عشق ورزیده‌اند و هنرمندان نیز همیشه گفته‌اند که برای مردم کار و فعالیت می‌کنند. وقتی با هنرمندان برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی به سینما آزادی رفتیم، مردم برای تماشای ما نیامدند بلکه به این علت آمدند تا هم‌پای هنرمندان خودشان در این امر نیکوکارانه شرکت کنند.

 

* سینمای امروز من زلزله است

 

پرستویی در خصوص فعالیت‌های جدید خود در عرصه سینما، گفت: سینمای من در حال حاضر همین زلزله‌ای است که به وجود آمده است. من در این مقطع به هیچ چیزی فکر نمی‌کنم چون این زمان به بحث زلزله اختصاص دارد. این مطلب نه تنها برای من بلکه برای خیلی از همکارانم که دیروز از ساعت 3 بعد از ظهر تا 12 شب جلوی سینما ایستاده بودند، وجود دارد.

 

* احتیاجی نیست من هم بگویم سینما چه احوالی دارد

 

وی در ادامه افزود: در این مقطع سینمای ایران، مردم اخبار سینمایی را می‌دانند و احتیاجی نیست که من هم بگویم سینما چه احوالی دارد. این موضوعات آن‌قدر گفته شده است که دیگر لطفی ندارد. اخبار سینمایی هم چیزی است که مردم به طور روزمره آن را پیگیری می‌کنند، امیدوارم این اتفاق به شکل خوبی هدایت شود.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» در‌ انتها از مدیریت سینما آزادی تشکر کرد و گفت: تشکر ویژه‌ای از مدیریت و پرسنل سینما آزادی دارم، به دلیل اینکه در این دو روز پذیرایی خوبی از هنرمندان کردند و از همه جهت با هنرمندان در این کار خیر همکاری کردند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

نویسنده سریال خداحافظ بچه مطرح کرد :این سریال قرار بود طنز باشد یعنی تصمیم به آن شد تا سریال طنزی ساخته شود، اما از همان ابتدا متوجه شدیم که نمی‌توان از این قصه کار طنز ساخت چون قصه فضاهایی دارد که نمی‌شود به آن خندید.  

 

 پس از لحظات عرفانی افطار نخستین سریالی که شاهد هستیم خداحافظ بچه است. سریالی که از همان شروع پخش با اعتراضاتی همراه شد. خداحافظ بچه مانند دیگر سریال‌های شبکه 3 طی سال‌های گذشته در زمان خوبی پخش می‌شود و همین یکی از دلایل دیده شدن سریال است.
شخصیت‌پردازی‌ها هم به نسبت دیگر سریال‌ها اوضاع بهتری دارند. بگذارید ادامه صحبت درباره سریال را با نویسنده آن سجاد ابوالحسنی داشته باشیم. 

 

شما هنوز فیلمنامه کامل ندارید. در بخش اول سؤال می‌خواهم بدانم چرا فیلمنامه کامل ندارید و اینکه به نظرتان داشتن فیلمنامه کامل چقدر به کیفیت کار کمک می‌کند؟
درمورد اینکه فیلمنامه‌ها کامل نیست و کارها دیر شروع می‌شود همه مقصر هستند. از دست‌اندرکاران تلویزیون بگیرید تا مدیران و حتی من به عنوان نویسنده، متأسفانه سفارش کار زمانی داده می‌شود که زمان کمی تا پخش وجود دارد. به نظرم زمانبندی باید رعایت شود البته همیشه هم نباید به مدیران خرده گرفت. آقای تخشید مدیرگروه فیلم و سریال شبکه 3 در زمان خوبی بابت این کار اطلاع دادند اما ما خودمان حساسیت زیادی داشتیم. این حساسیت‌ها باعث شد وقت بیشتری بگذاریم و در ادامه راه دیدیم که نزدیک ماه رمضان هستیم.
در بحث تأثیرات فیلمنامه کامل باید بگویم وقتی فیلمنامه‌ کامل است شما می‌توانید بسته به واکنش تماشاچی تغییراتی در قصه بدهید و این یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود اما در هر حال به نظرم فیلمنامه باید کامل باشد تا همه اعضای گروه از جمله کارگردان و ... بدانند که باید چه کار کنند و قصه به چه سمتی پیش می‌رود، این را حق طبیعی آنها می‌دانم.
ضمن اینکه در فیلمنامه‌نویسی به عنوان نویسنده به جایی می‌رسید که می‌بینید کاراکتر و قصه فرعی شما اضافه است اگر فیلمنامه کامل نباشد آنها را حذف می‌کنید، البته در خداحافظ بچه این اتفاق نیفتاد.
کار شما از همان ابتدا با حواشی و اعتراضاتی مواجه شد. از جمله اعتراض سازمان نظام پرستاری به نحوه خبر مرگ کودک از طریق پرستاران یا نگاهی که سازندگان اثر به مسئله ناباروری دارند، نظرتان چیست؟
به نظرم یک بخشی از اعتراضات از جایی به بعد دیگر اهمیت پیدا نمی‌کند. آن هم اعتراضاتی است که وقتی صنفی تصویری از شغل خودشان را می‌بینند انجام می‌دهند، متأسفانه در صنف پرستاران این اعتراض زیاد شده و در بیشتر کارها این اعتراضات هست. اگر اینگونه باشد که دیگر نمی‌توانیم کار کنیم و هیچ شخصیتی را نمی‌شود نشان داد. انتقاد به نگاه سازندگان اثر به مسئله ناباروری را قبول دارم اما ای کاش صبر می‌کردند تا سریال تمام شود و سپس این اعتراض‌ها را مطرح می‌کردند.
و بحث مهمتر اینکه می‌گویند آموزش خلافکاری می‌دهید به قول یکی از دوستان ضربدر بزن هر کاری می‌خواهی انجام بده؟
ضربدر خلافکاری کاملاً برآمده از لحظه‌ای است که سکانس دزدی را می‌نوشتم. دیدم این‌ها آدم‌های خوبی هستند و باید در قصه به جایی برسند که ما خلافمان را ثبت کنیم که بعداً اعتراف کنیم. قرار بود این نخستین و آخرین ضربدر باشد ولی در طول قصه ادامه پیدا کرد. ما می‌خواستیم بگوییم وقتی نخستین ضربدر را بزنی و نخستین کار خلاف را انجام بدهی بقیه‌اش راحت می‌شود. به نظرم آموزش خلافکاری ایراد عجیبی است. می‌خواهم بپرسم چطور ممکن است کسی با دم باریک، کارت ملی و ... وارد خانه شود؟ ما تلاش کردیم آن سکانس واقعی باشد، مردم باور کردند در حالی که اینطور نیست.
نقشه دزدی از پرورشگاه یا بیمارستان مضحک بود و دیدیم که گیر افتادند. شاید بگویید وقتی اسم خلاف می‌آید پس رواجش می‌دهیم اما اگر این طور باشد باید صفحه حوادث روزنامه‌ها را هم جمع کنیم کدام روزنامه است که صفحه حوادث ندارد، باید همه را جمع کرد. به نظرم این‌ها بهانه‌گیری و گشتن به دنبال ایراد است.
فکر نکردید با این کار مخاطب را گول می‌زنید؟
ما به این سمت نرفتیم تا این بازخوردها را نداشته باشیم، اما حالا شدیم به قول معروف آش نخورده و دهن سوخته. این گول زدن نیست، اگر در سینما دروغ را خوب تعریف کنید حتماً برده‌اید.
آیا گروه به فیلمنامه شما وفادار بودند؟
به جرأت می‌گویم حتی جای کلمات هم در جملاتی که من نوشتم درست است و گروه سازنده بشدت به فیلمنامه من وفادار است و از همه آنها تشکر می‌کنم.
در خبرها زمانی که کار را شروع کردید مطرح شد که سریال طنز است اما آنچه ما می‌بینیم طنز نیست آیا ژانر را عوض کردید؟
این سریال قرار بود طنز باشد یعنی تصمیم به آن شد تا سریال طنزی ساخته شود، اما از همان ابتدا متوجه شدیم که نمی‌توان از این قصه کار طنز ساخت چون قصه فضاهایی دارد که نمی‌شود به آن خندید.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

در زمان اکران «خوابم‌مي‌آد» ممیزی‌هایی به آن وارد شد. آن ممیزی‌ها اعمال شد و فیلم الان روی پرده است. با اصلاحاتی که به فیلم وارد شده من الان پاک‌ترین مرد سینمای ایران هستم.


روزنامه هفت صبح نوشت: شايد بهترين شيوه برخورد با اختلافات درون سينما ميان وزارت ارشاد و حوزه هنري همين كاري ‌است كه رضا عطاران انجام داده و برخوردش با ماجرا مثل خودش و كارهايش طنزآميز و البته‌گزنده است.

او كه همراه با مريلا ‌زارعي در كافه‌ خبر شركت كرده‌ بود، در ‌همان جواب به ‌سوال اول هوش ‌سرشارش‌ در طنزپردازي را به رخ كشيده است.

وقتي از او سوال شده كه ماجراي اكران نشدن «خوابم‌مي‌آد» در سينماهاي حوزه هنري چه بوده، در جواب گفته است: «راستش ما خودمان هم درست نفهمیدیم. حوزه هنری دنبال دلیل است که‌ چرا فیلم «خوابم می‌آد» فیلم مستهجنی است ‌اما ظاهرا هنوز دلیلش را پیدا نکر‌ده‌اند. فیلم در جشنواره فجر با مشکلاتی مواجه شد. به خاطر همین در زمان اکران ممیزی‌هایی به آن وارد شد. آن ممیزی‌ها اعمال شد و فیلم الان روی پرده است. با اصلاحاتی که به فیلم وارد شده من الان پاک‌ترین مرد سینمای ایران هستم

طعنه بامزه او به طرفين ماجراست كه يكي فيلمش را كوتاه‌كرده و ديگري به هر‌دليل خواسته از ديده‌شدن فيلمش جلوگيري كند.

عطاران هميشه به‌رفتار و برخورد بي‌آلايش و به‌دور از سياست شهرت‌داشته و اين‌بار هم صاف و ساده حرف‌هايش را زده است. او گفته كه نگران اكران فيلمش بوده است: «ارشاد به ما گفت یک عده‌ای هستند که ممکن است به فیلم گیر بدهند. به خاطر همین اصلاحات دادند.آقای تخت‌کشیان هم گفت این اصلاحات را اعمال کنیم

ستاره اين روزهاي سينماي ايران درباره اتهام دوپاره بودن اولين فيلمش در مقام كارگردان هم حرف‌هاي جالبي زده است: «می‌گویند شخصیت خانم زارعی خیلی معلوم نیست. در صورتی که ‌هر چیزی درباره شخصیت پردازی بود از شیرین عمدا حذف‌کردیم. الان هم می‌گویند این دختر چرا گذشته ندارد و هیچ چیزش معلوم نیست. همه سوابق این آدم را از آن گرفتیم و وقتی ایراد می‌گیرند، می‌گویم کار خودم بوده. همین دوپارگی که می‌گویند هم کار خودم بوده، به نظرخودم فیلم اصلا پنج پاره است. اول فیلم طنز اجتماعی خودم است و بعد ملودرام و بعد اکشن و بعد هم تراژدی می‌شود. اینها از نظر من عیب نیست، خودم آن را گذاشتم

البته بر‌اساس گفته‌هاي‌عطاران، همه صحنه‌هاي حذف شده فيلم ربطي به مميزي نداشته است: «بعد از جشنواره به یک سری نتایجی رسیدم. بعضی از پلان‌ها را حذف کردم و خودم مونتاژ مجدد زدم. هشت دقیقه از فیلم را زدم. 96 دقیقه بود که شد 88 دقیقه و بعد هم یک سری ممیزی خورد و شد 85 دقیقه. شروع فیلم اصلا با خواب من نیست. در نسخه دوم فیلم با صحنه آخر شروع می‌شود. یک سری پلان‌ها را از آنجا می‌بینیم. در نیمه دوم ریتم بهتری پیدا کرده است

او با رندي طعنه سنگيني هم به مسعود‌فراستي زده كه از همه فيلم‌ها انتقادهاي تند و تيز مي‌كند: « اوایل وقتی از کار ما در این برنامه انتقاد می‌شد، ناراحت می‌شدیم‌ اما این اواخر دوست داشتیم از کارهای ما انتقاد شود که هم ردیف آقای فرهادی و آقای کیارستمی قرار بگیریم. همه دوست داشتیم به عنوان کار بد از کارهایمان یاد شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

نیکی کریمی که برای فیلم جدیدش در مقام کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجوز گرفته است، گفت: در فیلم سینمایی «بلور» بازی نمی‌کنم.

 

نیکی کریمی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی پس از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «بلور»، اظهار داشت: تهیه‌کنندگی و کارگردانی کار بر عهده خودم است و هنوز زمان کلید خوردن کار و بازیگران فیلم مشخص نیست.

وی در ادامه افزود: کار سوژهای اجتماعی و خانوادگی دارد و خودم در این فیلم قطعاً بازی نخواهم کرد.

  نیکی کریمی ساخت فیلم‌های «شب»، «سوت پایان» و «چند روز بعد» را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

همسر استاد ایرج گفت:«می خواهم به شما جایزه المپیک را بدهم که حداقل شرایطی ایجاد کردید که 4 شب صدای ایرج پخش شود.

 

تقریبا دوازده روز است که از ماه مبارک رمضان می گذرد و سریال‌های مناسبتی که به جرات می توان گفت هیچ مناسبت وارتباطی با این ماه مبارک ندارند و در دیگر ماه های سال هم می توان آنها را مشاهده کرد به مانند سال های گذشته در حال پخش است. اما نکته قابل توجهی که امسال کمی کار را متفاوت تر از گذشته کرد حضور یک خواننده قدیمی درتیتراژ سریال«چمدان» بود که آن هم به مانند یک خواب نیمروز که اگرچه کوتاه اما بازهم خستگی را از تن به در برد. پخش دوباره طنین صدای حسین خواجه امیری (استاد ایرج) در صدا و سیما و بازگشت وی به عرصه موسیقی برای نسل گذشته یادآور خاطرات و برای نسل امروز فوت کوزه گری استاد است. اما افسوس که متولیان سیما، کم لطفی کردند.
مسئولین استاد ایرج را با توجه به اینکه مدت طولانی فعالیت موسیقایی نداشتند و به تازگی آلبوم جدید خود را منتشر کرده اند خیلی زود و بدون اینکه کسی علتش را بداند از صحنه حذف کردند. تلاش خبرنگار ما برای پیگیری دلیل این ماجرا از طریق مدیران شبکه دو سیما بی نتیجه بود و تنها کارگردان این مجموعه پاسخگوی سئوال ما شد که در ادامه می خوانید:


استاد ایرج نمی خواست جای کسی را بگیرد چون او ستاره بود و هست
خسرو ملکان ،کارگردان مجموعه تلویزیونی «چمدان» در گفتگو با شبکه ایران درباره علت حذف صدای استاد ایرج ازتیتراژ این مجموعه گفت:خود من هم به درستی علت آن را نمی دانم و متعجیم.

وی افزود: به نظرمن صحیح نیست با هنرمندی که 82 سال سن و با این سابقه موسیقایی اینگونه برخورد شود و تنها در 4 قسمت صدای ایشان را پخش کنند.استاد ایرج اگر می خواستند مطرح شوند یا به قول معروف ستاره بشوند که بودند و هستند و در این سن و سال که نمی خواهد جای کسی را بگیرد.

ملکان اظهار داشت: یک شب که مشغول تماشای این سریال بودم به ناگاه متوجه شدم این آهنگ به صورت دیگری پخش می شود. بعدا تماس گرفتند گفتند این آهنگ دیگر پخش نشود من هم گفتم ای کاش این تصمیم را زودتر اطلاع می دادید.

این کارگردان ادامه داد: بنده هم خیلی پیگیر این قضیه شدم و از هرکسی هم سئوال کردم تنها سرش را تکان داد. نمی دانم شاید هم خودش افتاده پایین(با خنده)


هنرمندان دیگر قبل از ایرج براحتی مجوز می گیرند
وی در پاسخ به این سئوال که به خود استاد ایرج هم توضیح دادند گفت: خیر ایشان فقط با من در ارتباط هستند. به نظر من اگر مشکل مسئولین کارهای قبلی ایشان و اینکه قبلا هم خواننده بودند هنرمندان دیگری بعد از انقلاب بودند که خیلی راحت اجرا داشتند و مجوز گرفتند.

ملکان افزود: زمانی که برای ضبط این کار در استودیو بودیم ایرج به من گفت:« فکر کنم این دیگه آخرین خواندن های من باشد.» به همین خاطر ایشان برای این کار هرچه در توان داشت به کار بردند و خواندند و خوشحال بود که مردم یک بار دیگر صدای ایرج را می شنوند.


دوست نداشتم تلفن ایرج را پاسخ دهم
وی گفت: وقتی که صدای ایرج پخش نشد خیلی ناراحت شدم و اصلا دوست نداشتم تلفن ایشان را پاسخ بدهم چون اصلا نمی دانستم به استاد چه بگویم و تنها گفتم انشالله درست می شود. اما ای کاش اگر ایرادی داشت همان اول می گفتند که پخش نشود.

این کارگردان تصریح کرد: اتفاقا همسراستاد با من تماس گرفت و گفت: «می خواهم به شما جایزه المپیک را بدهم که حداقل شرایطی ایجاد کردید که 4 شب صدای ایرج پخش شود.


انتخاب خوانندگان تقلیدی در سریالهای مناسبتی

وی در پایان افزود: فکر می کنم باید تیتراژ سریال ها را از خوانندگانی که غمگین و تقلیدی هستند انتخاب کنند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

ناصر گیتی جاه که امسال دو فیلم «گشت ارشاد» و «خوابم می آد» را روی پرده داشت درباره سکانسهای سانسور شده این دو فیلم، روایتهای جالبی را مطرح کرده است

 

ناصر گیتی جاه بازیگر پیشکسوت سینمای ایران حدودا نیم قرن تجربه بازیگری دارد و طی این مدت نقشهای خاطره انگیزی را در آثاری مانند «خواستگاری»، «راه دوم» و «خط پایان» ایفا کرده است ولی با این حال این کمدی «خوابم می آد» عطاران بود که باعث شد وی بتواند دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را در بخش فیلمهای اول جشنواره سی اُم فیلم فجر از آن خود کند. گیتی جاه در گفتگو با شبکه ایران درباره همکاری با عطاران و عبدی و همچنین سکانسهای حذف شده «خوابم می آد» و «گشت ارشاد» صحبت کرده است.

 

سکانسهای حذف شده «گشت ارشاد» درباره نزول خوری بود

درباره کم کاری ام در دهه هشتاد باید بگویم در این ده سال بیشتر در تلویزیون بودم. به هر حال پیشنهاد سینمایی خوب به ما نمی شد اما کار در «گشت ارشاد» باعث شد که بار دیگر به سینما بازگردم. من در «گشت ارشاد» در دو سه سکانس خوب بازی داشتم اما متاسفانه ممیزی ارشاد این سکانسها را حذف کرد؛ این سکانسها راجع به نزول خواری بود و اتفاقا با دیدی طنز کوشیده شده بود در مذمت نزول خواری صحبت شود اما فیلم در جشنواره اکران شد ولی این سکانسها را ندیدم. این شد که سراغ سعید سهیلی رفتم و علت را پرسیدم، او پاسخ داد که که ممیزی ارشاد باعث حذف این سکانسها شده است.

 

ریزه کاریهای کار عطاران

همین که عطاران یک بازیگر مرد را برای ایفای نقش یک پیرزن در «خوابم می آد» انتخاب کرده که به نوعی محدودیتهای ممیزی را هم دور می زند، یک ریزه کاری است دیگر! البته قدیمترها هم که تئاتر تازه راه افتاده بود این بازیگران مرد بودند که به جای زنها ایفای نقش می کردند چون در آن زمان شرایط طوری بود که زنان کمتر جرات می کردند سراغ تئاتر بیایند. یکی از دلایل موفقیت «خوابم می آد» همین حضور عبدی در نقش یک پیرزن است به عنوان مثال آن صحنه ای از فیلم که در آن من عبدی را ماچ می کنم از جمله نماهای خنده دار فیلم است که به هنگام نمایش در جشنواره به شدت مورد توجه مردم واقع شد.

 

یکی از سکانسهای عالی «خوابم می آد» را زدند

یک سکانس عالی بازی من در «خوابم می آد» را زدند. این سکانس مربوط به نمایی بود که دوره جوانی من در فیلم مرور می شد؛ در این سکانس من در حالی وارد اتاق می شدم که اکبر عبدی به عنوان مادر بچه در حال داغ کردن فرزندش با قاشق است و خطاب به فرزندش میگوید هر موقع جیش داری، بگو جیش دارم! در این سکانس من وارد شده و خطاب به عبدی می گویم هر وقت بچه را بزنی با من طرفی، عبدی هم قاشق را می گذارد لای شالش و به طرف من آمده و مرا به دیوار می کوبد. این نما به صورت اسلوموشن در فیلم قرار داده شده بود و نمای برخورد من با دیوار هم خیلی طبیعی از کار درآمده بود. اما متاسفانه این سکانس کاملا کُمیک حذف شد و من وقتی از عطاران دلیل آن را پرسیدم پاسخ داد که اداره نظارت اعتقاد دارد که این نما، ترویج زن سالاری است!!!

به جز این نما، بقیه نماهای من حذف نشد. حتی وقتی از عطاران هم درباره کیفیت نسخه اکران عمومی فیلم پرسیدم گفت فقط مقداری از سکانسهای خانم زارعی و خودِ عطاران حذف شده و به سکانسهای من کاری نداشته اند.

 

 

اکبر عبدی و ناصر گیتی جاه در نمایی از «خوابم می آد»

 

عبدی بیرونش هم خوشمزه است

درباره کار با عبدی همین قدر بگویم که عبدی بیرونش هم خوشمزه است. پشت صحنه اش هم شیرین است و لحظه ای به شما اجازه نمی دهد که در لاک تنهایی فرورفته و ناراحت چیزی شوید. عبدی می گفت و می خندید. او با لطیفه ها و جوکهای دست اولی که برای ما تعریف می کرد سعی می نمود حتی برای یک لحظه هم که شده اجازه ندهد فضایی سنگین بر کار حاکم گردد.

 

رابطه تهیه کننده با عبدی خوب بود

راستش را بخواهید من چیزی درباره مشکلات مابین تهیه کننده «خوابم می آد» و عبدی نمی دانم. فقط همین قدر بگویم که آقای تخت کشیان یکی دو بار سر صحنه آمد و در آن دفعات معدود هم رابطه شان با آقای عبدی نسبتا خوب بود. به شخصه مشکل خاصی ندیدم.

 

سر لوکیشن به همه سلام می کردم

من سرصحنه «خوابم می آد» که می رفتم از درب حیاط که وارد لوکیشن می شدم اگر ۵۰ نفر هم در حیاط بودند به همه سلام می کردم و سعی می کردم کاری کنم که دیگران با روی باز با من برخورد کنند. البته این مختص «خوابم می آد» نبوده و در دیگر کارها هم همین قدر با احترام با دیگران برخورد می کنم. خدا شاهد است کمتر اتفاق می افتد که من از آبدارچی صحنه بخواهم برایم چای بیاورد بلکه خودم شخصا برای خودم چای می ریزم اما متاسفانه این روزها بازیگران جوانتر چنان که باید چنین مواردی را رعایت نمی کنند. یادم نمی رود سال ۳۲ که تازه کار تئاتر را شروع کرده بودم سعی می کردم همواره احترام بزرگترها را رعایت کنم. باور کنید بارها پولی که از تئاتر می گرفتم را خرج هنرمندان می کردم تا آنها وقتی فردا سر تمرین می آیند جواب سلام ما را بدهند. این طوری نبود که درب سینما باز باشد تا هر کس دلش بخواهد وارد شود.

 

سعی می کردم پول میز هوشنگ سارنگ را حساب کنم

من در روزگار نوجوانی که تازه کار تئاتر را شروع کرده بودم، شبی یک تومان از تئاتر درآمد داشتم و مادرم هم روزی پنج تومان پول توجیبی به من می داد. من وقتی از سر تمرین تئاتر به لاله زار رفته و بزرگان تئاتر آن زمان را می دیدم علاوه بر رعایت کامل ادب و احترام، سعی می کردم پول میز آنها را هم حساب کنم بلکه آنها تجربیاتشان را راحتتر در اختیار ما بگذارند. آدمهای بزرگی مثل اصغر تفکری، ناصر بلورچیان و هوشنگ سارنگ از جمله این هنرمندان بودند به خصوص سارنگ که دریایی بود برای خودش. اما الان کار به جایی رسیده که به بازیگری تازه به دوران رسیده سلام می کنی اما زورش می آید جواب سلامت را بدهد. بعضیها هم به جای عرض ادب آن قدر در چشمانت زل می زنند تا به آنها سلام کنی!

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

می خواهم فیلمی به نام «معکوس» بسازم

 

 پولاد کیمیایی فیلمنامه ای به نام «معکوس» نوشته که هنوز تهیه کننده آن قطعی نیست اما احتمال دارد علی سرتیپی و یا کارگاه آزاد فیلم آن را تولید کنند. این بازیگر سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این خبر افزود: هنوز برای پروانه ساخت فیلم اقدام نکرده ام اما پس از دریافت پروانه پیش تولید آن را آغاز می کنیم . ژانر این فیلم حادثه ای است.

وی ارائه اطلاعات بیشتر در مورد فیلمش را که سال گذشته روی فیلمنامه آن کار کرده است به پس از دریافت پروانه ساخت موکول کرد و درباره فعالیتهای اخیرش توضیح داد: دو سه فیلمنامه سینمایی و دو کار تلویزیونی پیشنهاد شده بود که از آن جایی که منتظر شروع فیلمبرداری سریال جیرانی در آبان ماه بودم هیچ کدام را نپذیرفتم ،از کار جیرانی هم که فعلا خبری نیست.

کیمیایی در مورد حضورش در فیلم سینمایی «دست تنها» جدیدترین فیلم پدرش گفت: «در این فیلم حضور ندارم».پولاد کیمیایی نوروز امسال با بازی در فیلم سینمایی «گشت ارشاد» روی پرده سینماها بود که نمایش آن به دلیل برخی واکنش هاپیش از پایان زمان مقرر اکران متوقف شد.

وی فعالیت‌های سینمایی خود را از 7سالگی و با بازی در فیلم سرب به کارگردانی پدرش آغاز کرد و بعد از آن در فیلم‌هایی همچون «تجارت»، «ضیافت»، «سلطان»، «شمعی در باد»، «اعتراض»، «سربازهای جمعه»، «حکم»، «رئیس»، «محاکمه در خیابان»، «جرم»، «زندگی با چشمان بسته» ایفای نقش کرد.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

سعيد راد در سالروز تولد مسعود كيميايي ابراز اميدواري كرد: اين كارگردان همچنان با ساخت هر فيلمش درسي براي شاگردانش داشته باشد.

اين بازيگر سينما كه طي سال‌هاي فعاليت مسعود كيميايي در چند فيلم او به ايفاي نقش پرداخته است‌ در سالگرد 71 سالگي مسعود كيميايي گفت: يك روزهاي در زندگي آدم‌هاي استثنايي است كه آن روز تولد است و يك روزهايي است كه براي بعضي از آدم‌ها خيلي استثنايي‌تر است چرا كه خود آن آدم‌ها استثنايي‌تر هستند.

وي افزود: مسعود كيميايي استاد مسلم سينماي ما است و روز تولدش هم روز استثنايي است. به دليل اينكه همه سينما يادش است.
اين بازيگر خطاب به كيميايي گفت: آقاي كيميايي سايه‌تان بر سر سينما و تولد پربركتتان مبارك و ان‌شاء الله زنده و سلامت و مثل هميشه با هر تولد يك فيلم‌تان يك درس ديگر براي شاگردانتان داشته باشيد.


هفتم مردادماه با سال‌روز تولد كارگرداني از سينماي ايران مصادف بود كه نسل‌هاي مختلف با شخصيت‌هاي فيلم‌هايش همذات‌پنداري كردند؛ كارگرداني كه به گفته‌ي خودش، همواره سعي كرده است «نقش روزگار خود را بسازد».
او مي‌گويد: نويسنده نيست؛ اما مي‌نويسد و شاعر نيست؛ اما شعر مي‌نويسد.

كيميايي ادامه مي‌دهد: غير از اين هم نمي‌توانم باشم. «جسدهاي شيشه‌اي» را نمي‌توانم داشته باشم و ننويسم.

كيميايي كه با ساخت «بيگانه‌ بيا» وارد عرصه فيلم‌سازي شد، با ساخت «قيصر»، فيلمي كه سال گذشته 40ساله شد، روندي از فيلم‌سازي را در پيش گرفت كه جرقه‌هاي اميدواركننده‌اي را براي آينده فيلم‌سازي‌اش رقم زد؛ حتا ابراهيم گلستان كه كم‌تر درباره آثار سينماي ايران نظر مي‌داد، براي اين ساخته كيميايي يادداشتي نوشت و جنبه‌هاي مختلف اين فيلم را بررسي كرد.


كيميايي بعد از ساخت «قيصر» در سال 1348، هر يك يا دو سال، يك فيلم ساخت، تا سال 59 كه «خط قرمز» را ساخت و اين فيلم هيچ‌گاه به نمايش درنيامد و تا شش سال بعد فيلم نساخت. او سرانجام در سال 1365 «تيغ‌ و ابريشم» را ساخت. بعد از ساخت اين فيلم نيز روند فيلم‌سازي‌اش را همانند گذشته هر يك يا دو سال با يك فيلم ادامه داد، تا سال 1378 كه «اعتراض» را ساخت و بعد از آن تا پنج سال فيلمي نساخت.


سرانجام در سال 1383 «سربازهاي جمعه» و دو سال بعد، فيلم «حكم» و يك سال بعد از نمايش «حكم»، «رئيس» را ساخت كه در سال 86 اكران شد.


مسعود كيميايي زماني در جمع دانشجويان گفته بود: فيلم‌هايم هيچ‌گاه مورد حمايت خاصي نبوده‌اند؛ بنابراين هدايت نيز نشده‌اند و درعين اين‌كه هر كدام نماينده‌ي دوران خودشان هستند، هيچ‌وقت به سمت كهنگي تاريخي نرفته‌اند.


او طي دو سال گذشته، «محاكمه در خيابان» و «جرم» را ساخت.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 7 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

اديا دلدار گلچين گفت: متاسفانه هيچ كس سراغي از من نمي‌گيرد و بعد از رفتنم ممكن است دلشان بسوزد و بگويند با اين آدم روزگاري داشتيم و الان بين ما نيست.


اين بازيگر كه به دليل مشكلات ريوي در بخش آي سي يو بيمارستان «مهراد» بستري است با ابراز گله از همكاران هنرمندش اظهار كرد: هيچ‌كس سراغي از من نگرفته و حتي زنگي به من نزدند. البته خودم هم مانند آنها هستم و وقتي كسي گرفتار است سراغي نمي‌گيريم. اما وضعيت من خيلي حاد است.

وي افزود: از سال 80 بيماري‌ام آغاز شد و به نارسايي كليه مبتلا شدم و وقتي ديدم نمي‌توانم تحمل كنم، در سال 82 اقدام به پيوند كليه كردم. اما بعد از آن ظاهرا اين پيوند به من نساخت و يك روز،‌ روز خوش نديدم و طي اين مدت مدام درگير بيمارستان هستم و اتفاقات عجيبي برايم افتاده است و هرچند وقت يك بار بستري شده‌ام.


اين بازيگر ادامه داد: بعد از دوبار جراحي سخت در ستون فقرات، گرفتاري بيماري‌هاي ديگري شده‌ام كه من را در بيمارستان انداخته و حتي تكان نمي‌توانم بخورم و سه چهار روز است كه در بخش آي سي يو بيمارستان تحت نظر هستم.

دلدار گلچين با بيان اينكه در 10 سال اخير فعاليت‌هاي بازيگري‌اش را رها نكرده است، گفت: سعي كردم دور از عرصه بازيگري نباشم، چون اگر دور باشم احساس افسردگي شديد مي‌كنم و فقط دلم مي‌خواهد جلوي دوربين باشم. ضمن اينكه اگر كار نكنم خرج زندگي‌ام لنگ مي‌ماند. من سرپرست ندارم و حتما بايد دستم را روي زانويم بگذارم ،‌ بلند شوم و كار كنم.


وي درباره حمايت‌هايي كه از او شده است اظهار كرد: خوشبختانه از طرف خانه تئاتر طلبي داشتم كه مقداري از آن را پرداخت كردند و از طرف بنياد سينمايي فارابي هم به عيادتم آمدند و وعده دادند در مخارج بيمارستان كمك كنند.


اين بازيگر با بيان اينكه تنها نبايد در موقع نبودن به دنبال هم باشيم خاطر نشان كرد: در موقعي هم كه هستيم قدر هم را بدانيم و اميدوارم براي همه هنرمندان فقط خوبي و خوشي باشد وهيچ كس نگراني و گرفتاري نداشته باشد.


دلدار گلچين كه با گريه سخن مي‌گفت ادامه داد: عزيزان من هواي خودتان را داشته باشيد و سلامتي‌تان را حفظ كنيد و نگذاريد به بيماري بيافتيد كه اگر افتاديد هيچ كس نيست دستتان را بگيرد. من الان احساس تنهايي مي‌كنم اماچه كنم كه مريضي سريع آمده و خيلي كند پيش مي‌رود و با خدا است كه چه زماني تمام شود.


ناديا دلدار گلچين متولد 1339 در تهران و داراي مدرك تحصيلي ديپلم موسيقي از هنرستان عالي موسيقي است كه فعاليت بازيگري‌اش را از سال 1369 با فيلم «ابلیس» آغاز كرده و در فيلم‌هايي چون «ديدار در استانبول»، «دوروي سكه»، «پادزهر»، «همه دختران من»، «مرد نامريي»، «خط آتش»، «روسري آبي»، «كمكم كن»، «مهرمادري»، «غريبانه»، «شيدا»، «دختري با كفش‌هاي كتاني»، مجموعه هاي تلويزيوني «خاله سارا»، «كهنه سوار»، «دزدان مادربزرگ»، «همه فرزندان من»، «پزشكان»، «شن‌هاي كف رودخانه»، «سه در چهار» و نمايش هاي «زير گذر لوطي صالح»، «سوگ»، «مضحكه آدم»، «معركه در معركه» و.. به ايفاي نقش پرداخته است.
وي فرزند نادر گلچين- خواننده- و دختر عموي مرجانه گلچين -بازيگر- است.
ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی «شور شیرین» با حضور «جواد اردکانی» کارگردان، «ابراهیم اصغری» تهیه‌کننده، «مسعود فراستی» منتقد و «محمدتقی فهیم» منتقد میهمان در برنامه شب گذشته «هفت» برگزار شد.

بنابراین گزارش، «جواد اردکانی» در خصوص فیلم سینمایی «شور شیرین»، اظهار داشت: شرایطی پیش آمد که به سمت ساخت فیلم سینمایی «شور شیرین» رفتم، به دلیل اینکه ما هیچ وقت به لحاظ ملاحظات از کردستان نگفتیم و سعی کردیم حرفی از آن زده نشود، در این فیلم تلاش کردیم که کمی از مسئله کردستان را به نمایش بگذاریم و از رشادت‌های شهید کاوه در آن منطقه بگوییم.

در ادامه «مسعود فراستی» گفت: هر فیلمی به صرف دغدغه باید ساختار داشته باشد و باید بدانیم که کار کردن برای شهید چه لوازمی دارد تا به سرانجام برسد.

این منتقد در ادامه افزود: آیا نیت و نزدیکی به شهید کار ما را سخت‌تر می‌کند؟ و باید بدانیم که مخاطب می‌خواهد بداند که شهید کاوه چه کسی است، پس باید از شخصیت‌محوری به نتیجه‌ای رسید.

«جواد اردکانی» در پاسخ به صحبت‌های «مسعود فراستی»، بیان داشت: من با افرادی این کار را شروع کردم که از همرزمان شهید کاوه بودند و سعی کردم اطلاعات خوبی درباره او جمع‌آوری کنم، اما باید این نکته را توجه کنیم که یکی از دشواری‌های مهم این کار شخصیت‌پردازی است.

اردکانی افزود: زمانی که به شخصیت‌پردازی می‌رسیم کارمان سخت‌تر می‌شود و واقعیت این است که باید ببینیم نگاه مردم چیست، و زمانی که به شخصیت‌پردازی می‌رسیم بی‌نهایت نظر وجود دارد.

اردکانی در ادامه گفت: اگر ضد انقلاب 10 رفتار منفی داشته باشد و ما این 10 رفتار را جمع کرده باشیم، 8 تای آن را نمی‌توانیم نشان دهیم و نمی‌توانیم بگوییم چرا کاوه در کردستان است، زیرا دشمن عراق مشخص است، اما در کردستان دیگران فکر می‌کنند خودی با خودی در حال جنگ است و کسی نمی‌داند چه کسی با چه کسی می‌جنگد و زمانی که نتوانیم بگوییم که چرا کاوه در حال جنگ در کردستان است، کاوه را خوب نشان نداده‌ایم.

اردکانی در خصوص فیلمنامه «شور شیرین» گفت: «شور شیرین» هدفی را دنبال می‌کرد و غلط است که بگوییم ما وارد کردستان شدیم تا با نگاه قهرمان فردی کار انجام دهیم. من در صدد توجیه ضعف‌های این فیلم نبوده و نیستم، اما قبول ندارم که به صرف دغدغه فیلم ساخته‌ام، زیرا قرار بود این دغدغه به یک فیلم تبدیل شود.

اردکانی گفت: خیلی از دوستان رفتارهای مختلفی با این فیلم می‌کنند، فردی ممکن است به این دلیل که شهید کاوه را بسیار دوست داشته است، از ضعف‌های این فیلم چشم‌پوشی کند، اما دیگری به دلیل همان علاقه به شهید کاوه نمی‌تواند تصور کند که فیلمی از او ساخته شود و می‌گوید کاوه این نبوده است. به همان اندازه که حساسیت روی شخصیت حساس است، برخورد فرامتنی نیز زیاد است.

در ادامه این نشست «محمد‌تقی فهیم» اظهار داشت:‌ من مخالف این هستم که محدودیت نمی‌گذارد که شخصیت‌پردازی داشته باشیم، مشکل من با شخصیت شهید کاوه است، این فیلم شخصیت کامل کاوه را ندارد و من نمی‌توانم بفهمم که چرا شخصیت‌محور است.

فهیم تصریح کرد:‌ البته باید بگویم که اجرای نهایی این فیلم بهتر از فیلمنامه‌ای است که من خوانده‌ام.

اردکانی با توجه به وقت کم اختصاص داده شده به نقد فیلم سینمایی «شور شیرین»، توضیح داد: مسئله‌ مهمی که اتفاق افتاده است، نوع رفتار ما با یک فیلم است، اگر نقد می‌کنیم باید اجازه صحبت نیز بدهیم، نه اینکه منتقد برنامه بخواهد تیتروار اشکال‌های یک فیلم را بگوید و من نیز تیتروار جواب او را بدهم.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 24 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

تصویربرداری مجموعه‌های مناسبتی در دست ساخت برای ماه رمضان با حضور پرشمار بازیگران نام‌آشنا پیگیری می‌شود.

 

  با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تلویزیونی‌ها این روزها در تب و تاب ساخت مجموعه‌های این ایام هستند. هنوز به طور رسمی خبرهایی از سوی شبکه‌ها در این ارتباط منتشر نشده و پیش بینی می شود در روزهای آینده شاهد خبرهای دیگری در این باره باشیم اما آنچه می‌خوانید آنچه می‌خوانید آخرین اخبار مراحل تولید سریال‌هایی است که به عنوان گزینه پخش در شب‌های رمضان سال 91 مطرح شده‌اند.

روایت نیوشا ضیغمی و دانیال عبادی از شهید چمران

شبکه یک سیما که از چندی قبل ساخت مجموعه تلویزیونی «راستش را بگو» را به عنوان گزینه قطعی برای پخش در روزهای ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده بود، روز گذشته بر اساس گفته‌های مهدی فرجی مدیر این شبکه در یک برنامه تلویزیونی، سریال «راز پنهان» را هم به عنوان رقیب این مجموعه تلویزیونی مطرح کرد.

                        

 

راستش را بگو- ساخت موسیقی این مجموعه تلویزیونی توسط فردین خلعتبری به تازگی به پایان رسیده ضمن اینکه تدوین 17 قسمت از کار به پایان رسیده و مرحله صداگذاری توسط سامان نخعی پیگیری می‌شود. محمدرضا آهنج که ساخت مجموعه‌هایی چون «ملکوت»، «ستاره‌های سربی»، «معما»،  «سایه آفتاب»، «عملیات 125» را در کارنامه دارد این سریال را بر اساس فیلمنامه مصطفی رستگاری و با حضور چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون اواسط آذرماه سال گذشته جلوی دوربین برد.  این سریال نگاه فلسفی از اخلاق به جامعه ایرانی دارد و در قسمت‌هایی از کار زندگی شهید مصطفی چمران را در جنگ به تصویر می کشد. حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، علیرضا جلالی تبار، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، اصغر نقی زاده، علیرضا خطیبی، الناز بهمن زاده، محمد عمرانی، شیما نیکپور، نازآفرین کاظمی، عباس جمشیدی، اشکان اشتیاق، ایمان صفا و (با حضور) ثریا قاسمی و امیر آقایی (در نقش دکتر چمران) بازیگران اصلی این سریال هستند. فاطمه سمرقندی تهیه کنندگی «راستش را بگو» را در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای با مشارکت مترو و شبکه اول سیما برعهده دارد.

                   

 
 

راز پنهان- تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی طی دو روز آینده به پایان می‌رسد و تاکنون حدود پنج قسمت از سریال آماده پخش شده است. داریوش ارجمند در این سریال نقش یک درجه‌دار بازنشسته ارتش به نام ابراهیم احصایی را بازی می‌کند که در اطراف تهران مشغول کشاورزی است. علیرضا جلالی‌تبار نقش فرامرز پسر او را دارد و پروانه معصومی مادر اوست. سعید پورصمیمی (مش قربان)، کامران تفتی (امیرعلی)، الهام حمیدی (ماهرخ، همسر فرامرز)، لادن طباطبایی (هانیه، خواهر امیرعلی)، لیلا بلوکات (ستاره)، کاوه آشنا، حمیدرضا محمدی و محمود عزیزی (پدر ماهرخ) دیگر بازیگران اصلی سریال هستند.این مجموعه مضمونی درام دارد و قصه دو دوست قدیمی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها یک بار دیگر طی یک اتفاق همدیگر را پیدا می‌کنند و دیدار آن دو پس از سال‌ها، زمینه‌ساز اتفاقاتی جدید می‌شود. ترانه تیتراژ پایانی این سریال با صدای فرزاد فرزین و شعری از عبدالجبار کاکایی ضبط شده است و ترانه عنوان‌بندی ابتدایی نیز توسط گروهی با همراهی پیام حصیری و بر اساس غزلی از حافظ بزودی ضبط می‌شود.

علی نصیریان و آزیتا حاجیان از «رویای گنجشک‌ها» می‌گویند

شبکه دو سیما نیز دو سریال «رویای گنجشک‌ها» راما قویدل و «چمدان» خسرو ملکان را سدر دست انتخاب دارد. قویدل به تازگی مجموعه تلویزیونی «یک لحظه دیرتر» را به روی آنتن این شبکه داشت؛ کارگردانی که پیش از این مجموعه تلویزیونی «گمشده» را به کارگردانی او شاهد بودیم. ملکان را نیز در سینما با فیلم‌هایی چون «تماس»، «طوبی» و این اواخر «مادر زن سلام» می‌شناسند.

              

 

رویا گنجشک‌ها- مجموعه تلویزیونی «رویای گنجشک‌ها» به تهیه‌کنندگی رضا جودی اوایل اردیبهشت‌ماه در شمال کشور کلید خورده و تصویربرداری همچنان ادامه دارد.علی نصیریان که تجربه بازی در سریال موفق «میوه ممنوعه» را دارد با سریال «رویای گنجشک‌ها» بار دیگر در شب‌های ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌های مردم می‌شود.این بازیگر در سریال «رویای گنجشک‌ها» در نقش «دوست علی» خانه‌اش را به بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست اختصاص می‌دهد. آزیتا حاجیان و کوروش تهامی در نقش دو مددکار اجتماعی جلوی دوربین ظاهر می‌شوند. سام درخشانی، مهسا کرامتی و گلاره عباسی از دیگر بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. «رویای گنجشک‌ها» با محوریت موضوع خانواده و اکرام ایتام یک ملودرام اجتماعی به حساب می‌آید که فرهاد پور سعیدی است نگارش فیلمنامه آن را به عهده دارد.

                

 

چمدان- تصویربرداری مجموعه طنز اجتماعی «چمدان» که اردیبهشت سال گذشته در تهران کلید خورده بود پس از یک سال، اردیبهشت امسال به پایان رسید. این سریال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی خسرو ملکان با پایان مراحل فنی در 30 قسمت به شبکه دو تحویل داده شد. قصه این مجموعه درباره چمدانی است که گمشده و در هر قسمت دست به دست می‌گردد و به جمع خانواده‌های مختلفی راه پیدا می‌کند. در این مجموعه حسین خواجه‌امیری (ایرج) در مقام خواننده تیتراژ، ترانه‌خوانی را به همراه احسان فدایی برعهده دارد. در سریال چمدان فتحعلی اویسی، اکرم محمدی، هوشنگ توکلی، ارژنگ امیرفضلی، تورج نصر، محسن قاضی‌مرادی ، شیوا خنیاگر، میرطاهر مظلومی، فلور نظری، داریوش اسدزاده، و... بازی دارند.

شهرام حقیقت‌دوست و مهرآوه شریفی‌نیا در آرزوی تولد فرزند

شبکه سه هم این وظیفه را به منوچهر هادی محول کرده است، کارگردانی که سال گذشته «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» را در جشنواره فیلم فجر داشت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن (یکتا ناصر) را از آن خود کرد.

 

             

 
 

تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی با عنوان «خداحافظ بچه» اول اردیبهشت ماه در بیمارستان طوس آغاز شد و گروه تولید این روزها در ترمینال اتوبوسرانی مشغول ضبط تصاویر هستند. تاکنون بیش از 70 درصد تصویربرداری انجام شده و در حدود نیمی از سریال آماده پخش است. ضمن این‌که به تازگی علی لهراسبی به عنوان خواننده تیتراژ سریال انتخاب شده است. «خداحافظ بچه» داستان مرتضی و لیلا زوج خوشبختی است که در آرزوی تولد فرزند به سر می‌برند، امّا وقوع حادثه‌ای زندگی آرامشان را به هم می‌ریزد. نقش مرتضی را شهرام حقیقت‌دوست بازی می‌کند و مهرآوه شریفی‌نیا در نقش لیلا همسر وی ظاهر شده است. آتیلا پسیانی(خسرو)، بهاره رهنما (نازنین)، مائده طهماسبی (شهناز)، بهنوش بختیاری (گیتی)، مهدی صبایی (احمد)، ناصر گیتی جاه (عباس)، شهین تسلیمی (منی‍ژه، مادر مرتضی) و حدیث میرامینی(رعنا، خواهر لیلا) و پوراندخت مهیمن (خواهر لیلا) از دیگر بازیگرانی هستند که در نقش‌های اصلی این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

سجاد ابوالحسنی نگارش فیلمنامه «خداحافظ بچه» را به عهده دارد و داود هاشمی تهیه‌کننده سریال است. علیرضا افخمی که در ایام ماه رمضان سال گذشته مجموعه تلویزیونی«پنج کیلومتر تا بهشت» را در همکاری با هاشمی روانه آنتن این شبکه کرده بود به عنوان مشاور پروژه و ناظر کیفی با «خداحافظ بچه» همکاری دارد.

بازیگران شناخته شده سینما،تئاتر و تلویزیون در «طهران نو»

در حالی که از سی تیر، ماه رمضان آغاز می‌شود و فرصت چندانی باقی نمانده درباره سریال مناسبتی شبکه تهران هنوز خبری رسمی منتشر نشده و در این خصوص شایعات زیادی شنیده می شود.تنها سریال ماه رمضان این شبکه قرار بود سریال اپیزودیک «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» باشد و باکس اصلی پخش به مسابقات و جنگ‌های شاد اختصاص یابد اما گویا هنوز قطعیت نیافته و مدیر تازه منصوب شده این شبکه به دنبال یافتن گزینه های مناسب تری هست و در این میان زمزمه‌هایی از پخش سریال «طهران نو» نیز شنیده می‌شود.

             

 

تصویربرداری سریال «طهران نو» به کارگردانی فرید سجادی‌حسینی و تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور 17 آذر ماه سال گذشته با حضور حضور جمع قابل توجهی از بازیگران جوان سینما و تلویزیون کلید خورد و با پایان ضبط تصاویر در خرداداماه امسال تاکنون بیش از  75 درصد صداگذاری و تدوین توسط امین میرشکاری و روزبه فرازمند به پایان رسیده است. در این سریال بازیگرانی چون مهران احمدی، علی سرابی، هومن سیدی، بهروز شعیبی، شقایق دهقان، ندا مقصودی، سمیرا ذکایی، لیندا کیانی، گلاره عباسی، بهناز جعفری، آتنه فقیه نصیری، پوراندخت مهیمن، سوگل طهماسبی، بیژن افشار، الهام کردا بازی می‌کنند. دومین سریال سجادی حسینی پس از «بانو» روایت زندگی کیا مقدم (با بازی علی سرابی) است که پس از 12 سال دوری از وطن و شکست در زندگی زناشویی، برای پیگیری کارهای شخصی به کشور باز می‌گردد، ولی در همان بدو ورود با اتفاقی رو به رو می‌شود که زندگی خودش و بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فیلمنامه این سریال را امید سهرابی و امیررضا طلاچیان نوشته‌اند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 13 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

ین کارگردان درباره‌ی آخرین وضعیت اکران عمومی فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» گفت: هنوز معلوم نیست و ما در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. در واقع آنطور که من اطلاع دارم، شورای صدور پروانه نمایش با صدور پروانه آن موافقت کرده است، اما از آنجاییکه به نظر می‌رسد جاهای دیگری به غیر از وزارت ارشاد درباره پروانه نمایش فیلم‌ها اظهارنظر می‌کنند، هنوز جواب شفافی به ما ندادند و هرهفته صدور پروانه‌ي نمایش را به هفته‌ي بعد موکول می‌کنند.

کاهانی ادامه داد: به من گفته‌اند علی‌رغم نظر مثبت شورای پروانه نمایش، فیلم پیش آقای شمقدری است و از یک ماه قبل قرار است ایشان جواب بدهد و تکلیف فیلم را معلوم کند.

این کارگردان در پاسخ به اینکه، آیا فیلم برای اکران عمومی تغییر کرده است، گفت: بعد از جشنواره تلاش کردم فیلم را همانطور که ساختم نمایش بدهم، اما بعد از دو، سه ماه متوجه شدم این مسیر به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: تغییری را که آنها خواستند، انجام دادم و نسخه‌ی اصلاح شده به وزارت ارشاد ارایه شد و در نهایت دوستان شورای پروانه نمایش نظرشان مثبت بود.

کاهانی گفت: برای من با توجه به تغییری که انجام داده بودیم، طبیعی بود پروانه‌ي نمایش بگیریم، اما همچنان بلاتکلیف هستیم. آنها می‌گویند آقای شمقدری باید اظهارنظر کند و قاعدتا آقای شمقدری یا هرکس دیگری پس از یک ماه باید فیلم را دیده باشند.

وی در عین حال مطرح کرد: چون به نظر می‌رسد در شرایط فعلی چندین جا باید در مورد اکران فیلم‌ها نظر بدهند، ما هم منتظریم تکلیف‌مان روشن شود.

کارگردان «بی‌خود و بی‌جهت» این شرایط را برای خودش طبیعی دانست و گفت: با تجربه ‌تر از گذشته شده‌ام و با توجه به فیلم‌های قبلی‌ام، طبیعی است که چاره‌ای ندارم و باید صبر کنم تا قدرت‌نمایی‌ها به پایان برسد. برای همین در چند ماه گذشته، سکوت کردم و به اشکال مختلف زمان را گذراندم. مثلا اگر جام ملت‌های اروپا نبود، حتما دق می‌کردم و حالا که فوتبال تمام شده می‌بینم همچنان مجوز ندارم و چیزی هم برای سرگرم شدن. پس باید از حقوق عوامل فیلم دفاع کنم و حتی در این شرایط مرده، به فکر اکران فیلم باشم.

وی در عین حال مطرح کرد: می‌دانم بالاخره به این فیلم پروانه‌ي نمایش می‌دهند، اما امیدوارم قبل از تعطیلی کامل سینما این اتفاق بیافتد.

کاهانی ابراز عقیده کرد: می‌دانم اگر فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» وابستگی دولتی داشت، تا الان اکران شده بود، اما چون فیلم برای بخش خصوصی است، اکران آن به صبر و حوصله نیاز دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: درست که آقای میرعلایی چندی قبل گفته بودند بخش خصوصی وجود ندارد و دولت در همه‌ي فیلم‌ها مشارکت می‌کند، اما در مورد فیلم من لااقل باید بگویم اینگونه نیست و همه‌ی مدارک آن هم قابل ارایه است.

کاهانی درباره‌ی اینکه آیا پایان‌بندی فیلم تغییر کرده است به ایسنا گفت: بله، پایان‌بندی را عوض کردم. اما احساسم را در مورد پایان‌بندی نمی‌گویم. وقتی فیلم به نمایش درآمد، بعدا درموردش صحبت می‌کنم.

وی در عین حال گفت: نمی‌خواهم کارم را توجیه کنم، اما چون فیلم سرمایه‌ي بخش خصوصی است، باید اکران شود تا بازگشت سرمایه داشته باشد.

کارگردان فیلم‌هایي چون «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» اذعان داشت: اگر سینما را دوست نداشتم، این فیلم را نمی‌ساختم. من قبلا وضعیت فعلی سینما را پیش‌بینی کرده بودم و اینکه قاعدتا نباید کاری انجام بدهم ، اما به دلیل علاقه‌ای که به کار و فیلم داشتم، وسوسه شدم این فیلم را بسازم.

کاهانی در پاسخ به اینکه «بی‌خود و بی‌جهت» را قصد دارد در چه مقطع زمانی اکران کند، گفت: کار ما از این حرف‌ها گذشته است. ما همیشه به دنبال پروانه‌ي ساخت و نمایش هستیم. بنابراین هر زمان پروانه بگیریم، بلافاصله برای اکران اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پخش‌کنندگان و سینمادارانی هستند که علاقه‌مند به اکران فیلم‌هایم باشند. بنابراین در زمینه‌ي چگونگی اکران نگرانی ندارم، بلکه نگرانی اصلی‌ام مجوز است. همیشه این موضوع بزرگترین مشکل من بوده است و بیشترین وقت را از من گرفته است.

کاهانی در پایان دوباره تاکید کرد: امیدوارم پیش از تعطیلی کامل سینما که سال گذشته آن را پیش‌بینی کرده بودم، فیلم به نمایش عمومی درآید.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 9 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

http://www.cinemarooz.com//images/stories/news/kianian.jpg
 

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» کمبود آثار متنوع و توجه به موضوع‌های جذاب را دلیل کاهش مخاطب سینماها دانست

 

  سینما در طول حیاتش همواره برای جذب مخاطب از ستاره و ستاره‌سازی سود برده است. شاید برگ برنده ستاره‌هایی که برای مردم جذابیت داشته‌اند، به دلایل گوناگون تاریخ انقضا داشته است و به صورت دوره‌ای جایشان را با یکدیگر عوض کرده‌اند.اما تعدادی از بازیگران که با تکیه بر استعداد و توانایی، توانسته‌اند در دوره‌های مختلف جذابیت‌های لازم را برای تماشاگرداشته باشند، را باید ستاره‌های حرفه بازیگری دانست. بازیگرانی که شاید با معیارهای ظاهری ستاره نباشند، اما ماندگاری و کیفیت نقش‌آفرینی‌هایشان قابل توجه است. رضا کیانیان یکی از این بازیگران است که در گفتگو با سوره سینما درباره ویژگی‌های یک ستاره سینما صحبت کرده است.
رضا كيانيان بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون، درباره اهميت حضور ستاره سينمايي در يك فيلم براي جذب مخاطب و عناصر مهم در يك فيلم پرفروش به سوره سينما گفت: ستاره بازيگري است كه مردم دوستش داشته باشند و به واسطه حضور او جذب تماشاي يك فيلم سينمايي شوند. اغلبِ ستاره‌ها از ماهيت فيزيكي خوبي برخوردار هستند و اين قابليت جسماني باعث جذابيت براي مخاطب مي‌شود، كه با بالا رفتن سن و تغييرات فيزيكي اين جذبه كمتر خواهد شد.
بازيگر «راه آبي ابريشم» افزود: بخش ديگری که باعث می‌شود، ستاره‌هاي سينمايي جذابيتشان براي مخاطب دوره‌اي و زودگذر باشد برمي‌گردد به تكراري شدن نوع رفتارها و بازي آنها در آثار مختلف. اين كثرت آثاري که در آنها حضور دارد و تکراری شدن، باعث مي‌شود دیگر تماشاگر اشتياقي به ديدن او نداشته باشد.
كيانيان ادامه داد: سينما براي جذب مخاطب به عوامل زيادي احتياج دارد كه بايد در اين باره سمينارها گذاشته شود، اما به طور اجمالي مي‌توان گفت حضور صرف ستاره در يك اثر ضعيف نمي‌تواند تضميني بر فروش آن باشد. بخشي از تهيه‌كنندگان شرط اول‌شان براي ساخت يك اثر فروش است و معتقدند به طور حتم بايد از ستاره‌ها استفاده كنند. اما بخش ديگري فروش برايشان شرط دوم است، چرا كه در شرط اول فيلم بايد به لحاظ فرهنگي و هنري از كيفيت قابل توجهي برخوردار باشد.
وي افزود: چيزي كه اين روزها باعث ركود اقتصادي سينما شده است نظارت بيش از حد بر سينما است. به طوري كه مدت‌هاست كمتر نام سينماگران مهم را براي دریافت پروانه ساخت مي‌بينيم، اين بدان معني نيست كه آنها نمي‌خواهند كار كنند بلكه اجازه كار به آنها داده نمي‌شود. تنگ شدن دايره موضوعات باعث مي‌شود سينما به لحاظ محتوايي ضعيف شود. هنر نمي‌شود دستوري و فرمايشي خلق شود. سينماگران همه در اين سرزمين زندگي مي‌كنند و بي شك خودشان بر قوانين تسلط دارند اگر مسئولان به آنها اعتماد كنند سينما مي‌تواند قوي‌تر و کارآمدتر باشد.
رضا کیانیان گفت: شرايط اقتصادي مردم هم مي‌تواند در ركود گيشه تأثيرگذار باشد، اما اين وضعيت نابسامان اقتصادی در تمام دنيا وجود دارد، چرا سينما در كشورهاي ديگر همچنان رونق خود را دارد. توليد آثار متنوع با ديدگاه‌هاي مختلف كه به واسطه تبليغات صحيح و گسترده به جامعه معرفي شوند مي‌تواند سينما را به نیازهای اولیه سرگرمي مردم تبديل كند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

 

به هر حال تهیه کننده «خوابم می آد» چندان از حضور من در این کار خرسند نبود و برای همین ترجیح میدهم همزمان با اکران فیلم درباره آن هیچ صحبتی نکنم تا سوء تفاهم ایجاد نشود.

 

 

نخستین تجربه کارگردانی سینمایی رضا عطاران با عنوان «خوابم می آد» در حالی از انتهای هفته قبل روی پرده رفته که این فیلم تنها در دو روز ابتدایی اکرانش حدودا ۶۷ میلیون تومانی عایدی داشته است.

 

بخش عمده ای از بار کمیک «خوابم می آد» مرهون حضور اکبر عبدی در یکی از نقشهای مکمل آن است؛ نقش یک پیرزن که با شیرین کاریهای خود مخاطب را به وجد می آورد.

 

با این حال اکبر عبدی که به تازگی بازی در فیلمی با عنوان «جابجا» را هم پشت سر گذاشته مایل به گفتگو درباره «خوابم می آد» نیست. وی به شبکه ایران می گوید:«علاقه ای به گفتگو درباره همکاری ام با عطاران ندارم و البته دلیل این امر هم خودِ عطاران نیست بلکه مشکل جای دیگری است.»

 

عبدی وقتی با این پرسش مواجه میشود که آیا دلیل این امر رویکرد خاص تهیه کننده این فیلم نسبت به حضور او در این فیلم نیست،اظهار می دارد:«به هر حال تهیه کننده این کار چندان از حضور من در این کار خرسند نبود و برای همین ترجیح میدهم همزمان با اکران فیلم درباره آن هیچ صحبتی نکنم تا سوء تفاهم ایجاد نشود.»

 

گویا محمدرضا تخت کشیان تهیه کننده «خوابم می آد» علاقه چندانی به حضور عبدی در نقش پیرزن داستان نداشته و ترجیح میداده از یک بازیگر زن برای این نقش استفاده کند و اصرارهای عطاران بوده که او را واداشته با عبدی قرارداد ببندد!

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

جواد شمقدري صراحتا مي‌‌گويد كه؛ «خانه سينما با آن ماهيت قبلي ديگر وجود خارجي ندارد» و همچنين درباره‌ي حواشي اخير فوتبال در سينماها هم خبر مي‌‌دهد كه؛ «قطعا اين رفتار خلاف قانون اداره اماكن را از جايگاه مسئولين نظام و در مجموعه دولت پيگيري» خواهد كرد.

جواد شمقدري ـ رئيس سازمان سينمايي كشور‌ درباره موضوعات مطرح در جلسه شب گذشته ـ 23 خردادماه ـ شوراي عالي سينما گفت: در اين جلسه درباره خلاهاي فرهنگي،‌ نيازهاي آرماني كه سينما بايد به آن برسد، اساسنامه مجموعه تشكل جايگزين خانه سينما،‌ برخورد با رفتارهاي فراقانوني برخي نهادها و ديون معوق سينماداران صحبت شد.

 

وي ادامه داد: نكته مهمي كه بايد به آن توجه كنيم اين است كه جلسه شب گذشته، سومين جلسه شوراي عالي سينما با حضور آقاي رييس جمهور در سال جاري بود. برگزاري اين تعداد جلسه با حضور ايشان و اهتمام آقاي احمدي‌نژاد به موضوع سينما، نشان از تاثير شگرف اين حوزه و اهتمام ويژه ايشان به سينما و فرهنگ دارد. ضمن اينكه جلسات سال جاري ما، مصوبات بسيار خوبي داشته است كه مي‌تواند سينما را در موقعيتي پيش‌رو قرار دهد.

 

*** لزوم توجه به خلاء هاي فرهنگي در حوزه سينما ***

 

شمقدري در اولين بخش از گفت‌وگو به لزوم توجه به خلأهاي فرهنگي در حوزه سينما اشاره كرد و گفت: در جلسه شب گذشته، درباره خلاهاي فرهنگي و نيازهاي آرماني كه بايد در حوزه فرهنگ و با زبان سينما مطرح شود، صحبت شد.

 

وي خاطرنشان كرد: در جلسه به اين نكته اشاره شد كه براي پر كردن اين خلاهاي فرهنگي به اتاق فكري نياز است كه با پيشنهاد آقاي احمدي نژاد‌، مقرر شد اين اتاق فكر، فعلا با حضور اعضاي كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما تشكيل و جلسات مستمري را در سازمان سينمايي برگزار كند.

 

*** دخالت‌هاي فراقانوني اكران سينماها را دستخوش التهاب كرده ***

رييس سازمان سينمايي در ادامه بحث درباره رفتارهاي فراقانوني در عرصه اكران و برخورد با سينماها را يكي ديگر از موضوعات مطرح در جلسه شب گذشته دانست و اظهار كرد: متاسفانه در چند ماه گذشته، شاهد برخي رفتارهاي فراقانوني در عرصه اكران و برخورد با سينماها بوده‌ايم كه اين رفتارها خارج از چارچوب نظر سازمان سينمايي انجام شده است. همين دخالت‌هاي فراقانوني در اين مدت، اكران سينماها را دستخوش التهاب كرده است. متاسفانه اين نهادها اكنون هم به رفتارهاي فراقانوني خود ادامه مي‌دهند و گويي اتاق توطئه‌اي،‌ مديريت اين جريان را برعهده دارد.

 

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: در جلسه شب گذشته مقرر شد كه آئين نامه‌اي براي حل اين معضل تدوين شده و در شوراي عالي سينما كه مصوبات آن به منزله مصوبات هيات وزيران است تصويب شود. در اين آئين نامه صراحتا اشاره مي‌شود كه سالن‌هاي سينما، كاملا تحت نظر و نظارت سازمان سينمايي كشور به فعاليت مي‌پردازند و راسا اجازه نخواهند داشت، فيلمي كه مجوزهاي قانوني را دريافت كرده، از روي پرده پايين بكشند و يا با اكران شدن آن مخالفت كنند. جزئيات اين آئين نامه در روزهاي آينده نهايي شده و در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

 

در ادامه اين بخش، شمقدري در توضيح بيشتر سخنانش به رفتارهاي فراقانوني حوزه هنري در اكران نكردن فيلم‌هاي داراي مجوز از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و گفت: در جلسه روز گذشته، به عدم حضور آقاي خاموشي ـ رئيس سازمان تبليغات اسلامي ـ به عنوان يكي از اعضاي شوراي عالي سينما در جلسات اين شورا اعتراض شد؛ چرا كه ايشان مي‌توانست حداقل با حضور در جلسات سال جاري شورا، پاسخگوي اقدامات حوزه هنري به عنوان يكي از زيرمجموعه‌هاي سازمان تبليغات باشد.

 

شمقدري خاطر نشان كرد: متاسفانه گويا ايشان به دليل اينكه نمي‌خواهند پاسخگوي اذهان عمومي و سينماگران درباره عملكرد حوزه هنري باشند، در جلسات شركت نمي‌كنند درحاليكه سينماگران هم درباره عملكرد حوزه هنري در اكران، سوالاتي را از ايشان دارند و خواستار رفع برخي ابهامات هستند. به همين دليل، نهايتا درخواست شد كه براي جبران غيبت‌هاي ايشان از رئيس محترم سازمان تبليغات اسلامي براي حضور در جلسه آتي كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما رسما دعوت شود.

 

***‌ خانه سينما به شكل قبلي وجود ندارد ***

به گزارش ايسنا، به گفته جواد شمقدري بخش ديگري از جلسه شب گذشته شوراي عالي سينما به مباحث خانه سينما و تشكل جايگزين آن اختصاص يافته است.

شمقدري دراين‌باره توضيح داد: درباره خانه سينما و تشكل جايگزين آن، بحث‌هاي بسيار خوبي در دو جلسه گذشته شوراي عالي سينما انجام شده است. در جلسات قبل هم ديديم كه درباره تصويب اساسنامه تشكل جديدي كه قرار است جايگزين مجموعه خانه سينما شود بحث شده بود. در اين جلسه، مصوب شد هياتي هفت نفره متشكل از سه نفر از سينماگران جامعه اصناف مرتبط با خانه سينما‌، دو نماينده از سازمان سينمايي كشور و دو نماينده از كميته سامان‌دهي صنوف سينمايي تشكيل شده و اساسنامه تشكل جديد جايگزين خانه سينما را بررسي و تصويب كند.

وي با يادآوري حيطه فعاليت اين تشكل جديد گفت: اساسنامه اين تشكل جديد، ناظر بر فعاليت‌هاي فرهنگي در حوزه سينما خواهد بود و هيچ ارتباطي با فعاليت‌هاي صنفي سينماگران ندارد. همانطور كه قبلا توضيح داده شده، مسائل صنفي در سازمان نظام صنفي سينمايي كه مستقل عمل خواهد كرد، مورد توجه قرار مي‌گيرند.

 

رييس سازمان سينمايي در پاسخ به اين مطلب كه «در مطلب ارسال شده توسط پايگاه اطلاع‌رساني دولت، رئيس جمهور مستقيما درباره تدوين و اصلاح اساسنامه خانه سينما صحبت كردند، اما شما درباره تدوين اساسنامه تشكل جايگزين خانه سينما صحبت مي‌كنيد»، تصريح كرد: قطعا اين مطلبي كه در حال حاضر، به آن اشاره كردم درست است. اگر دقت كنيد در خبري كه توسط پايگاه اطلاع رساني دولت اعلام شده است، اصلاح اساسنامه خانه سينما جزو توضيحات خبرنگار است نه سخنان آقاي رئيس جمهور.

 

شمقدري با تاكيد بر اينكه تشكلي به نام خانه سينما اكنون وجود خارجي ندارد، افزود: باز هم به صراحت اعلام مي‌كنم كه خانه سينما با آن ماهيت قبلي ديگر وجود خارجي ندارد. اين موضوع در جلسه قبل شوراي عالي سينما هم توسط آقاي احمدي‌نژاد بيان شد. به همين دليل قرار است تشكل جديدي براي فعاليت‌هاي غير صنفي سينماگران تشكيل شود.

 

وي درباره فعاليت‌هاي اين تشكل جديد توضيح داد: همه سينماگران لازم نيست در اين تشكل جديد عضويت داشته باشند، چرا كه فعاليت صنفي آنها در مكان ديگري پيگيري مي‌شود و اين تشكل جديد، تنها محلي براي فعاليت‌هاي فرهنگي است. طبيعتا اين تشكل جديد نياز به اساسنامه‌اي جديد براي رويكرد خاص خود دارد. ما هم قصد داريم در تعاملي با اهالي سينما، اين اساسنامه را تدوين و اجرايي كنيم.

 

رئيس سازمان سينمايي درباره نام اين تشكل هم يادآور شد: اكثر اعضاي شوراي عالي سينما نظرشان بر اين بود كه اين تشكيل جديد، بايد نامي جديد داشته باشد اما برخي از اعضا هم معتقد بودند كه اين تشكل مي‌تواند با همان نام خانه سينما معرفي شود. در هر صورت قرار شد، هيات هفت نفره‌اي كه براي تدوين اساسنامه اين مجموعه شكل مي‌گيرد درباره نام آن هم پيشنهاد دهند.

 

*** دو خبر خوب رييس‌جمهور براي سينماگران ***

شمقدري در ادامه سخنانش به بحث ديون معوقه سينماداران ،‌كمبود سالن‌ها در شهرستان‌ها و دو خبر خوب رئيس جمهور براي سينماگران هم اشاره كرد.

وي با اشاره به ديون معوقه برخي از سينماداران كشور به ايسنا گفت: در سال‌هاي گذشته يكسري از سينماداران خارج از چارچوب‌هاي اصولي و با كارشناسي نادرست سينماهايي را ساختند كه در حال حاضر با مشكل جدي فروش مواجه هستند. اين سينماها كه بعضا در بحران درآمدزايي قرار گرفته‌اند در شرف مصادره توسط بانك‌ها هستند. در اين جلسه مقرر شد كه طبق مصوبات سال قبل شوراي عالي سينما، اعتبار ويژه‌اي براي بهبود وضعيت اين سالن‌ها و پرداخت ديون معوق آنها تخصيص داده شود تا بتوانيم آن‌ها را از دست بانك‌ها خارج كنيم.

 

معاون وزير ارشاد همچنين به ابلاغ دستور ساخت سالن سينما در شهرستان‌ها اشاره و عنوان كرد: قرار شد ابلاغيه‌اي به استا‌نداران ارسال شود كه طي آن، مديران استاني موظف به ساخت يك پرديس سينمايي در مركز استان و يا ساخت سالن سينمايي در شهرستان‌هاي استان خواهند بود. قرار است جزئيات ساخت اين سالن‌هاي سينما طبق كارشناسي‌هاي موسسه سينماشهر و همچنين مديريت استاني مشخص شود.

 

شمقدري همچنين از ابلاغ دستور اختصاص دو هزار واحد مسكوني به سينماگران خبر داد و گفت: در جلسه شب گذشته شوراي عالي سينما، آقاي رئيس جمهور دو خبر خوب براي سينماگران داشتند. اولين خبر به اختصاص 25 ميليون دلار ارز به نرخ مرجع به حوزه سينما خبر دادند كه سازمان سينمايي مي‌تواند براساس نيازهايش، اين رقم‌ها را در اختيار بگيرد. همچنين ايشان اعلام كردند كه دستور اختصاص دو هزار واحد از پروژه‌هاي مسكن مهر را براي سينماگران را به آقاي نيكزاد ـ وزير مسكن و شهرسازي ـ داده‌اند. ما اكنون بايد براي اجرايي شدن اين امر، تفاهم نامه‌اي دوسويه را با وزارت مسكن و شهرسازي تدوين و امضاء كنيم كه البته پيش نويس آن آماده شده است كه مهمترين بند آن، اين است كه متقاضيان بايد عضو صنوف قانوني باشند.

 

*** اداره اماكن نمي‌تواند براي ماهيت و كيفيت يك برنامه اظهارنظر كند ***

رئيس سازمان سينمايي در بخش پاياني گفت‌وگو با ايسنا درباره پلمپ دو پرديس سينمايي توسط اداره اماكن نيروي انتظامي هم پاسخ داد و گفت: اين رفتار اداره اماكن هم در همان بخش رفتارهاي فراقانوني برخي نهادها تعريف مي‌شود؛ چرا كه اداره اماكن نمي‌تواند براي ماهيت و كيفيت يك برنامه اظهار نظر كرده و براي آن شرط بگذارد.

وي ادامه داد: اداره اماكن تنها بايد به صورت صفر و يك با برگزاري يك مراسم و يا برنامه موافقت يا مخالفت كند؛ اما متاسفانه شاهد اين هستيم كه اداره اماكن نيروي انتظامي در اين مورد فراتر از قانون حركت كرده است و براي نحوه برگزاري يك مراسم شرط و شروط گذاشته است كه از حوزه اختيارات آنجا خارج است اما اداره امكان مي‌تواند كلا با اجراي يك مراسم مخالفت كند كه در آن صورت آن برنامه نبايد اجرا شود.

شمقدري با تاكيد بر اينكه آقاي رئيس جمهور هم از اين رفتار فراقانوني نيروي انتظامي در قبال پلمپ سينماها ناراضي بوده‌اند، اظهار كرد: ما قطعا اين رفتار خلاف قانون اداره اماكن را از جايگاه مسئولين نظام و در مجموعه دولت پيگيري خواهيم كرد؛ چرا كه سردار احمدي مقدم ـ فرمانده نيروي انتظامي ـ هم معترض دخالت مستقيم آن نيرو در وظايف سينما هستند.

 

رييس سازمان سينمايي خاطر نشان كرد: آقاي احمدي مقدم گفته بودند كه ما به پشت پرده سينما كاري نداريم. بهتر بود كه اگر نيروي انتظامي راي منفي درباره نمايش فوتبال در سينماها داشت، درخواست جلسه فوري مي‌داد تا به يك جمع‌بندي منطقي برسيم؛ اما صراحتا مي‌گويم كه تعيين تكليف اداره اماكن براي سينماها كاملا غير قانوني است و ما اين رفتار را پيگيري خواهيم كرد.

 

جواد شمقدري در پايان اين گفت وگو در پاسخ به سوالي درباره اينكه چرا جديدا در مسائل ايجاد شده براي سينما كمتر اظهار نظر مي‌كند هم بيان كرد: ما اكنون در سال آخر فعاليت دولت دهم قرارداريم و به همين دليل فعاليت‌ها كاملا فشرده انجام مي‌شوند. اگر نياز جدي به اطلاع رساني موضوعات و يا بيان توضيحاتي توسط شخص من باشد، اين كار را انجام خواهم داد، اما در غير اين صورت، دوستان ديگر در اين زمينه پاسخگو خواهند بود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
Image

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد كه در آخرين جلسه‌ي شورايعالي سينما؛« تصميم بر اين شد كه تشكل جديدي در ارتباط با سينما با عنوان خانه سينما يا باشگاه سينماگران با مشورت خود سينماگران ايجاد كنيم.»

امروز در حاشيه جلسه هيات دولت، سيد محمد حسيني در پاسخ به سوالي در مورد جلسه روز گذشته شوراي عالي سينما با حضور رييس‌جمهور، گفت: در سال جديد، سه جلسه شوراي عالي سينما با حضور رييس‌جمهور برگزار شده، در حالي كه جلسات شوراي عالي در كشور هر شش ماه يك بار برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اين جلسه با حضور اعضا برگزار شد، گفت: يكي از مواردي كه در اين جلسه مطرح شد در مورد فعاليت‌هاي صنفي بود و به زودي اين مساله دنبال مي‌شود كه ما صنفوف مختلف سينمايي ايجاد كنيم و همچنين تصميم بر اين شد كه تشكل جديدي در ارتباط با سينما با عنوان خانه سينما يا باشگاه سينماگران با مشورت خود سينماگران ايجاد كنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اين تشكل با اساسنامه جديد و قانوني آغاز به كار خواهد كرد و در اين ارتباط نظر خود سينماگران را جويا خواهيم شد.

حسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا اسم تشكل جديدي كه ايجاد خواهيد كرد خانه سينما خواهد بود؟‌ گفت: همان‌طور كه گفتم در مورد اسم آن با مشورت با خود اهالي سينما تصميم‌گيري خواهد شد.

وزير ارشاد در بخش ديگري از اين گفت‌‌وگو خبر داد: چهارشنبه هفته آينده همراه با خانم دستجردي در بيمارستان شهيد رجايي حضور خواهيم پيدا كرد و اين بيمارستان به هنرمندان خدمات‌رساني خواهد كرد.

حسيني از برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن از يكشنبه هفته آينده در تهران خبر داد و همچنين گفت: در حال فراهم كردن مقدمات برگزاري نمايشگاه قرآن براي ماه مبارك رمضان هستيم كه اين نمايشگاه يك هفته قبل از ماه رمضان آغاز خواهد كرد و بخش‌هاي جديدي نيز به آن اضافه خواهد شد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

مصطفی کیایی گفت: دیگر تمایلی به اکران فیلم «ضد گلوله» ندارم

 

 مصطفی کیایی کارگردان سینما  با بیان این مطلب اظهار داشت: همچنان برای حذف سکانس آخر «ضد گلوله» پافشاری می شود، اما من به عنوان سازنده این فیلم نمی توانم چنین اصلاحیه ای را قبول کنیم.

وی تصریح کرد: هرچند در طول جشنواره مجوزی به اسم پروانه دائم برای نمایش فیلم به ما دادند، اما به تازگی اعلام کرده اند که «ضد گلوله» پروانه نمایش ندارد.

وی ادامه داد: با چنین وضعیتی هیچ تمایلی به اکران «ضد گلوله» ندارم، اما بی شک این شرایط همیشه باقی نخواهد ماند.

کیایی گفت: برای اینکه شرایط فعلی سینما را بهتر شود، مدیران باید ترس را کنار گذاشته و اجازه فعالیت به سینماگران را بدهند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

جواد شمقدری در گفت وگویی، به پرسش هایی درباره ی مصوبات آخرین جلسه شورای عالی سینما پاسخ گفت.

 

 

استهلاك شش ماهه ی كلیه ی دیون مالیاتی سینماگران

جواد شمقدری در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ی مصوبات جلسه ی اخیر شورای عالی سینما بیان كرد: یكی از مباحثی كه در جلسه ی اخیر شورا بررسی شد، مسأله ی مالیات سینماگران بود. عمده ی دیدگاه ها در این زمینه آن بود كه آیین نامه ی اجرایی مالیاتی درباره ی معافیت سینماگران با مشكلاتی مواجه است، چراكه این آیین نامه بدون حضور و مشاركت نمایندگان وزارت ارشاد در دولت های قبل تدوین شده و به همین دلیل مأمور مالیاتی شرایط سختی را برای دفاتر فیلم سازی، تهیه كنندگان و ... ایجاد می كرد.

 

او ادامه داد: در جلسه ی آخر شورای عالی سینما، مقرر شد كه آیین نامه ی اجرایی مالیاتی سینماگران شكل بهتری به خود گیرد تا كمی از مشكلاتی كه سر راه فیلم سازان است، حل شود. به همین دلیل در این جلسه، اعضای شورا مصوب كردند كلیات آیین نامه ی اجرایی معافیت مالیاتی سینماگران مورد بازنگری قرار گیرد و تا ابلاغ مصوبه ی جدید پیگیری كلیه ی پرونده های مالیاتی سینماگران در هر مرحله ای كه هست تا شش ماه متوقف و تعلیق شود تا تعهدات مالیاتی آن ها مانع از فعالیت شان نباشد.

 

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش كه پس از این مهلت شش ماهه، قرار است چه اتفاق خاصی در زمینه ی مالیات برای سینماگران بیفتد؟ اظهار كرد: ما درباره ی مواد مختلف بند «ل» ماده ی ۱۳۹ آیین نامه ی اجرایی مالیاتی كه در آن، نحوه ی بهره مندی از معافیت مالیاتی سینماگران مطرح شده است، صحبت كردیم و پیشنهاداتی هم داده شد. عمده ی این پیشنهاد ها، به مواد ۱۵ و ۱۶ آیین نامه بازمی گردد كه موجب نگرانی سینماگران شده است.

وی افزود: مقرر شد دبیرخانه شورای عالی سینما در جلساتی با بخش حقوقی ریاست جمهوری، مقدمات تغییر آیین نامه ی این بخش را برای اصلاح روش های بهره مندی از معافیت مالیاتی سینماگران فراهم كند تا پس از آن، با تصویب در جلسه ی شورا توسط رییس جمهور ابلاغ شود.

همكاری وزرای ارشاد و صنعت، معدن و تجارت برای تشكیل نظام صنفی سینمایی كشور

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ی نظام صنفی سینمایی كشور كه در جلسه ی آخر شورای عالی سینما درباره ی آن بحث شد نیز عنوان كرد: در جلسه ی اخیر روی شكل و ساختار این سازمان بحث های متعددی شد و ما در نهایت، به این نتیجه رسیدیم كه برای تشكیل نظام صنفی سینمایی در دو قالب وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارشاد می توانیم فعالیت كنیم.

 

وی با بیان این كه طبق قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد می تواند مجوز تشكیل صنوف فرهنگی و هنری را صادر كند، بیان كرد: نكته ی قابل توجه اینجاست كه اگر صنوف فقط در چارچوب ارشاد ثبت شوند، ممكن است از یكسری امكاناتی كه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، محروم بمانند. بنابراین مقرر شد با هماهنگی مقام عالی دو وزارتخانه، توافقاتی انجام شود تا صنوف سینمایی كه از طریق وزارت ارشاد معرفی می شوند، در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به ثبت برسند تا بتوانند از ظرفیت ها و امتیاز های قانون نظام صنفی كشور هم استفاده كنند.

اختصاص دوهزار واحد مسكونی به سینماگران در مناطق مختلف

رییس سازمان سینمایی كشور در ادامه ی گفت وگو با خبرنگار ایسنا، به این پرسش كه آیا برای اختصاص دوهزار واحد مسكونی به سینماگران راهكار اجرایی وجود دارد؟ پاسخ داد: در جلسه ی اخیر شورای عالی سینما درباره ی این موضوع بحث شد كه مسكن سینماگران نباید فقط در تهران و در قالب پروژه ی مسكن مهر پرند و پردیس دیده شود، چراكه ممكن است یك سینماگر كرجی، دریافت مسكن در هشتگرد را بیشتر از پرند یا پردیس ترجیح دهد. بنابراین مقرر شد وزارت مسكن متعهد به اختصاص دوهزار واحد مسكونی براساس اعلام نیازی باشد كه از طریق سازمان سینمایی اعلام می شود.

 

وی در پاسخ به این كه آیا كمیته ی سامان دهی صنوف سینمایی درباره ی راهكارهای اجرایی و شرایط اختصاص مسكن به سینماگران تصمیم گیری خواهد كرد؟ تصریح كرد: خیر؛ این كار رأسا در سازمان سینمایی انجام می شود. البته ما روش ثبت نام و شرایط اختصاص واحد مسكونی را با مشورت دوستان سینماگر و از طریق كمیته ی سامان دهی تدوین می كنیم.

فیلم سینمایی «محمد (ص)» از معافیت های گمركی استفاده كرد

در بخش دیگری از این گفت وگو، رییس سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش كه چرا تعداد زیادی از مصوبات شورای عالی اجرایی نشده یا در صورت عملیاتی شدن، رسانه یی نشده است؟ بیان كرد: یكسری از مصوبات، عملیاتی شده اند كه مهم ترین آن ها معافیت گمركی سینماگران بود. سال گذشته كالا، امكانات و تجهیزات بسیار زیادی با معافیت، از گمرك ترخیص شد كه طی برآورد ما، رقم این معافیت به بیش از شش میلیارد تومان می رسید.

 

وی در ادامه به عنوان مثال از معافیت های گمركی فیلم «محمد (ص)» به كارگردانی مجید مجیدی نام برد و گفت: برای فیلم آقای مجیدی تجهیزات سینمایی بسیار زیادی وارد ایران شد كه همه ی این تجهیزات از امتیاز معافیت گمركی برخوردار شدند. ضمن آن كه سینماگران و دفاتر سینمایی دیگر هم توانستند از این معافیت به خوبی استفاده كنند و البته سازمان سینمایی هم توانست تجهیزات و مواد خام مورد نیاز سینما را با كمك این مصوبه از گمرك ترخیص كند.

ساخت پردیس ۱۲ سالنه در محل سینما «فرهنگ» منتفی است

شمقدری در ادامه ی سخنانش درباره ی این كه ساخت یك پردیس سینمایی در تهران كه در جلسه ی شورای عالی سینما تصویب شده بود و گفته می شد قرار است در محل سینما «فرهنگ» ساخته شود، به كجا رسید؟ گفت: درباره ی ساخت این پردیس سینمایی بزرگ در محل سینما «فرهنگ» مشكلاتی پیش آمد.

 

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: برای ساخت این پردیس سینمایی، طراحی های لازم اجرا شده بود و ما مترصد دریافت بودجه ی مناسب برای آغاز ساخت مجموعه ی مورد نظر در محل سینما «فرهنگ» بودیم؛ اما نقشه ی طراحی شده برای آن، به حدی عظیم و خوب بود كه احساس كردیم ساخت چنین مجموعه ی بزرگی در خیابان باریك و شلوغ «شریعتی» مشكلاتی را ایجاد خواهد كرد. به همین دلیل آن طرح كنار گذاشته شد.

شمقدری با بیان این كه اكنون به دنبال زمینی برای اجرای طرح آن پردیس سینمایی هستیم، اظهار كرد: در جلسه ی آخر شورای عالی سینما نامه ی اختصاص زمین مناسب برای ساخت پردیس سینمایی ۱۲ سالنه از سوی سازمان سینمایی به رییس جمهور داده شد تا در این زمینه بررسی های لازم انجام شود و زمینی مناسب برای ساخت این پردیس همراه یك مجتمع تجاری در اختیار سازمان سینمایی قرار گیرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش كه با این وجود، آیا ساخت پردیس سینمایی در محل سینما «فرهنگ» منتفی است؟ تصریح كرد: قرار شد دوستان برای سینما «فرهنگ» طرح سبك تری را پیشنهاد دهند، چراكه به نظر رسید كه ساخت سینمایی با بیش از چهار یا پنج سالن در آن منطقه شاید به صلاح نباشد.

در مسیر دریافت بودجه ی ۱۵۰میلیارد تومانی موانعی وجود داشت

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این كه بحث اختصاص بودجه ی یك هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی به سازمان سینمایی به كجا رسید؟ گفت: در جلسه چهارم شورای عالی سینما اختصاص چنین رقمی به سازمان سینمایی توسط رییس جمهور قول داده شد؛ اما متأسفانه درصد اندكی از این مبلغ (۳۰۰میلیارد ریال) در سال گذشته به سازمان پرداخت شد كه البته آن رقم را هم در همه جا نمی توانستیم هزینه كنیم و موارد مصرف خاص داشت.

 

وی در عین حال یادآوری كرد: تحقق یك مصوبه موانعی دارد، اما خوشبختانه این اراده وجود دارد كه بودجه های خوبی برای اجرایی شدن مصوبات به سینما اختصاص یابد. باید توجه داشت كه هر كدام از این مصوبات مسیر جدیدی دارند كه قبلا تجربه نشده است و حتا بعضا تحقق آن ها موانع قانونی هم دارد كه باید رفع شود. همین امر تأخیری را برای اجرایی شدن مصوبات ایجاد می كند.

بحث درباره ی خانه ی سینما در جلسه ی آخر شورای عالی سینما

آخرین بخش از سخنان رییس سازمان سینمایی به مباحث مربوط به خانه ی سینما اختصاص یافت.

 

در این بخش، شمقدری در پاسخ به این مطلب كه گفته می شود در جلسه ی اخیر شورای عالی سینما، مباحثی درباره ی خانه ی سینما و فعالیت آینده ی آن مطرح شده است، گفت: در دو جلسه ی اخیر شورای عالی سینما درباره ی خانه ی سینما بحث شد و البته صحبت درباره ی این موضوع در جلسه ی آخر شورا كمی جدی تر بود. دوستان حاضر در جلسه، دیدگاه شان را در این زمینه مطرح كردند و ما به اتفاق نظری در این زمینه رسیدیم.

 

وی توضیح داد: پس از تعطیلی خانه ی سینما قطعا بخشی از فعالیت هایی غیرصنفی كه ماهیتی فرهنگی و البته غیرسیاسی دارند و باید در آن مكان انجام شوند، روی زمین خواهند ماند، چراكه سینماگران در كنار فعالیت های صنفی، فعالیت های غیرصنفی را مانند مسائل فرهنگی و محتوایی تعقیب می كنند. متأسفانه خانه ی سینما این بخش را با فعالیت های سیاسی و جناحی خلط كرده بود و همین، یكی از مشكلاتی بود كه آن مجموعه را از هم گسست.

شمقدری در حین حال اظهار كرد: به جز فعالیت های صنفی قطعا دیگر مأموریت های خانه ی سینما كه انجام می شد و باید هم در آینده انجام شود، با تعطیلی آن مكان متوقف شده است. به همین دلیل در این جلسه قرار شد، سازمان سینمایی با همفكری كارشناسان مختلف درباره ی آن فعالیت ها به جمع بندی و الگوی عملیاتی مشخصی برسد و آن را در جلسات آینده ی شورای عالی سینما مطرح كند.

 

معاون وزیر ارشاد در پاسخ به این كه با توجه به تعلیق فعالیت ها و اظهار نظر رییس هیأت مدیره ی خانه ی سینما مبنی بر آمادگی شان برای اصلاح اساسنامه طبق قانون، آیا امكان دارد گام هایی برای حل مشكل خانه ی سینما برداشته شود؟ گفت: ما وظایف قانونی داریم كه در حال انجام آن ها هستیم و تا این لحظه هم هیچ كس نمی تواند بگوید خلاف قانون عمل كرده ایم. اتفاقا به نوعی در كار مدیریت های قبلی سینما اشكال قانونی وارد بود. البته این را هم باید گفت كه آن ها هم مانند ما، جهل بر قانون داشتند و فرضی را از قبل تأییدشده می دانستند و طبیعی است كه نمی توان فعالیت آن ها را زیر سؤال برد.

 

وی با اشاره به آغاز مباحث میان خانه ی سینما و وزارت ارشاد، خاطر نشان كرد: ما در ابتدای ورودمان به معاونت سینمایی فرض مان بر این بود كه همه چیز طبق روال قانونی انجام می شود؛ اما كم كم متوجه این مشكلات شدیم كه حتا قانون هم وزارت ارشاد را موظف می كرد در این زمینه سكوت نكند. من همان روزها به دوستان در خانه ی سینما گفتم كه ما چاره ای نداریم كه این مسیر را شروع و چه بهتر كه با كمك هم راه را هموار و كوتاه كنیم.

 

شمقدری افزود: به هرحال این همراهی ایجاد نشد، اما در هر صورت معتقدم اتفاق ها و فرآیندهایی كه در طول مسیر گذشته حادث شده، همه در جهت حل و فصل مشكل قانونی آن دسته از فعالیت های فرهنگی خانه ی سینما بوده، اگرچه ممكن است این راه، تلخی هایی را هم به همراه داشته باشد.

 

وی با تأكید بر این كه در جهت حل و فصل مشكل قانونی آن دسته از فعالیت غیرصنفی خانه ی سینما در آینده، بسیار خوش بین است، بیان كرد: به هر حال در جلسه ی اخیر شورای عالی سینما، سازمان سینمایی مأمور شد تا طرح و الگویی را برای زمین نماندن مأموریت های غیرصنفی و البته غیرسیاسی خانه ی سینما پیدا كند.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این كه آیا امكان دارد با اعلام آمادگی خانه ی سینما برای تغییر اساسنامه، موانع فعالیت آن ها برطرف و طی كردن مسیر های قانونی تسهیل شود؟ تصریح كرد: معتقدم تا كنون تمام اقدامات انجام شده در راستای مسیری برای حل و فصل مشكلات و هم چنین برداشتن مشكل قانونی انجام فعالیت های فرهنگی بوده است كه باید در جایی مانند خانه ی سینما انجام می شد. تردیدی ندارم كه این كار هرچه بهتر انجام می شود و در این زمینه بسیار امیدوارم.

 

شمقدری در پایان این گفت وگو درباره ی تاریخ جلسه ی بعدی شورای عالی سینما هم عنوان كرد: در جلسه ی اخیر، درباره ی برگزاری جلسه در دو هفته ی آینده توافقی ضمنی شد كه البته برگزاری شورای عالی سینما در آن تاریخ به این امر بستگی دارد كه دبیرخانه ی شورای عالی بتواند فعالیت هایی را كه به او داده شده است، به سرانجام برساند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

داریوش مهرجویی کارگردان و نویسنده سینمای ایران از ساخت فیلم سینمایی "بیا تا برویم" به دلیل صادر نشدن پروانه ساخت انصراف داد.

 

  این کارگردان سینما که مدتی پیش برای گرفتن پروانه ساخت این فیلم سینمایی از اداره نظارت درخواست داده بود، از ساخت این فیلم منصرف شد. دلیل مهرجویی برای این کار صادر نشدن مجوز ساخت این پروژه توسط ارشاد بوده است.

"بیا تا برویم" به نویسندگی داریوش مهرجویی درباره یک خانواده ایرانی در خارج از کشور است و از مضمونی عرفانی درباره شک و یقین برخوردار است. قرار بود مدیریت فیلمبرداری این فیلم برعهده محمود کلاری باشد و فیلمبرداری نیز در سه شهر در خارج از کشور انجام شود.

مهرجویی همچنین قصد دارد به زودی یک تئاتر روی صحنه ببرد. البته وی زمستان سال گذشته برای اجرای یک نمایش در سالن ایرانشهر درخواست داده که با مخالفت مجید سرسنگی مدیر خانه هنرمندان روبرو شد. سرسنگی عنوان کرده تا سال 92 به دلیل ظرفیت بالا، سالنی برای اجرای نمایش در اختیار ندارد.

هم اکنون فیلم سینمایی "نارنجی پوش" به کارگردانی مهرجویی با بازی حامد بهداد، لیلا حاتمی، همایون ارشادی، میترا حجار و... در سینماهای ایران اکران عمومی شده و به فروش یک میلیارد تومانی دست پیدا کرده است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره تئاتر جدید این کارگردان منتشر نشده است.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

«چنگیز جلیلوند» دوبلور و بازیگر سینما که تا به حال بیش از 5 هزار فیلم را دوبله کرده است، هنر دوبله را به بازیگری ترجیح می‌دهد و می‌گوید: دوست داشتم هتل‌دار شوم اما دوبله را ادامه دادم.«چنگیز جلیلوند» دوبلور نام‌آشنایی است. او گوینده بسیاری از نقش‌های به یادماندنی بازیگران ایرانی و خارجی بوده است. این پیشکوست عرصه دوبلاژ به جای شخصیت‌هایی نظیر «مارلون براندو»، «پل‌نیومن»، «برت‌لنکستر»، «پیتر اوتول»، «دین مارتین»، «یول براینر» و... صحبت ‌کرده است. گفت و گوي مشروح خبرگزاري فارس با اين بازيگر را در ادامه بخوانيد


آقای جلیلوند خودتان را بیشتر برای ما معرفی کنید؟

- من در سال 1316 در شیراز به دنیا آمدم. در سن 6 سالگى به خاطر شغل پدرم که مهندس اداره راه بود به تهران نقل ‌مکان کردیم و در حوالى خیابان رى ساکن شدیم. دوران مدرسه و دبیرستان را در همان منطقه بودم. بعد توانستم دیپلم طبیعی بگیرم. از همان دوران دبیرستان به تئاتر علاقه داشتم تا اینکه در این رفت و آمدها با تئاتر لاله‌زار آشنا شدم و چند کار هم اجرا کردم.

18 ساله بودم که با «صمد صباحی» آشنا شدم و در کاری به نام «آرشین مالالا» به من یک نقش کوچک پیشنهاد کرد و من هم گریم شدم. این فیلم اولین کار سینمایی من بود. سپس کم‌کم چند کار کوچک تئاتر هم انجام دادم تا اینکه مرحوم دکتر «والا» از خارج آمده بود که یک پی‌اس گذاشت در تماشاخانه تهران، آنجا یک نقش کوچک به من داد به نام نمایشنامه «محاکمه مارین دوگان» که دکتر «والا» از کار من رضایت داشت و ایشان به من گفت اگر توجه و دقت بیشتری به بازیگر داشته باشی حتماً در این حرفه و عرصه موفق خواهی شد اما من در آن مقطع به این صحبت ایشان کمتر توجه داشتم تا اینکه یک پی‌اس آمد به روی صحنه به نام «افیون» که مرحوم «سارنگ» قرار بود آن را کار کند اما برایش گرفتاری پیش آمد و در نهایت این نقش به من واگذار شد.

من نقش یک این کار را گرفتم و چون صدایم خوب بود دکتر «والا» به من گفت این کار یک محک جدی و فوق‌العاده‌ای برای تو است. من در آن مقطع سر از پا نمی‌شناختم، شخصیتی که من در «افیون» داشتم یک نقاش عاشقی بود که بر اساس یک حادثه عشقی معشوقه‌اش اسید روی صورتش ریخته بود، من برای بازی در این کار کاملاً گریم می‌شدم، این پی‌اس مونولوگ‌های طولانی بیست دقیقه‌ای داشت، در نهایت سعی کردم این کار به نحو احسن اجرا شود، خوشبختانه به کمک دوستان و دکتر «والا» سه ماه این پی‌اس روی صحنه رفت و موفق هم شد. در کنار آن من هم سری در سرها درآوردم و با فضا آشنا شدم.

در این گیر و دار با وحدت آشنا شدم و با هم به کار دوبله رفتیم و دوبله شد و شد و شد تا الان که من در خدمت شما هستم و این کار همچنان هم ادامه دارد.

در آن مقطع من قرار بود به دانشکده کشاورزی بروم اما نرفتم و به دانشکده علوم رفتم. دو سال درس خواندم اما متاسفانه آنقدر گرفتاری‌ام در زمینه دوبله زیاد شد که درس را کنار گذاشتم و کاملاً وارد کار دوبله شدم که از لحظه‌ای که این حرفه را شروع کردم، به قول معروف چهار نعل به سوی خوشبختی یا بدبختی رفتیم اما دوست داشتم در کنار آن می‌توانستم درسم را هم ادامه دهم و‌ یک مدرکی بگیرم اما متاسفانه این آرزو جامعه عمل به خود نپوشید. تا اینکه به آمریکا رفتم، آنجا محیط  کاملاً دانشگاهی بود و من هم این کمبود را کم کم حس کردم و به دلیل اینکه از محیط کاری دور شده بودم خیلی ناراحت بودم. در طول این هفت هشت سالی که گذشت، توانستم فوق ‌لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگده دالاس دریافت کردم.

به هر حال در نهایت به دعوت آقای جعفری، مدیر عامل موسسه قرن 21 به ایران آمدیم. دوست داشتم کار ‌هتل‌داری و رستوران انجام دهم اما ایشان من را به نوعی قانع کرد و من برگشتم به دوبله و ماندم اینجا و کارهای دوبله را ادامه دادم.


 آقای جلیلوند برای شما دوبله بیشتر جذابیت دارد یا بازیگری؟

- من دوبله را بیشتر ترجیح می‌دهم، چون خودم هنوز یک گوینده و مدیر دوبلاژ هستم. آن کار را هم دوست دارم اما خیلی دلم می‌خواهد حالا که وارد این کار شدم کمتر از «چنگیز جلیلوند» نباشم.

فضا، محیط و دستمزد دوبله مناسب نیست



 به نظر شما چرا دوبله امروزه مثل سابق به یاد ماندنی و درخشان نیست و افت کرده است؟


- من معتقدم دوبله خیلی عوض شده، اما نیروهایی که امروز مشغول شده‌اند، می‌توانند خیلی خوب کار کنند و در کنار آن می‌توانند دوبله را هم دوباره زنده کنند و کم هم نیاورند. به عقیده من بچه‌ها استعداد زیادی دارند اما متاسفانه محیط مناسب نیست، استودیوها مناسب نیست، دستمزد‌ها مناسب نیست، دیگر مثل سابق انگیزه نیست، دوبلورها هیچگونه تامینی ندارند، اگر کسی از پله افتاد و پا یا دستش شکست، نقش عوض می‌شود و ارزشی برای این کار قائل نیستند.

دوبله‌های قدیم با عشق، علاقه و دقت انجام می‌شد



 آقای جلیلوند چرا در نسل جدید صداها ماندگار نیست؟ در مورد دوبله کارتون‌ها هم بفرمایید...

- دوبله کارتون‌ها الان بد نیست، نمی‌دانم چگونه شده که دوبله کارتون‌های امروزه خوب شده و بیشتر به دل می‌نشیند اما از کارتون که بگذریم آن موقع با عشق، علاقه، فکر و وقت زیادی کار دوبله می‌شد.

ما در گذشته سه جا کار می‌کردیم، در روز‌ 9 صبح تا 1 بعد از ظهر یک استودیو مجزا، 3 تا 7 بعد از ظهر در استودیوی دیگر و 8 تا 12 شب یک جای دیگر.

دوبله هر فیلم 7 تا 10 روز طول می‌کشید. ما سوار نقش بودیم، زمان داشتیم و برای گویندگی هر نقش خون تازه داشتیم. همواره سعی می‌کردیم خوب کار کنیم و بعد در نقش دیگر مشغول به گویندگی می‌شدیم و این نیرو و انرژی تازه باعث می‌شد کار دوبله برای ما خسته‌کننده نشود. احساس‌ها عوض می‌شد، انرژی هم زیاد بود اما الان کار دوبله خیلی خسته‌کننده شده است، الان فقط به فکر دوبله و گذاشتن صدا روی یک کار هستند و ارزش کار کمتر شده است. وقتی کمی روی دوبله یک کار وقت می‌گذارند، کار فرق می‌کند.



 آقای جلیوند تا کنون چند کار دوبله کردید و کدام کارتان ماندگارتر است؟

- تا کنون 5 هزار کار دوبله کردم و در این چند سال اخیر که در موسسه قرن بیست و یکم مشغول به فعالیت هستم، 600 تا 700 فیلم دوبله کردم و جای «رابرت دنیرو» خیلی صحبت کردم که دیالوگ‌های جذاب، خوب و ماندگاری هم داشت.

کمترین دستمزد 30 تومان؛ بیشترین دستمزد 300 هزار تومان

 

آقای جلیلوند کمترین و بیشترین دستمزدی که دریافت کردید، چقدر بود؟

- کمترین دستمزدی که گرفتم برای زمانی بود که گوینده سرشناسی نبودم. اولین بار 30 تومان دستمزد دریافت کردم که این موضوع برای سال 1339 است. برای یک فیلم هندی یک کلمه گفتم و این‌قدر دریافت کردم‌.

بالاترین دستمزد هم در فیلم‌های آن مقطع زمانی بود که 300 هزار تومان گرفتم، من 10 درصد از این مبلغ را گرفتم. این بالاترین رقمی بود که گرفتم ولی خوب بعد از مقطعی کارها افت کرد.

ترجمه نقش اساسی در دوبله یک کار موفق دارد



 آقای جلیلوند ارزیابی خود را از وضعیت ترجمه‌های دوبله برای ما بگویید؟


- برخی از ترجمه‌ها بسیار خوب است و برخی هم به شدت ضعیف و بد. یعنی حد وسط خیلی کم است. کسی که انگلیسی بداند و با ادبیات فارسی آشنا باشد، خوب ترجمه می‌کند و عده‌ای هم بلد هستند ولی اصطلاحات را نمی‌دانند اما این نکته را نباید فراموش کرد که ترجمه خیلی در دوبله یک کار موفق تاثیرگذار و نقش اساسی دارد اما برخی ترجمه‌های ضعیف برای مدیر دوبلاژ مشکلاتی ایجاد می‌کند و خوشبختانه برخی هم برای این کار وقت بیشتری می‌گذارند.



 به نظر شما تجهیزات استودیوها راضی‌کننده است؟


- تجهیزات خوب همه تقریباً دیجیتال شده اما از نظر کیفت میکس و ساند افکت یک کمی ضعف داریم. صدای ساند افکت‌ها ‌از صدای گوینده بالاتر است. الان به میکس کمتر توجه می‌شود.

علاقه زیادی به گویندگی آنونس ندارم


 آقای جلیلوند آنونس فیلم هم می‌گوید؟


- نه خیلی کم، فقط برخی فیلم‌های فارسی آن هم اگر دوست داشته باشم. الان آنونس فیلم‌ها را دوستان و آقایان دیگران می‌گویند و کار من آنونس‌گویی نیست و زیاد علاقه‌ای به گویندگی آنونس ندارم. اغلب آنونس‌هایی که تا کنون گفته‌ام برای این بود که دوستان کارگردان یا تهیه‌کننده‌ام کار کرده بودند و من هم کار کردم.



 به بازیگری در سینما و تلویزیون ادامه می‌دهید؟

- به نظر من وقتی وارد بازیگری می‌شوی، باید همه نوع نقشی را ‌بازی کنی. بعد از چند سال من در سریال ماه رمضانی «عبور در پاییز» به ایفای نقش پرداختم اما درست این شخصیتی که من ایفا کردم‌ مقابل شخصیت خود من بود اما دوست داشتم این کار انجام دهم.

 

 دوست دارید نقش منفی بازی کنید؟


- اصولاً دوست دارم نقش‌هایی که بازی می‌کنم نقش‌های مطرحی باشد. بعد از آن در کار «محمد‌رضا ورزی» بازی کردم که نقشی مثبت است. فیلمی به نام «پدرم حاج محمود»، «عاشقانه پدر» یا «تولد» که نامش تغییر می‌کند.

در این فیلم بازیگرانی چون مصطفی زمانی، محمد‌رضا شریفی‌نیا و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند و نقش من هم کاملاً مثبت است. هر کسی بینند، اشکش درمی‌آید. در این فیلم من نقش پدر را بر عهده داشتم، این فیلم در سه زمان است و گریم من هم حال و هوایی کاملاً متفاوت دارد.

 

آقای جلیلوند برخورد مردم بعد از پخش سریال «عبور از پاییز» با شما چطور بود؟

- در سریال «عبور از پاییز» واکنش‌های مردم با من متفاوت بود. برخی خوش‌شان آمد و برخی دیگر هم انتقاد کردند؛ اما من بازیگرم، من آنقدر باید بازی کنم تا آثارم متفاوت باشد. ممکن است من خیلی خوب یا بد بوده باشم که مردم خوش‌شان آمد یا متنفر بودند.

بعد از آن با آرش معیریان «فیتیله و ماه پیشونی» را کار کردم و با او رفت و آمد خانوادگی دارم، او هم زیاد به من پیشنهاد داد، اما محیط به من اجازه نمی‌داد کار کنم تا اینکه در این فیلم یک نقش کوچک داشت و گفت این کار برای شماست، خیلی راحت است و نقش هم کاملاً مثبت بود. سپس پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی پیش آمد و خیلی‌ها گفتند این کار را نکن؛ اما وقتی وارد بازیگری شدی باید بازی کنی. با اینکه آمادگی چندانی ‌نداشتم و در مملکت ما هم این کار فیلمبرداری نشد، این کار را انجام دادم. زمان فیلم خرداد‌ماه بود اما ما در ماه آبان و آذر در کشتی تفریحی در «تنگه داردانل» در ترکیه با لباس کوتاه و آستین کوتاه کار کردیم. در مجموع کار سخت بود، باد زیادی می‌وزید، هوا سرد بود و کشتی تلاطم داشت ولی با تمام وجود این نقش را خیلی دوست داشتم. سعی کردم کار درست از آب دربیاد. در آن تایم زمانی خودم هم از بازی در این نقش کاملاً راضی بودم اما بحث و گفت‌وگویی نشد. کارگردان هم خیلی پخته و مسلط کار کرد.


 آقای جلیلوند پیشنهاد بازیگری باز هم دارید؟

- بله، اما دوست دارم بعد از نمایش «تولد» بازخوردها را ببنیم و بعد کار کنم. این فیلم قرار بود در جشنواره سال گذشته به نمایش درآید اما مراحل فنی این فیلم به درازا کشید و الان در حال کار کردن روی موسیقی فیلم هستند و قرار است در جشنواره امسال به نمایش درآید.

در این بین قرار است «محمد‌رضا ورزی» سریال «معمای شاه» را هم بسازد، او از من دعوت کرد تا در این سریال که در سه برهه زمانی ساخته خواهد شد، بازی کنم. من نقش یک این فیلم را بر عهده دارم و قرار است شهریور‌ماه جلوی دوربین بروم. کاراکتری که من در این سریال ایفا می‌کنم آدم بسیار مثبت، وطن‌پرست و مردمی است.

کاراکتری که من دارم، یک دکتر ارتشی چشم پزشک است که خانواده‌ مومنی دارد، خیلی به مردم کمک می‌کند.  در کنار آن «محمد‌‌‌رضا ورزی» یک تیپ دیگر هم برای قسمت دوم یا سوم این سریال به من پیشنهاد کرد که نقش جالبی است.


 آقای جلیلوند چرا در سینمای کنونی مثل گذشته قهرمان در سینما نداریم؟

-  خوب، به هر حال می‌خواهند که فیلم‌ها قهرمان نداشته باشند، یعنی آدم عاشق قهرمان فیلم نشود. همه می‌آیند که مشهور شوند ولی خیلی‌ها محبوب نمی‌شوند، اما به طور مثال زنده‌یاد «خسرو شکیبایی» هنرمند محبوب مشهور بود. در فیلم‌هایش می‌خورد قهرمان باشد. بیشتر فیلم‌ها یک داستان یا واقعه است. یک قهرمان و شخصیت نیست که ما با آن همذات‌پنداری کنیم و خودمان را جای آن بگذاریم.


 آقای جلیلوند با وجود این همه مشغله کاری، آیا آثار سینما و تلویزیون را دنبال می‌کنید؟

- گاهی اوقات فیلم‌های خارجی تماشا می‌کنم و فیلم‌های خیلی خوب را هم تماشا می‌کنم. بیشتر دوبله می‌کنم، ممکن است از‌ 10 فیلمی که پیشنهاد دوبله می‌شود، دو فیلم را دوبله کنم. من امروز فقط برای دوبله فیلم خوب کار می‌کنم و نه برای درآمد و دستمزد.


 انتظارتان از مسئولین چیست؟

- مسئولین برای کار هنری بهتر به فکر سلامتی هنرمندان باشند. سلامتی باید تضمین شود، این دغدغه‌ای است که همه به آن نیاز دارند، من اگر امروزه قلبم بگیرد 20 میلیون باید بدهم، ما بیمه تکمیلی داریم اما ماکسیمم8 میلیون می‌توانیم بپردازیم، 12 میلیون دیگر را از کجا بیاوریم؟ درست است برخی بیمارستان‌ها دولتی است اما صبر ایوب می‌خواهد. مسئولین برای مشکلات، معیشت و وضعیت هنرمندان فکر کنند، همه ما می‌دانیم یک جاهای کار عیب دارد و می‌لنگد.


 آقای جلیلوند از کارهای جدید در عرصه دوبله چه خبر؟

- با تیم و گویندگان جدید کار می‌کنم. با این تیم جدید 5 سال چند کار دوبله کارتون داشتیم. جدیدا در چند کار به جای جمیز باند صحبت کردم.

در کاری دیگر به جای هیو جکسون (ترانسفورمرز) صحبت کردم که نقش جالبی بود. من نقش قهرمان داستان را داشتم و چند فیلم هم به جای «رابرت دنیرو» صحبت کردم.


 نکته و کلام پایانی ...؟

- دوست دارم محیط کاری سالم، ساکت و به دور از تنش باشد و امیدوارم محیطی سالم، خوب و بی‌دغدغه داشته باشیم و جوان‌هایی که به این عرصه می‌آیند، عاشقانه بیایند و عاشقانه زندگی کنند و عاشقانه هم بمیرند. کار دوبله از نظر روحی و روانی خیلی به ما انرژی می‌دهد اما به لحاظ مالی جیب خالی، پز عالی...

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 12 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

ازیگر فیلم‌های «سنتوری» و «بی‌پولی» در نشست خبری آلبوم «روی دیگر» با اشاره به اینکه خانه اول او سینماست تاکید کرد از روزی که سینما کم‌رمق شد حوزه موسیقی را انتخاب کرد.

 

نشست خبری آلبوم موسیقی «روی دیگر» با حضور بهرام رادان خواننده، سام مشاور گرافیست، علی باذل مشاور رسانه‌ای، مهدی معزی تهیه‌کننده و علی اوجی سه‌شنبه دهم خرداد ماه در هتل آزادی برگزار شد.
 
در این نشست که چهره‌های سینمایی و موسیقی چون الناز شاکردوست و رضا یزدانی نیز حضور داشتند، بهرام رادان در ابتدای سخنانش با اشاره به بازخوردهای متفاوت بعد از انتشار آلبوم «روی دیگر»، گفت: «در همین دو روز که آلبوم بیرون آمده پیغام‌های زیادی از سوی مخاطبان دریافت کردم. خوشبختانه هیچ کدام از آن ها نسبت به این اثر بی‌تفاوت نبودند، یا واقعا از آلبوم بدشان آمد یا خوششان آمده بود. این آلبوم به خاطر گذشته‌ای که من دارم متفاوت است. البته در این راستا انتظارهایی هم از من وجود دارد که شاید خیلی وقت‌ها معقول نباشد.»
 
این بازیگر با اشاره به دلیل کم کاری‌اش در سینما توضیح داد: «از ابتدا به قصد گزیده‌کاری در سینما حضور پیدا کردم. دلیل کم کاری‌ام در این مدت این بود که پیشنهاد کاری خوبی نداشتم، در حالیکه همیشه سعی کردم از بین کارهای پیشنهادی بهترین‌ها را انتخاب کنم، شاید گاهی هم دچار اشتباه شده بودم. از سینما دلزده شده‌ام. البته فکر می‌کنم سینما به نیروی جوان تازه‌ای احتیاج به هر حال در این دو سال اخیر فعالیت‌های موسیقی من نسبت به سینما بیشتر سنگینی می‌کند و این اواخر فعالیت‌هایم جدی‌تر هم شده است.»

 
وی با اشاره به آلبوم «روی دیگر» ادامه داد: « این آلبوم برای من یک کار مردمی است. باید بگویم بنده هیچ جیبی برای این ماجرا ندوخته‌ام، زیرا خانه اولم سینما است. شاید از آن روزی که سینما کم رمق شد حوزه موسیقی را برای فعالیت‌های خود انتخاب کردم. امیدوارم حال سینما هم این روزها بهتر شود.»
 
رادان با تاکید بر اینکه تولید این آلبوم از شش سال پیش آغاز شد، گفت: « در این آلبوم خواستم علایق خود را بخوانم. از این جهت آلبوم «روی دیگر» بخشی از یک نمایش موزیکال است که صد دقیقه را در بر می‌گیرد. قصد دارم در سال آینده این نمایش موزیکال را به صورت پرفورمنس روی صحنه ببرم، اما باز تاکید می‌کنم که نمی‌خواهم آوازخوان باشم. برای اینکه این آلبوم جا بیفتد به زمان نیاز است.»
 
وی ادامه داد: «من فعالیت‌ سینمایی‌ام را هم از طریق آموزشگاهی‌ گمنام آغاز کردم. در مورد فعالیت‌های موسیقی نیز باید بگویم علاقه‌مند جدی این هنر هستم و همیشه به این هنر به عنوان هنر صدا و تصویر کنار هم نگاه کرده‌ام. در واقع سینما از این جهت در موسیقی به من کمک کرد.»
 
رادان درباره حضور رضا یزدانی و مهناز افشار در آلبوم «روی دیگر» توضیح داد: «این هنرمندان دوستان صمیمی من هستند. از رضا یزدانی خواستم اثر را گوش دهد و نظراتش خود را به من اعلام کند. در نهایت تصمیم گرفتیم یکی از قطعات آلبوم را به صورت همخوانی با یزدانی ارائه دهیم. در واقع من قصد استفاده ابزاری از این هنرمندان را نداشتم، اما پس از آنکه نتیجه کار را دیدیم به توافق رسیدیم کار را ارائه ندهیم چرا که مورد پسند هر دوی ما قرار نگرفت. البته امیدوارم به زودی یک همکاری مشترک با رضا یزدانی داشته باشم.»
 
او درباره همکاری هومن جاوید در این مجموعه نیز گفت: «هومن جاوید که معلم گیتار من است پس از مدتی وارد تیم ما شد و به عنوان استاد آواز نکاتی را به من گوشزد کرد. از او چیزهای زیادی آموختم. البته رضا یزدانی هم معلم گیتار من است.  من هم سعی کردم همه نکات را اجرا کنم. نفر سوم مهناز افشار بود که قرار بود در یک قطعه همخوانی داشته باشیم، اما متاسفانه این کار هم به دل من ننشست، هرچند هزینه و وقت زیادی برای آن صرف شده بود. این قضیه را به خانم افشار هم گفتم و به دل او هم ننشسته بود. به همین دلیل آن ترانه را از آلبوم درآوردیم و تا در آینده با هم همکاری دیگری داشته باشیم.» 
 
رادان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کلیپ‌های موسیقی را به چه دلیل ساخته، در حالی که در کشور ما هیچ جایی برای ارائه کلیپ وجود ندارد، گفت: «دلیل ساخت کلیپ در کنار موسیقی این بود که کار اصلی‌ام با تصویر است، این کار در واقع علاقه من بود. الان هم به دنبال مجوز هستیم تا این کار را به صورت قانونی انجام دهیم. چون وقت و هزینه زیادی برای این کار صرف شده و من قبل از فکر کردن به این مسائل کلیپ‌ها را ساختم. البته سرنوشت این کلیپ‌ها را نمی‌دانم، اما شاید یک نفر در دفتر موسیقی پیدا شود و بگوید کلیپ چیز چندان بدی هم نیست. به طور قطع قدم بعدی برگزاری کنسرت است که آن را به شکل یک پرفورمنس یعنی چیزی بین تئاتر و کنسرت اجرا می‌کنم.»
 

بازیگر فیلم «سنتوری» درباره مطرح شدن نماد شیطان پرستی در خصوص پوستر و کلیپ آلبوم «روی دیگر» توضیح داد: «باور کنید من نمی‌دانم شیطان‌پرستی به چه معناست ؟ شما به من توضیح بدهید که شیطان پرستی چیست ؟ این یک نام اساطیری ایرانی است که ما در موردش تحقیق هم کردیم و «مرغ رخ » نام دارد. همه نقش‌ها را هم در این کلیپ‌ها خودم بازی کرده‌ام و هیچ ارتباطی با شیطان‌پرستی ندارد.»
 
مهدی معزی تهیه‌کننده آلبوم «روی دیگر» در بخش دیگر نشست درمورد همکاری با بهرام رادان گفت: «اگر بهرام رادان اراده کند رئیس جمهور هم می‌شود. خوانندگی او چیز عجیبی نیست. او در مدت سه سال شد سوپر استار سینمای ایران. به همین خاطر همکاری من با او عجیب نبود، چون می‌دانستم به کارش مطمئن است.»
 
در ادامه این جلسه، رادان درباره آینده‌دار بودن فعالیت‌های موسیقی‌اش عنوان کرد: «تقریبا چیزی نزدیک به 70 درصد آلبوم بعدی را در اختیار دارم. البته باید بگویم آینده را آینده تعیین می‌کند، اما با توجه به بازخوردی که از اجتماع خواهم داشت، آینده را می‌سازم. این آلبوم باید شنیده شود تا مخاطبان خود را پیدا کرده و سپس از جناحی محکم‌تر وارد کار جدید شوم. این را می‌گویم که بدانید اینگونه نیست که این کار یک تفریح جمعی برایم باشد.»
 
رادان در خصوص نقدهایی که به آلبوم «روی دیگر» شده توضیح داد: «همیشه یک گوش من برای منتقد است، اما همه نظرات را نمی‌پذیرم. دقیقا کار من مثل مدیرعاملی است که پیشنهادات هیئت مدیره‌اش را می‌پذیرد، اما تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد. با همه این‌ها برای منتقدان احترام زیادی قائلم.»
 
وی  درباره قطعات انگلیسی آلبوم «روی دیگر» نیز گفت: «اول قصد داشتم تمام قطعات آلبوم به زبان انگلیسی اجرا شود، اما به من گفتند این کار خوب نیست.پس از 13 ترک تنها سه ترک آن را به زبان انگلیسی اجرا کردم. سعی داشتم به جای استاندارد از سلیقه شخصی خودم در آن به کار بندم.»

 



بهرام رادان و رضا یزدانی
 
این بازیگر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بازی در فیلم «سنتوری» چقدر او را برای خواننده شدن وسوسه کرده، گفت: «وقتی در حال فیلمبرداری «سنتوری» بودیم با محسن چاوشی به منزل مهرجویی رفتیم و او کار «سنگ صبور» را ارائه کرد تا من روی آن لب بزنم. آن‌ها من را تشویق کردند و گفتند این صدا با چهره تو همخوانی دارد، اما اینکه می‌گویید با بازی در این فیلم وسوسه شدم اینگونه نبوده است، چرا که من در آن زمان در حال جمع‌آوری این آلبوم بودم.»
 
وی همچنین افزود: «محسن چاوشی همیشه به من لطف داشته و دارد و من هم از کارهای او استقبال می‌کنم و تمایل دارم با او همکاری کنم، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.»
 
در بخش دیگری از این نشست کیوان هنرمند  آهنگساز آلبوم «روی دیگر» گفت: «مهمترین اتفاق این همکاری، دوستی با بهرام رادان بود که تجربه‌ای فوق‌العاده برایم به ارمغان داشت. در این آلبوم خواستیم کاری را انجام دهیم که واقعا دوست داریم. بنده پارتیتور آهنگ‌ها را نیز در وبسایت شخصی خود قرار دادم تا مخاطبان متخصص هم نظرات خود را به ما بگویند. صدای رادان با پشتکار وحشتناکی که دارد و همین طور نوازندگان خوبی که با ما همکاری کرده‌اند، نتیجه خوبی داشت»
 
الناز شاکردوست بازیگر در ابتدای این جلسه در سالن کنفرانس حاضر شد بعد از پنج دقیقه سالن را ترک کرد، اما رضا یزدانی تا آخرین لحظه نشست رادان را همراهی کرد.
 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

نشست خبری فیلم سینمایی «آقای الف» اولین فیلم سه بعدی ایران امروز در شرکت فیلمسازی علی عطشانی با حضور اهالی رسانه و عوامل این فیلم سه بعدی برگزار شد.

عطشانی در خصوص این فیلم بیان داشت: فیلم سه بعدی «آقای الف» اولین فیلم سه بعدی ایران است که با تکنولوژی روز ایران تولید می‌شود و فیلمنامه نیز براساس فیلم سه بعدی طراحی شده است.

وی ادامه داد: علی اسدزاده مدیر عامل شرکت تصویرگستر پاسارگاد بخش اعظم سرمایه‌گذاری کار را برعهده داشته و با ایجاد فضای مناسب برای تولید فیلم سه بعدی در تلاش هستیم تا «آقای الف» را در چند ورسیون به مخاطبان عرضه کنیم.

عطشانی اظهار داشت: این فیلم به دو صورت سه بعدی و دی وی دی به مخاطبان ارائه می‌شود. نسخه سه بعدی برای مخاطبانی است که سیستم‌های نمایش سه بعدی را در خانه‌های خود داشته و به همراه یک نسخه از فیلم یک عینک نیز ارائه می‌شود. در نسخه دی‌وی‌دی نیز حق انتخاب برای مخاطب در نظر گرفته شده است، به این صورت که مصرف‌کننده می‌تواند نوع نمایش فیلم به صورت 2 بعدی یا 3 بعدی را انتخاب کند.

وی ادامه داد: آنا نعمتی و فرزاد حسنی بازیگران اصلی این پروژه هستند که در نقش‌های آقای الف و همسر آقای الف بازی می‌کنند.

عطشانی درباره مراحل ساخت این فیلم توضیح داد: هم اکنون در مرحله پیش تولید هستیم و بازدید لوکیشن‌ها نیز انجام شده است و پس از انتخاب بقیه عوامل مانند صدابردار در حدود 10 تا 11 خرداد سال جاری این فیلم را کلید می‌زنیم و در روزهای آینده اسامی دیگر بازیگران را نیز اعلام خواهیم کرد.

در ادامه نشست علی عطشانی گفت: فیلمنامه در ابتدا 70 درصد لوکیشن داخلی و 30 درصد لوکیشن خارجی داشت اما بنابر فیلم‌نامه لوکیشن‌های خارجی افزایش یافته و به حدود 60 درصد رسید.

وی درباره استفاده از استوری‌بورد گفت: بستگی دارد تعریف شما از استوری‌بورد چه باشد. ما با آقای محقق تعامل داشته و زبانی مشترک داریم اما این به صورت کلامی است و استوری‌بوردی در ‌کار نیست.

کارگردان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» درباره داستان پروژه «آقای الف» اظهار داشت: فردی به اسم آقای ادیب برای روزنامه‌ها مقاله می‌نویسد. در یکی از روزنامه‌ها در مورد وی مباحثی مطرح شده و او را آقای الف می‌نامند و از این به بعد به این نام مشهور می‌شود.

عطشانی در مورد وضعیت اکران «تلفن همراه رئیس‌جمهور» و اخباری مبنی بر توقیف این فیلم، بیان داشت: من با آقای سجاد‌پور در این باره صحبت کردم، ایشان گفتند با این فیلم مشکلی ندارم اما زمان را برای اکران آن مناسب نمی‌دانم. ما برای این فیلم قرارداد اکران بستیم، آن را به شورای صنفی ارائه داده و تمامی کارهای اداری آن را انجام دادیم اما به هر حال اکران نشد.

وی تأکید کرد: اما باید بگویم در اداره نظارت و ارزشیابی آقای سجاد‌پور یا آقای شمقدری تعامل بسیار خوبی با سینماگران دارند. چند روز پیش به وزارت ارشاد رفتم و با ایشان صحبت کردم، نباید فراموش کنیم این افراد همان کسانی بودند که پروانه ساخت فیلم «آقای الف»؛ پروژه‌ای که 5 سال پروانه نمایش نگرفته بود را صادر کردند.

وی درباره پروژه طلبه نیز گفت: فیلمنامه این کار را به اتحادیه ارائه دادیم و درخواست پروانه ساخت داشتیم. این فیلم با مشارکت یک شرکت کانادایی و به تهیه‌کنندگی جواد نوروز‌بیگی خواهد بود، 65 درصد کار مونترال و 35 درصد آن در تهران انجام می‌شود و اگر پروانه ساخت بگیرد کار را بعد از ماه مبارک رمضان شروع می‌کنیم.

عطشانی تأکید کرد: پروژه «آقای الف» را قرار بود به صورت فیلم سینمایی و 35 میلی‌متری بسازیم اما با توجه به شرایطی که وجود داشت فعلا به صورت ویدئو کار می‌کنیم و اگر وزارت ارشاد تمایل داشت نسخه سینمایی آن را خواهیم ساخت.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

فيلم سينمايي « يك خانواده محترم» تنها نماينده سينماي ايران در مهم ترين جشنواره جهاني، كن است. بابك حميديان هم به عنوان بازيگر نقش اول اين كار در كنار مسعود بخشي، كارگردان، براي نمايش اين فيلم در شهر ساحلي جنوب فرانسه حاضر خواهد شد. جايي كه اين روزها ستاره هاي جهاني مانند براد پيت و آنجلينا جولي و ... هم در انتظار نمايش فيلم هاي شان هستند. چند روزي به سفر اين بازيگر جوان به كن مانده، با او در پشت صحنه نمايش «آمديم، نبوديد، رفتيم» به گفت و گو نشستيم. البته وقتي اين مصاحبه را مي خوانيد او ديگر در كن است. حميديان از چهره هاي فعال هر دو حوزه سينما و تئاتر در سال گذشته بوده و سريال «حيراني» هم با بازي او اين روزها در حال پخش از تلويزيون است. گفت و گوي ما با كن شروع شد و با انتقادهاي تند حميديان به وضعيت امروز سينما و تئاتر ادامه پيدا كرد. او در اين گفت و گو بي پرده و راحت از حال و روز اين روزها و دغدغه هاي جدي اش صحبت كرد. اگر مي خواهيد از جزئيات كار و زندگي شخصي این بازیگر بدانيد، گفت و گوي زير را بخوانيد:

كمي درباره همكاري تان در فيلم «يك خانواده محترم» با مسعود بخشي بگوييد.
من مسعود بخشي را پيش از اين فيلم از نزديك نمي شناختم. ظاهرا ايشان چند فيلم از من ديده بودند و بر همين اساس براي نقش اول فيلمشان به ياد من بودند. خود ايشان با من تماس گرفتند و قراري گذاشتيم و همديگر را ديديم و به تفاهم رسيديم كه با هم كار كنيم. خب، مستند «تهران انار ندارد» كاري استاندارد و درجه يك بود كه در اكران هم موفق شد و مورد استقبال قرار گرفت. اين فيلم همينطور موفق به كسب جوايز جهاني بسياري شد. به هر حال فكر مي كنم با همه اينها هر بازيگري ترغيب مي شود با موجود ديوانه اي مثل مسعود بخشي كار كند! البته ديوانه نه به معني بد آن ، بلكه به معني خوب. وقتي از نزديك او را ديدم فهميدم همه اتفاق هاي خوبي كه برايش افتاده حق او بوده. مسعود بسيار پسر بي حاشيه و بي قضاوتي است. او در ايتاليا سينما خوانده و بسيار باسواد و باهوش و به روز است. او بدون قضاوت هاي مرسوم راجع به تهران يك فيلم درجه يك ساخته بود كه باعث شد ما زودتر به توافق با همديگر برسيم. حضور آقاي آفريده به عنوان تهيه كننده هم در اين همكاري نقش مهمي داشت. او يكي از خوش نام ترين حاميان جوان ها در سينماي اين مملكت است.

ژانر فيلم «يك خانواده محترم» چيست؟
يك فيلم جدي و شايد بتوان گفت كمي تلخ در ژانر اجتماعي است.

ظاهرا اين فيلم از زبان طنز مستند «تهران انار ندارد» دور است. نه؟
بله؛ اصلا فيلم شادابي نيست و كاملا غباري از غم در سرتاسر فيلم حاكم است. الان كه هنوز مخاطبان ما فيلم را نديده اند نمي خواهم خيلي راجع به كليت اثر صحبت كنم، ولي به هر جهت نقش استاد دانشگاهي را ايفا كردم كه به تازگي از فرنگ برگشته تا ماجراي ارثيه اي را كه يك دفعه اي از پدر به او رسيده، روشن كند.

نام اوليه فيلم يعني «خرمشهر» ذهن را به اين سمت مي برد كه شايد فيلم تم جنگي دارد. چرا نام فيلم تغيير كرد؟ اين اسم دوم كاملا آن برداشت را تغيير داده و به نظر فيلمي اجتماعي و خانوادگي مي آيد. اینطور نیست؟
متاسفانه در مورد اسم اول اين فيلم سوءتفاهمي پيش آمد. اسم فيلم «خرمشهر» به معني همان شهر معروف در خوزستان نبود. بلكه اسم فيلم « خرم شهر» به معني شهري خرم بود. البته بايد بگويم فلاش بك هاي اين مرد از فرنگ برگشته عموما در دوران جنگ است. يعني ما خاطرات بچگي او را در زمان جنگ مي بينيم در حاليكه هيچ تصويري از خود جنگ در فيلم نداريم. «خرم شهر» در واقع كنايه اي به تهران است. شهري كه خرم است. اين اسم استعاره اي از تهران بود. مثل نام فيلم «سعادت آباد» به كارگرداني مازيار ميري كه درباره فضايي بود كه هيچ سعادتي در آن نبود. يك جور كنايه به آن چه كه آرزوست و وجود ندارد. اما اين عنوان دو پهلو را به خاطر همان سوتفاهمي كه با اسم شهر خرمشهر اشتباه نشود تغيير دادند و نام «يك خانواده محترم» را روي فيلم گذاشتند. از طرفي چون اين فيلم محصول مشترك ايران و فرانسه است و تهيه كننده فرانسوي هم دارد ، « يك خانواده محترم» براي ترجمه فرانسوي هم بهتر است.

چرا اين فيلم محصول مشترك ايران و فرانسه است؟
چيزي كه من شنيدم اين است كه محمد آفريده و مسعود بخشي 2 سال پيش در جشنواره كن حضور داشتند. اين جشنواره يك بخشي دارد كه در آن فيلمسازها طرح هاي شان را ارائه مي دهند و بعد تهيه كننده هايي كه از همه جاي دنيا آمدند دور يك ميز مي نشينند و آنها را بررسي مي كنند. بعضي طرح ها در اين بين موفق مي شوند كه تهيه كننده پيدا كنند. طرح مسعود بخشي براي ساخت اين فيلم، يكي از طرح هايي بوده كه در آن دوره جشنواره كن تهيه كننده اي فرانسوي پيدا مي كند.

اين اولين بار است كه در جشنواره كن حاضر مي شويد؟
بله؛ البته من امسال به جز «يك خانواده محترم» در بخش بازار كن فيلم «بغض» به كارگرداني رضا درميشيان را هم دارم.

چه احساسي داريد از اينكه براي اولين بار در مهم ترين جشنواره سينمايي دنيا در كنار بزرگترين سوپر استارهاي جهاني حاضر مي شويد؟ به نظر مي آيد يك زمان رويايي خواهيد داشت؟
البته كن رفتن من روياي گران قيمتي است چون من به هزينه خودم در اين جشنواره حاضر شدم.در مورد احساسم صادقانه بايد بگويم كه اينقدر اين روزها برنامه كاري ام شلوغ است كه فقط براي 4 روز به فرانسه خواهم رفت. تا ساعتي قبل از پروازم اينجا روي صحنه اجرا دارم. به سرعت هم بايد برگردم تا براي اجراي تئاتر بعدي ام آماده بشوم. براي همين مي دانم كه خستگي اين سفر بيشتر از هر چيز خواهد بود. ولي به هر جهت برايم سفر بسيار ارزشمندي است و حضور در اين جشنواره از نظر فرهنگی، هنري و حرفه اي برايم بسيار مهم است. اميدوارم اتفاق هاي خوبي برايمان در كن بيفتد. مسعود بخشي واقعا بالياقت است. اميدوارم اين فيلم نماينده محترمي براي سينماي ما در كن باشد. سينمايي كه برگزار كننده هاي جشنواره هاي مهم جهاني عادت دارند فيلم هاي خوب و ارزشمند از آن ببينند.

فيلم هاي كارگردانان بزرگي چون عباس كيارستمي با حضور نابازيگرها بود. اما در سال هاي اخير ظاهرا سينماي داستاني و شهری ايران با حضور بازيگران حرفه اي هم جاي خود را در جشنواره ها و مراسم هاي جهاني پيدا كرده؟
به نظر من هم اين تغيير اتفاق افتاده و ما امروز در ژانر اجتماعي روز هم كه ژانر انديشه است، حرف براي گفتن داريم. آقاي فرهادي هم اسكار و ديگر جوايز مهم جهاني را به خاطر نگاه عميق به اجتماع در همين ژانر دريافت كرد. نگاهي كه در همه جاي دنيا محترم، ارزشمند و آبرومند است.

این روزها اوضاع سينما در داخل کشور چندان مناسب نيست. شما در اين باره چه نظري داريد؟
يك نكته اي را بي تعارف بايد بگويم. من سينماگر، فرهنگي و كمي اهل كتاب روی نقدی اجتماعی و طرح کردن آن بسیار مصر هستم و آن فقر فرهنگي است. صادقانه بايد بپذيريم به شدت درگير آن هستيم. آمار مطالعه و ديگر فعاليت هاي فرهنگي واقعا امروزه در كشور ما پايين است و ما از اين جهت دچار ضعف هستيم. اين يكي از علت هاي مهم اوضاع بد و نابه سامان امروز سينماي ما است. اما علت ديگر به نظر من اين لبخند مليح و عجيب مديران ما است كه اصلا نمي خواهند اين ماسك لبخند را از روي صورت هاي شان بردارند و بپذيرند كه اوضاع خيلي غم انگيز است. ماسك هاي كهن بازيگران تئاتر به شكلي بود كه جلوي چشم ها و دهان شان باز بود اما اين ماسكي كه دوستان ما زدند حتي جلوي چشم هاي شان را هم پوشانده است و اين اوضاع تراژيك سينما و تئاتر و ... را نمي بينند. اينها نه مي بينند و نه مي شنوند. من خيلي نمي خواهم به همه شرايط اعتراض كنم و هنوز به فيلمسازهايي مثل شهرام مكري، عبدالرضا كاهاني،‌حميد نعمت الله و ... اميد دارم. مطمئن باشيد هيچ گونه بحران اجتماعي و فرهنگي نمي تواند اين بچه ها را بحران زده بكند. اين بچه ها از پا نمي شنينند. اگر هم ما را هر وقت شايسته بازي در فيلم هاي شان بدانند با احترام و عشق براي شان كار مي كنيم. پس هنوز بخش خوبي از سينما زنده است و خون در رگ هايش جريان دارد. حالا اين كه مردم به سينما نمي روند مربوط به خيلي مسائل ديگر هم مي شود. مردم در خانه هاي شان ماهواره دارند با شبكه هايي كه صبح تا شب فيلم و سريال پخش مي كنند.

نكته دقيقا همين است كه چرا مردمي كه ظاهرا اهل تماشاي فيلم هستند، با سينماي خودمان قهر كردند؟
به معناي مطلق كلمه تهاجم تصويري و فرهنگي دارد مردم را مي بلعد. زمانی بود كه خود من واژه «تهاجم فرهنگي» را درك نمي كردم و نمي فهميدم. حالا شايد به دليل مبارزه غير اخلاقي بود كه راجع به اين قضيه مي شد. ولي امروز كاملا مي فهمم و لمس مي كنم كه نسل جوان سرزمين ما را تهاجم فرهنگي دارد غرق مي كند. اصلا معلوم نيست اينها به كجا دارند مي روند. اگر پولدار هستند كه درگير ماشين هاي چند صد ميليوني شان هستند و اگر هم كه فقيرند اصلا همه چيز را رها كرده اند. اينها در سطح شهر در پارك ها و سر كوچه ها منتشر شدند و همواره ناامني ايجاد مي كنند. اينها به همه چيز معترض هستند. بدون اينكه كاري بكنند و بپذيرند از بيرون گود نمي توان كاري كرد. به هر جهت در مقوله هنر در همه شاخه هايش به خصوص در سينما و تلويزيون كه ما در آنها مستقيم با مخاطب روبه رو هستيم، همواره رگي كوچكي براي انتقال احساسات، تفكر و انديشه وجود دارد. ما به همان رگ آويزان هستيم و جلو مي رويم و كسي آن را نمي تواند قطع كند. همانطور كه تا الان نتوانستند.

موج انتقادها به «آمديم ، نبوديد، رفتيم» زياد بوده و گفتند اسم اين اجرا اصلا تئاتر نيست و داستان ندارد. شما كه سابقه تئاتري هم داريد چه پاسخي براي منتقدين كارتان داريد؟
البته اين نقدي كه داستان وجود ندارد، شوخي مطلق است. ما در اين نمايش يك داستان از ابتدا تا انتها داريم. يك روز يك پينوكيويي بود كه فكر كرد چرا وقتي دروغ مي گويد دماغش دراز مي شود. اما آدم ها وقتي دروغ مي گويند دماغ شان دراز نمي شود و ... . اما درباره من . من اصلا گونه تئاتري كه در آن رشد كردم تئاتر تجربي بوده براي همين گرايشم به اين نوع از نمايش چيز جديد و عجيبي نيست. من بدون مسئله و مشكل يكي از سخت ترين نقش هاي اين نمايش را قبول كردم. نقشي كه كمتر بازيگري با اين حجم فانتزي و نوع پوشش جرات مي كند آن را قبول كند. در هر اثر هنري بحث سليقه هم مطرح است. يك عده ممكن است يك اثر را بپسندند و ارتباط برقرار كنند و گروه ديگري برعكس. نقد هم كه به هر حال عيار كار را مشخص مي كند و من اعتراضي به آن ندارم. اما چيزي كه نمي پذيرم اين نقدهاي تند و مغرضانه اي است كه مي خواهند اينطور نشان دهند كه اين نمايش صرف تكيه بر پول بنا شده و تئاتر نيست و ... . نه، اين حرف ها را قبول ندارم. چيزي كه همه فراموش كردند يا به روي خودشان نمي آورند اين است كه يك اتفاق منحصر به فرد تكنولوژيك با اين حجم تبليغات براي اولين بار افتاده. همواره اولين ها با كاستي و ضعف هايي همراه هستند اما نبايد جسارت اولين بودن را فراموش كنيم. اگر اين صدمين بار بود كه تئاتري از اين نوع و جنس روي صحنه مي رفت، بله همه انتقادها به جا و درست بود. به نظرم همين كه آقاي حميد سمندريان و آقاي عزت الله انتظامي به عنوان اساتيد و پيشكسوتان اين كار با هيجان و شوق از اين اجرا استقبال مي كنند اين كار نمره قبولي خود را گرفته است.

اين چند روزي كه در جشنواره «كن» هستيد اجراي «آمديم، نبوديد، رفتيم» تمام مي شود؟
نه هنوز 6 اجرا باقي مانده كه متاسفانه من ديگر نمي رسم. فكر مي كنم محمدرضا حسين زاده عزيز آن شش شب را به جاي من روي صحنه حاضر شود. او الان هم در پشت صحنه جزو تيم كارگرداني است. محمدرضا از دوستان خوب من است ما اولين بار در فيلم «قدمگاه» هم بازي بوديم.

تقريبا يك سال است از كار اروند دشت آراي تا همين نمايش رضا حداد و كار بعدي تان درگير تئاتر هستيد. سال پيش هم كه در سينما خيلي فعال بوديد. نمي خواهيد دوباره به تلويزيون سري بزنيد؟
چرا اتفاقا الان مدتي است مشغول گپ و گفت با فريدون جيراني هستم كه شايد نتيجه آن حضور دوباره ام در تلويزيون و سريال ايشان باشد. بعد از تئاتر رضا حداد هم «مكبث» را به كارگرداني رضا ثروتي روي صحنه دارم.

سال پيش خيلي پركار بوديد. كمي از كارهاي تان بگوييد. چه چيزهايي آماده اكران داريد؟
من فيلم سينمايي «روز رستاخيز» به كارگرداني احمدرضا درويش را آماده اكران دارم كه فيلم بزرگ و ارزشمندي است. فيلم سينمايي «بغض» را به كارگرداني رضا درميشيان دارم. اين فيلم تماما در استانبول فيلمبرداري شده. همينطور آخرين ساخته سينمايي خانم پوران درخشنده را دارم با نام «هيس، دخترها فرياد نمي زنند» كه خيلي كار خوبي است. پوران درخشنده به هر حال جزو ناقدين ناهنجاري هاي اجتماعي به خصوص در حوزه زنان است. او سينماي مشخص و منحصر به فرد خودش را دارد. اين فيلم راجع به لطمه هاي جسمي و روحي است كه به بعضي دختر بچه ها در سنين پايين وارد مي شود و تاثيراتي كه در بزرگسالي روي آنها مي گذارد. كار سخت و سنگين و طولاني بود اما فكر مي كنم نتيجه با استقبال روبه رو بشود. امیدوارم فیام «یک خانواده محترم» هم بعد از بازگشت از کن، مراحل اکران را پشت سر بگذارد.

چرا اينقدر كار مي كنيد؟ چه چیزی به شما انگيزه مي دهد؟ شهرت، پول و ...؟
در آمد كه شوخي است. من يك سال است دارم تئاتر كار مي كنم. من اگر دنبال درآمد بيشتر بودم در اين 10 سال حداقل يك خانه داشتم. نمي دانم چه بايد بگويم كه شعاري نشود و گفت و گوي مان را از زمين بلند نكند. حقيقتا اصلا حال روحي خوشي ندارم و فكر كنم به همين دليل به كار پناه بردم.

با اين اوصاف مهم ترين دغدغه اين روزهايتان چيست؟
آرامش، به معني واقعي كلمه در جستجوي آرمش هستم. دلم مي خواهد به يك جاي دور بروم و تنها باشم. احتياج به سكوت و سكون دارم. دلم مي خواهد به دل طبيعت به كوه و جنگل و بيابان بروم تا اين نشانه هاي قدرت و عظمت خداوند من را تحقير كنند بلكه حالم خوب بشود. دوست دارم بروم در سكوت گريه كنم. صداي ضربان قلبم را بشنوم و در آيينه به خودم نگاه كنم. بابك را فراموش كردم. همه چيز از بدنم رخت بر بسته. به هر حال يك روز مي آید كه حال من خوب مي شود. يك روزي حال همه ما خوب مي شود.

اين حال بد و اين غم از كجا مي آيد؟
اين غم براي اين است كه به بابك خيلي فشار مي آورم. بابك خيلي در فشار است. از طرفي خود اين كار پناه من شده.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

«چک» تازه ترین ساخته سینمایی کارگردانی است که هم ساخت درامی مهیج به نام «نقاب» را در کارنامه دارد و هم کمدیهای تجاری نظیر «زنان ونوسی مردان مریخی» را کارگردانی کرده است اما پای درددل راست گفتار که می نشینی بیش از هر چیز علاقه وی برای ساخت آثاری با درونمایه اجتماعی مانند «نقاب» یا همین «چک» است که جلب توجه می کند. راست گفتار ابایی ندارد از اینکه بگوید برای ساخت آثار مستقل حمایتی از او صورت نمی گیرد و برای همین است که هر از گاه مجبور می شود کمدی هایی کاملا تجاری مانند «پسر تهرونی» یا «عروس خوش قدم» را بسازد. راست گفتار از بنیاد فارابی هم به واسطه عدم حمایت از کارگردانان مستقل مانند او هم به شدت گلایه داشت. بخشی از گفته های راست گفتار را در ادامه می خوانید:



پیرو فلسفه عبید زاکانی ام

اگر می بینید هر از گاه به سراغ ساخت کمدیهای تجاری می روم فقط و فقط برای آن است که بتوانم به واسطه سودآوری برآمده از آنها کارهای جدی ام مانند «چک» را بسازم. برای ساخت فیلم «چک» مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشتم آن هم در شرایط که تهیه کننده کار خودم بودم. خودتان می دانید که در شرایط کنونی برای ساخت یک فیلم معمولی نیاز به 500 تا 600 میلیون تومان بودجه است؛ من هم اگر گاها به سراغ ساخت آثار تجاری می روم برای آن است که بتوانم با سود برآمده از آنها آثاری مانند «چک» را بسازم. در این حیطه پیرو فلسفه عبید زاکانی هستم که ماجرای مردی را بیان می کرد که گوسفند می دزدیده و گوشت گوسفند را خیرات می کرده و در توجیه این وضعیت می گفته ثواب خیرات، گناه دزدی را می پوشاند و در این بین پوست و دنبه گوسفند هم نصیب خودم می شود!


سعی می کنم به سمت سیاست نروم

به ندرت می شود کارگردانانی را پیدا کرد که به طور مداوم در صحنه سینما حضور داشته باشند و در عین حال نه به جریانهای سیاسی تعلق داشته باشد و نه به جریانهای تجاری. شاید تک فیلمهایی به این طریق تولید شود اما یک جریان دائم نمی تواند وجود داشته باشد. برای منی که در این موقعیت هستم هم امکان اینکه به سمت سیاست بلغزم فراوان وجود دارد اما سعی می کنم به سمت وجه تجاری سینما بروم ولی سراغ سیاست نروم.


به زنده یاد فریدون گُله خیلی ارادت دارم

درباره ذکر نام فریدون گُله در تیتراژ پایانی «چک» باید بگویم من معتقدم باید به میراثی که سینما برایمان گذاشته احترام بگذاریم. ما تعداد زیادی فیلم داریم که گنجینه سینمای ایران هستند. نیوتن می گفت:«من اگر توانستم جاذبه را کشف کنم به خاطر این بود که بر شانه غولهایی مانند ارسطو، گالیله و کوپرنیک ایستاده ام.» من هم فکر می کنم اگر توجه کنیم به تاریخچه سینمای خودمان می تواند کمک حالی برای ما باشد و برای پی ریزی سینمای آینده آسانتر قدم برداریم. درباره ذکر نام فریدون گِله در تیتراژ پایانی «چک» هم باید بگویم من به زنده یاد گُله خیلی ارادت دارم و ایشان یکی از فیلمسازان ما بود که فیلمهایش فقط سینما بود و بس؛ او مثل بسیاری دیگر سعی نمی کرد دلمشغولی های شخصی خویش را از طریق سینما انتقال دهد بلکه سعی می کرد به اندازه مخاطب خاص برای مخاطب عامی هم که فیلم او را برای تماشا انتخاب کرده بود ارزش قائل شود. من «جمعه» که فیلمنامه آن از فریدون گُله بود را حوالی سالهای 56-57 بود که دیدم بعد هم هیچ گاه فرصت این نشد که مجددا آن را ببینم. در نگارش «چک» هم دنبال این بودم که شرایطی ایجاد شود که زمینه ای برای گرد هم آوردن تعدادی آدم عادی دور یکدیگر در فیلمنامه فراهم شود؛ چند گونه مختلف می شد این داستان را روایت کرد؛ مثلا می توانستم کاراکترهای اصلی فیلم را گروهی زندانی قرار دهم اما یکی از معضلات زندانی بودن آن بود که امکان کمدی از من گرفته می شد؛ به جز این، وجه اجتماعی داستان هم برایم مهم بود و دوست داشتم اجتماع اطراف را در فیلم ام نشان دهم برای همین بهترین روش کنار هم قرار دادن کاراکترها همین بود که مانند فیلم «جمعه» آنها را به عنوان مسافران یک تاکسی نشان دهم و به این طریق هم زمینه ایجاد طنز فراهم می شد و هم زمینه تصویر کردن اجتماع اطراف. یکی از معضلات سینمای ما ناکجاآباد بودن فیلمها است یعنی معلوم نیست داستان فیلم در چه دورانی رخ می دهد اما من سعی کردم فضای فیلم را کاملا مشخص کنم تا همه بدانند داستان فیلم در انتهای دهه هشتاد و حوالی سالهای 89-90 می گذرد با اقتضائات این دوران.


آقای عبدالعلی زاده اگر 50 فیلمنامه می خواند فیلمش به مراتب بهتر از این بود

فیلم تجاری خوب ساختن هم هنر می خواهد. بد نیست به شما بگویم زمانی کارگردان همین فیلم «چگونه میلیاردر شدم» یعنی آقای علی عبدالعلی زاده رییس شورای تصویب فیلمنامه بنیاد فارابی بود و ایشان اگر در همان زمان 50 عدد از آن فیلمنامه هایی که برای تصویب زیر دستش می آمد را می خواند می بایست «چگونه میلیارد شدم» به مراتب اثر بهتری شود. ما سینما را از دیگران یاد گرفته ایم و وقتی سابقه ای عظیم پشت سرمان است بهتر است که بر نمونه های خوب پیشینیان دقت کرده و از الگوهای خوب آنها استفاده کنیم. واقعا باعث تعجب است که برخی کارگردانان ما می گویند سینما نمی رفته اند و تلویزیون هم نمی دیده اند و صرفا چون احساس تکلیف کرده اند وارد عرضه فیلمسازی شده اند! آیا این واقعا جای سوال ندارد که چطور کسی فیلم ندیده اما حالا می خواهد فیلمساز شود؟ این را هم باید درنظر گرفت که احساس تکلیف در مقولات هنری مثل سینما جواب نمی دهد و نتیجه آن این می شود که کارگردانی پیدا می شود و 10 تا 15 فیلم با هزینه های دولتی می سازد بعد تازه وقتی سینما را یاد می گیرد می رود به سمت سینمای سطحی! به عنوان مثال محسن مخملباف را درنظر بگیرید، این آدم از ابتدای کار سعی کرد این تلقی را مطرح کند که تعهدش او را وادار کرده وارد سینما شود اما آخر سر از کجا درآورد؟ مخملباف و آدمهایی مثل او شیپور را از سر گشادش می نوازند. البته در این میان سوء مدیریت هم مشکلات خاص خود را به وجود آورده است؛ وقتی بودجه های فراوان را به اسم تعهد بیشتر در اختیار چنین آدمهایی قرار می دهند معلوم است که حاصل کار چه خواهد شد! متعهدهای بی تجربه 5-6 فیلم را خراب می کنند تا سینما را یاد بگیرند و تازه اینجاست که به ناگاه مسیرشان عوض می شود!


بنیاد فارابی برای «راه آبی ابریشم» شش میلیارد هزینه کرد اما برای اعطای یک وام 60 میلیونی به «چک» به شدت تحقیرم کرد
همین بنیاد سینمایی فارابی برای پروژه ای مثل «راه آبی ابریشم» حدودا 6 میلیارد هزینه کرد اما این فیلم در اکران رسمی حتی یک میلیارد تومان هم عایدی نداشت اما در مورد «چک» بعد از چند ماه دوندگی تنها شصت میلیون تومان به من وام دادند؛ شصت میلیونی که یک دهم هزینه های فیلم من هم نمی شود؛ تازه وام را هم نه به صورت نقد بلکه به این صورت می دهند که تجهیزاتی را که به پروژه ما می دهند با قیمت دولتی حساب می کنند. اما باور کنید برای گرفتن همین چندرغاز هم به شدت تحقیر شدم. باورتان نمی شود برای هر 5 میلیونی که می خواستم بگیرم باید یک ماه و نیم گردن کج می کردم آن هم پیش آدمهایی که کل سوابق سینمایی شان یک سال هم نیست.


آیا آقایانی که 6-7 میلیارد بودجه می گیرند هم همین پروسه را برای دریافت کمک طی می کنند؟

خدای من شاهد است که بخشی از همین 60 میلیون تومان را یک ماه و نیم بعد از فیلمبرداری و بخشی از آن هم شش ماه بعد از تولید فیلم پرداخت شد. برای پرداخت این وام آن قدر مرا سر دواندند که از کمکی که گرفته بودم پشیمان شدم و همواره هم این سوال برایم باقی است که آیا آقایانی که 6-7 میلیارد بودجه می گیرند هم همین پروسه را برای دریافت کمک طی می کنند؟ مطمئنا نه!

تازه دوستان وقتی می خواهند برای تولید فیلم وام دهند چگونه حساب و کتاب می کنند؟ مگر خبر ندارند که برای تولید فیلم معمولی چقدر باید هزینه صرف کرد؟ می گویند برو فیلم را بساز و بعد راشهایت را بیاور تا آنها را ببینیم و بررسی کنیم می شود کمک کرد یا نه؟ تازه بعد از تماشای راشهای گرفته شده هم کل وام را نمی دهند و می گویند برو پروانه نمایش بگیر و بیا تا بعد از آن مابقی پول را بدهیم.

واقعا خسته ام کردند

همین الانی که «چک» اکران شده باور کنید از تولید یک فیلم مستقل که حرفی هم برای گفتن دارد واقعا پشیمانم. باور کنید اگر فیلم «مرسی خانم خوشگله» یا «مرد باردار»(!) را می ساختم الان با خیال راحت در ویلایم در شمال کشور خوابیده بودم و پیش خودم هم می گفتم بگذار چهار منتقد هم فحش دهند اما در عوض پول خوبی به جیب زده ام.



یک مشت کارگردان شکست خورده، مدیر شده اند


متاسفانه مشکل مدیریتی مملکت ما طوری است که بی دلیل در جهت بیسواد پروری عمل می شود. متاسفانه ما تعدادی مدیر داریم که معلوم نیست از کجا آمده اند و نه تنها فرهنگی نیستند که اصلا دغدغه فرهنگ ندارند. جالب اینکه اغلب مدیران ما یک مشت کارگردان شکست خورده یا فیلمنامه نویس ناکام هستند؛ اینها سعی می کنند دق دلی کارهای نکرده خود را سر آدمهای کاربلد خالی کنند. با این حال امیدوارم با ساخت فیلمهایی مانند «چک» هوایی تازه در سینمای ما دمیده شود و اوضاع اندکی بهتر شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

لیلا حاتمی برای تماشای فیلم سینمایی «نارنجی پوش» همراه با تماشاگران به سینما ایران می‌رود.

 

 به نقل از روابط عمومی موسسه بین المللی فیلمیران، روز جمعه ساعت 18 تا 20 لیلا حاتمی بازیگر فیلم سینمایی «نارنجی پوش» تازه ترین اثر داریوش مهرجویی در سینما ایران حضور خواهد داشت تا همراه با مردم به تماشای این فیلم بنشیند.

نمایش فیلم سینمایی «نارنجی پوش» که از این هفته وارد هفته ششم خود شده در چهل سینمای تهران و شهرستان همچنان ادامه دارد.

مجموعه فرهنگی هنری سینما ایران واقع در خیابان شریعتی نرسیده به سه راه طالقانی روبروی خیابان بهار شیراز است. علاقمندان جهت رزرو بلیط می توانند با شماره تلفن های 30ـ77641128 تماس حاصل فرمایند.

«نارنجی پوش» داریوش مهرجویی داستان حامد آبان (حامد بهداد) عکاس حرفه ای مجلات و روزنامه ها است که با خواندن کتابی چنان تحت تاثیر پالایش محیط زیست و مبارزه با آشغال زایی می شود که با لباس نارنجی مخصوص رفتگران به شهرداری می پیوندد و با عنوان «نارنجی پوش لیسانسه» به شهرت می رسد اما اعتبار و محبوبیت حامد زندگی خصوصی و خانوادگی او را با سیلی از فراز و نشیب های عاطفی تند و ناگهانی به سمت و سویی دیگر می برد...

این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر برنده چهار سیمرغ بلورین (بهترین فیلم سینمای آسیا، جایزه بین المذاهب ، جایزه ویژه هیات داوران و بهترین تدوین) شده بود. همچنین در شش رشته دیگر ، بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی ـ بهترین بازیگر نقش دوم زن: میترا حجار، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه و بهترین صدابرداری کاندیدای دریافت جایزه شده بود.

حامد بهداد ، لیلا حاتمی، میترا حجار، طناز طباطبایی، همایون ارشادی، فردوس کاویانی، اردشیر رستمی، امید روحانی، محمدجوادجعفرپور، مهیار پورحسابی، کیانوش گرامی و... بازیگران اصلی نارنجی پوش هستند. 

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

Image
 

کارگردان گشت ارشاد گفت : به آقای ضرغامی به خاطر تعطیلی «هفت» تبریک می گویم و اگر تعطیلی این برنامه حتمی شود باید فاتحه گفتگوی سینمایی در رسانه ای مانند تلویزیون را خواند.

 

سینما روز _ حـــامد مظفـــری: سعید سهیلی که به واسطه حواشی پیش آمده در اکران آخرین فیلمش همچنان دلگیر است از جمله کسانی بود که در برنامه هفته گذشته «هفت» روی آنتن آمد و توانست لحظاتی کوتاه ولو به صورت تلفنی درباره اوضاع این روزهای سینمای ما صحبت کند. بسیاری از مخاطبان بعد از شنیدن خبر تعطیلی «هفت» این فرضیه به ذهنشان رسید که مبادا اظهارات تند و تیز سهیلی در «هفت» عامل اصلی تعطیلی این برنامه بوده! برای آگاهی از نظر خودِ سهیلی درباره این موضوع با وی گپی زدیم.

آیا می توان یکی از دلایل تعطیلی «هفت» را حرفهای صریحی دانست که هفته گذشته شما در تماس تلفنی با جیرانی به زبان آوردید؟
نه، من فکر می کنم اصلا قبل از اینکه من بخواهم در «هفت» صحبت کنم، نامه های مرتبط با تعطیلی «هفت» نوشته شده بود و درخواستهای آنها که دوستدار تعطیلی این برنامه بودند، مطرح شده بود. تصمیم گیریها هم اختمالا زودتر از اینها گرفته شده بود اما تازه به سمع من و شما رسیده است!

فکر می کنید چقدر از ماجرای تعطیلی برنامه «هفت» مرتبط است با انتقاد گروهی رسانه افراطی از این برنامه به خصوص نامه رسانه های موسوم به انقلابی خطاب به ضرغامی!؟
مطمئنا همین نامه دلیل اصلی توقیف «هفت» بوده است. اما می خواهم واقعیتی را به شما بگوبم و آن هم اینکه آن کسانی که چنین نامه هایی را امضاء می کنند پیاده نظام این اتفاقات هستند. اینها آدمهایی هستند که خودشان قدرت تصمیم گیری مستقل ندارند یعنی اختیارشان تحت تاثیر آدمهایی است که هیچ کدام از آنها امضایشان پای چنین نامه ها و بیانیه هایی نمی آید.

اما این گروهها که این شانس را داشتند نماینده خود را به «هفت» بفرستند. پس مشکل چیست که به استفاده از تریبون «هفت» هم راضی نشده اند؟
ببینید، حتی آنها که به نمایندگی از چنین گروههای به «هفت» آمدند هم نفرات اصلی آنها نیستند. نفرات بالادستی این گروهها را هیچ گاه نمی بینیم اما اینها آن قدر قدرت دارند که می توانند شهرداری، حوزه هنری یا امامان جمعه را همراه خود کنند.

فکر می کنید روشی که اینها در شانتاژهای رسانه ای در پیش گرفته اند چه عاقبتی خواهد داشت؟
نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که روش این دوستان در اعتراض، روش درستی نیست! آنها به جای گفتگو درخواست شان را با فشار و شانتاژ پیش می برند و خواهان تعطیلی روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی هستند که نظری خلاف نظرات آنها دارند. آخر این کجایش منطقی است؟ متاسفانه این گروهها اغلب فاقد منطق هستند و تنها راهی هم که در پیش می گیرند همین جنجال و فشارهای غیرمنطقی است در صورتی که اگر واقعا طرفدار منطق هستند چرا به سمت گفتگو نمی آیند. واقعا به آقای ضرغامی به خاطر تعطیلی «هفت» تبریک می گویم و اگر تعطیلی این برنامه حتمی شود باید فاتحه گفتگوی سینمایی در رسانه ای مانند تلویزیون را خواند.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

به گزارش خبرنگار سی نت، نشست نقد و بررسی فیلم نارنجی پوش آخرین ساخته داریوش مهرجویی در حالی عصر یکشنبه 17 اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران با حضور داریوش مهرجویی (کارگردان و نویسنده)، دکتر وحیده محمدی فر (نویسنده)، لیلا حاتمی، اردشیر رستمی (بازیگران)، رضا درمیشیان (مجری طرح) و دکتر امید روحانی ( بازیگر و منتقد) برگزار شد که برخلاف رویه ی قبلی، این بار اعلام شد که میکروفن در بین حضار گردانده نمی شود و تنها به سوالات کتبی پاسخ داده خواهد شد. این امر باعث اعتراض عده ای از افراد حاضر در نشست شد و در حالی که امید روحانی قول داد تا به سوالات شفاهی هم پاسخ داده شود داریوش مهرجویی که به نظر بخاطر رد شدن فیلمنامه جدیدش کمی آشفته و عصبانی بود در اولین سخن خود گفت که به سوالاتی از جمله اینکه آیا فیلم سفارشی بود و چرا کارگردان هامون و لیلا و گاو به این روز افتاده و افول کرده، پاسخ نخواهد داد. هر چند خود وی در ادامه و بدون اینکه پرسشی شود جواب تندی به این دو سوال داد اما حالا شاید بتوان فهمید که چرا جیرانی در برنامه هفت در رابطه با نارنجی پوش، بخش نقد فیلم را حذف کرد و از مسعود فراستی در آن برنامه دعوت به عمل نیاورد.

با توجه به اینکه حجم اصلی سوالات متمرکز بر روی مهرجویی بود در ادامه تنها خلاصه ای از حرفهای وی آورده شده است.


اگر بهتر به شخصیت ها نگاه کنید، می بینید که چند بعدی و پیچیده هستند

این فیلم یک رویه ظاهری و یک رویه باطنی دارد. مهم این هست که تماشاچی تا چه مقدار می تواند از ظاهر به باطن این فیلم نفوذ کند. اگر بهتر به شخصیت ها نگاه کنید، می بینید که چند بعدی و پیچیده هستند. من خیلی تعجب می کنم که چرا بعضی از شما فکر می کنید شخصیتهای فیلم تک بعدی هستند و دست به رفتارهای از پیش تعیین شده می زنند.
اگر یادتان نرفته باشد، سازنده فیلم هامون نیز خود من بودم و این امر که حامد آبان شبیه به حمید هامون باشد طبیعی است.


گفته های بعضی از بازیگران "نارنجی پوش" مبنی بر بداهه بودن برخی از دیالوگ ها، بیخود است

تمام مصاحبه هایی که در این چند روز اخیر بعضی از آقایان بازیگر فیلم کرده اند و اظهار داشته اند که یک سری از دیالوگها را آنها سر صحنه فی البداهه اضافه کرده اند بیخود است. یک بازیگر نباید امتیاز از کسان دیگر کسب کند تا خودش را بزرگ کند. روی تمام این دیالوگها فکر شده بود.
متاسفانه بازیگران غیرحرفه ای خیلی دوست داشتند دیالوگ الکی بگویند که من به عنوان کارگردان جلوی آنها را گرفتم.


"نارنجی پوش" به هیچ وجه سفارشی نیست

این فیلم به هیچ وجه سفارشی نیست و کاملا دغدغه ی من است. ما بعد از کامل شدن فیلمنامه و تنها به عنوان کمک مالی آن هم تازه با دلهره ی اینکه قبول نکنند ، سراغ شهرداری رفتیم و به هیچ وجه در نارنجی پوش سفارشی دخالت داده نشد.


مثل اینکه آقایان منتقد از پشت کوه آمده اند / با این سیستمی که الان حاکم هست من یا هر کس دیگر هر فیلمنامه ای بدهیم نخوانده رد می شود

آقایان منتقد می گویند چرا مهرجویی بعد از سنتوری سراغ فیلمهای ضعیفی مثل نارنجی پوش آمده است. اولا این فیلم اصلا ضعیف نیست و دوما مثل اینکه آقایان منتقد از پشت کوه آمده اند و نمی دانند در چه نظامی زندگی می کنند. به یک فیلم کلی جایزه می دهند و بعد هنگامی که می خواهد روی پرده برود آن را پایین می کشند. در این سیستم هردمبیلی پر از تناقض، شما چه کاری می توانید انجام دهید. توقع دارید که من یک سنتوری یا هامون دیگر بسازم و خود را در تله بیاندازم تا مثلا منتقد راضی شود. این وظیفه ی منتقد هست که خود را با شرایط من وفق دهد. فقط ببینید در این چهار سال دوره ی اخیر چه بر سر سینما آمده است، آن وقت آیا باز هم از من توقع دارید که دوباره بروم گاو بسازم. با این سیستمی که الان حاکم هست من یا هر کس دیگر هر فیلمنامه ای بدهیم نخوانده رد می شود.


حیرت می کنم که چرا آقایان فیلمنامه "بیا تا برویم" را رد می کنند

فیلمنامه جدید من "بیا تا برویم" در سطح همان سنتوری و هامون است و یک اثر عمیق عرفانی و فلسفی است که تغییر و تحول اساسی در مسئله شک و یقین را نشان می دهد. این فیلمنامه یک اثر کاملا دینی و عرفانی و در خور این نظام است و من حیرت می کنم که چگونه آقایان آن را رد می کنند. به همین دلیل هم آینده برای من تاریک است و همینطور منتظر نشسته ام تا ببینم چه می شود.

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

 

 

 

ستاره اسکندری بازیگر نقش عاطفه فرجام در مجموعه تلویزیونی «حیرانی» گفت: این شخصیت به نوعی راوی دغدغه زن امروز ایران است. ترکیبی از یک زن مستقل اجتماعی که جایگاه خوبی در اجتماع دارد، اما در زندگی شخصی یک نوع بدبینی به روابط عاطفی خود دارد.

او افزود: تجربه همکاری من با کارگردانان اين سريال بر می‌گردد به فیلم‌های کوتاه آنها با عنوان «هیچکس با هیچ کس سخن نمی‌گوید» که یک کار سه اپیزودی بود. در «شبانه‌» هم با آنها همکاری داشتم. در «شبانه روز» هم در یک تک سکانس بازی داشتم که در اکران عمومی متاسفانه به یک پلان تبدیل شد. بعد از آن در یک سریال اپیزودیک با عنوان «سلول» کار مشترک بنکدار و علیمحمدی بازی کردم. "حیرانی" پنجمین تجربه‌ای است که با این کارگردانان دارم.

شاید در تجارب اولیه درکم از فضایی که آنها داشتند، کم بود، اما به نظرم تکنیک و نوع نگاهی که این کارگردانان دارند برای بازیگر چالش برانگیز است. این موضوع در نوع خود برای هر بازیگری جذاب است. چرا که این شرایط فراهم می‌شود تا ما خود را محک بزنیم. در کارهای آ‌نها یک جنس بازیگری وجود دارد که اصول و بنیاد آن تکنیک به همراه احساسات است.او ادامه داد: از تجربه حیرانی به شدت راضی هستم. زیرا فکر می‌کنم که متعادل‌ترین حضورم محسوب می‌شود. به این دلیل که به بیشترین تفاهم با کار بنکدار و علیمحمدی رسیدم.او درباره نقش خود در حيراني توضيح داد: عاطفه یک زن مسئولیت‌پذیر است. به همین دلیل برای من خیلی جذاب بود. البته نقش عاطفه خیلی بازی بیرونی ندارد. در کارنامه کاری‌ام عمدتاً در نقش‌هایی مثل «مرگ تدریجی یک رویا» که برون‌گرا هستند بازی کردم. این تیپ نقش‌ها را هم دوست دارم، اما عاطفه فرجام، انگار همه چیز در چشم‌هایش اتفاق می‌افتد. خیلی‌ درون‌گرا است.

اسكندري درباره بازتاب‌هاي اين سريال گفت: من با مخاطبان مختلفی روبرو شدم. به طور نمونه افرادی بودند که عنوان می‌‌کردند این سریال چقدر عجیب و متفاوت است، اما خیلی‌ها کار را دنبال می‌کنند. همکاران اینگونه هستند که می‌گویند این کار بد است و تمام. به نوعی فرصت نمی‌دهند که در 10 جلسه خودت را معرفی کنی، اما مردم اینگونه برخورد نمی‌کنند.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی

 

Image

 

مازیار میری همزمان با پخش خانگی فيلم سينمايي «سعادت آباد» گفت: نسخه‌ی که این روزها از «سعادت آباد» عرضه شده با حذف چند پلان و سکانس نهایی مواجه شده است.

 

سینما روز _ کارگردان «سعادت آباد» که با خبرنگار سینمایی خبرگزاري دانشجويان ايران (ایسنا) گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: تصور من این است که این حذفیات به دلیل ممیزی نیست، چون این فیلم چند ماه قبل اکران بود و پروانه نمایش قانونی هم گرفته بود.

 

میری با اشاره به فروش خوب «سعادت آباد» در زمان اکران عمومی گفت: به نظر من دوستان وزارت ارشاد، «سعادت آباد» را در شبکه نمایش خانگی قربانی مواضع صنفی من و آقای همایون اسعدیان کرده‌اند.

 

وی یادآور شد: شرایط پروانه نمایش خانگی پیش از این خیلی آسان تر بود، ولی برای «سعادت آباد» پروانه نمایش خانگی به سختی صادر شد و به ما کاملا فشار آورده بودند که بعضی از صحنه‌ها را حذف کنیم و شاید احساس می کردند ما حذف نخواهیم کرد و فیلم هم به شبکه نمایش خانگی راه نخواهد یافت. اما تولید این فیلم در بخش خصوصی و بدون هیچ امکانات دولتی صورت گرفته، بنابراین ما مجبور بودیم کوتاه بیاییم و قبول کنیم تا فیلم به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کند.

 

مازيار ميري درباره فروش روزهای اولیه «سعادت آباد» در شبکه نمایش خانگی گفت: از طرف پخش کننده شنیدم که فیلم خوب فروش کرده، بنابراین خوشحالم که سینمای مستقل ایران هنوز مخاطب دارد و برخلاف تصور برخی‌ها این سینمای مستقل دیده می‌شود و مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

 

كارگردان «سعادت‌آباد» در بخش ديگري از سخنانش از رجبي فروتن ـ مدير نمايش خانگي وزارت ارشاد ـ تشكر كرد و گفت: با همياري و تلاش ايشان و وساطتي كه با مسوولان سينمايي داشتند، فيلم بالاخره مجوز توزيع در شبكه نمايش خانگي را گرفت.

مازيار ميري با اشاره به حذف سكانس فينال فيلم تصريح كرد: بايد از حامد بهداد و مينا ساداتي بازيگران سكانس فينال فيلم، براي حذف اين سكانس عذرخواهي كنم چون بازي‌هاي آنها در اين سكانس به دليل موضع‌گيري‌هاي صنفي من و آقاي اسعديان بر سر مسايل صنفي، قرباني شد.

 

ویوا بارسلونا

Promote Your Page Too اسـتـاتـوس هـا و عـکـس هـای بـــــارســــایــــی

Promote Your Page Too



تاريخ : جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد